Motociclete inspirate de mărci auto de lux: DA sau NU?

Din când în când, câte un designer se apucă el de postulat cum ar arăta o motocicletă construită de către un producător de maşini. Aşa că au apărut, cel puţin pe hârtie, motocicleta Ferrari, motocicleta VW, motocicleta Lotus, iar o motocicleta Porsche era o chestiune de timp. În opinia mea, dacă designerul reuseşte să „simtă” elementele definitorii de design ale mărcii auto şi să le integreze pe un corp de motocicletă mai mult sau mai puţin clasic, poate ieşi un lucru frumos, aşa cum ne demonstrează acest Ferrari, ilustrat mai jos. A fost construit de către David Kay Engineering, cu acordul lui Piero Ferrari, fiul legendarului Enzo şi chiar are motorul şi cadrul ştanţate cu seria SF-01M. Dacă te uiţi la ea din diverse unghiuri, te vei gândi că a) arată a motocicleta şi b) te face până la urmă să te gândeşti la un Ferrari. Şi în spate, realizez că se află un tablou de Gustav Klimt…

moto ferrari

Bun, acum să privim la exemplarul de mai jos. Designul îi aparţine lui Amir Glinik, care spune că s-a inspirat dintr-un Ferrari Enzo, dar şi din avioanele de vânătoare F-16. În umila mea opinie, ăsta e un clar exemplu de aşa nu! Spun asta pentru că mi se pare o maşină ce a fost forţată în mod barbar să ia forma unei motociclete şi a ieşit ceva de forma unei baterii de bucătărie extrem de sofistificate.

motocicleta-ferrari-2

La fel mi se pare că s-a întâmplat şi cu „biata” motocicletă Porsche, botezată 618 şi inspirată chipurile de către 911 Turbo. Într-adevăr, un Porsche 911 arată foarte bine în argintiu, dar în rest,  motocicleta pare a fi o aripă faţă de Porsche pornită la plimare pe două roţi şi aici, dacă tot vorbim de faimoasa aripă nu înţeleg de ce designerul, spaniolul Miguel Angel Bahri, nu a optat pentru un far care să aibă cât de cât în comun ceva cu cel de Porsche, care cu excepţia modelelor 996 criticate pentru că evoca o omletă ce se scurge în stil Dali, nu s-a schimbat prea mult…

Porsche19

În fine, am să pun punct acceselor de hater aici, menţionând că motocicleta ar fi electrică, că are furca tip hub centre steering şi un portbagaj cu un soi de uşiţe Lambo. Dacă jurnaliştii străini spun că „Make it, Porsche”, „Make it Porsche”, eu pot doar să şoptesc:

Please, Porsche, don’t make it!

Porsche15

Mă rog, lăsând la o parte părerile mele de jurnalist frustrat – vai de mine dar, ăsta e un pleonasm dacă stai să mă întrebi, sunt curios totuşi ce ar avea de spus Porsche Design despre coleopterul-motocicletă – Porsche al lui Miguel Angel – şi totuşi ce nume cu rezonanţă poartă designerul. Compania fondată în 1963 de către Ferdinand Alexander Porsche a construit şi a vândut o bicicletă care rămâne cu roţile pe… pământ, nu îşi propune să ia forma unui 911 şi după cum se vede din imagine poate sta fără nici o problema în compania sa. Porsche Design vinde chiar şi încălţăminte ce are trimiteri la modelele Porsche iar aceste produse rămân încălţări totuşi şi nu „şlapi spaţiali”.

porsche bike

PS: după ce am recitit articolul, m-am mai uitat încă de cinci ori la motocicleta Porsche, pot să accept faptul că în poza cu … uşiţele deschise, power-crusierul Porsche618 are într-adevăr urme de estetică…

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account