Motorul cu ardere internă ar putea avea un viitor și după 2035!

Conform unei știri de ultimă oră a celor de la Reuters, Uniunea Europeană lucrează la un proiect care va permite vânzarea de vehicule cu motor cu ardere internă și după 2035, dacă acestea vor fi alimentate cu combustibili sintetici.

Potrivit Reuters, care ar fi avut acces la acest document, proiectul are în vedere crearea unei noi categorii de vehicule în Uniunea Europeană, care pot funcționa doar pe combustibili neutri din punct de vedere al amprentei de carbon.

Aceasta ar rezolva o dispută mai veche cu Germania, care refuză să renunțe la vehiculele cu motoare cu ardere internă, insistând pe dezvoltarea de combustibili sintetici. De curând, am scris despre  o uzină pilot de astfel de combustibili, deschisă de Porsche în Chile.

În motociclism, Triumph a inițiat un program de testare pentru combustibilii produși printr-un proces neutru din punct de vedere al bilanțului de carbon,  la fel cum Honda Repsol a testat un nou carburant care provine din procesarea deșeurilor organice. Poți citi aici despre cursa combustibililor sintetici, care nu diferă ca și caracteristici de cei clasici decât prin modalitatea de producție. Acești combustibili se bazează pe hidrogen și pe dioxid de carbon, extrase din atmosferă și din surse regenerabile, fiind neutri din punct de vedere al efectului climatic.

După ce initial se ajunsese la un acord între statele membre UE și Parlamentul European pentru stabilirea anului 2035 ca piatră finală de hotar pentru motoarele clasice, Ministrul Transportului din Germania a înaintat obiecții față de viitoarea lege, chiar înainte ca ea fie supusă votului final.

Astfel, Comisia Europeană încearcă să ajungă la o soluție care să fie agreată de puternica industrie auto germană. Iar asta se va întâmpla până poimâine, adică joi. Intenția Comisiei este ca mașinile să fie capabile să „recunoască” combustibilii sintetici de cei non-sintetici, ceea ce din nou ar fi problematic pentru Germania, întrucât companiile auto vor fi nevoite să dezvolte și să producă noi motoare.

Pe de altă parte, Institutul pentru Cercetări Climatice din Potsdam a avertizat că în acest moment, toate proiectele de dezvoltare de combustibili sintetici din lume ar acoperi doar 10% din nevoile Germaniei.

Discuțiile continua și promitem să vă ținem la curent. Desigur, implicațiile asupra industriei moto nu vor lipsi.

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account