MotoGP Austin: Răsturnare de situație. Marquez cade, Rins câștigă, Rossi pe podium!

Lucrurile păreau să decurgă conform planului pentru Marc Marquez, care se îndrepta cu pași mari către a șaptea victorie consecutivă în Texas. Avea un avantaj de aproape patru secunde față de Valentino Rossi, soarele strălucea și cursa părea cât se poate de previzibilă, în ceea ce privește câștigătorul.

Regretatul Nicky Hayden, care a fost comemorat acum la Austin și numărul său, 69 a fost retras oficial din competiție, spunea cândva: „De-asta ne aliniem la start duminica, pentru că niciodată nu știi ce se poate întâmpla.” Și această maximă nu a fost nicicând mai adevărată decât aseară, când Marc Marquez a greșit la intrarea în virajul 12 al turului 9, când avea un avantaj considerabil față de urmăritori și se îndrepta către o nouă victorie în drumul său către un (probabil) nou titlu mondial. Dar catalanul a comis o greșeală necaracteristică și a pierdut fața. Nu a reușit să țină motocicleta pe roți, apoi, când a ridicat-o, a scăpat-o din nou. Apoi, după încercări repetate și eșuate de a reporni motocicleta, a căzut din nou și s-a dat bătut, plecând către boxa echipei Repsol Honda.

Astfel, Valentino Rossi devenea noul lider al cursei, spre marea încântare a milioanelor de fani ai Doctorului din întreaga lume. Pentru o bună bucată de vreme, Vale părea să fie foarte aproape de victoria pe care o urmărea încă de la Assen, din 2017. Dar Alex Rins, care îl urmărea pe Rossi de la mai puțin de o secundă în spate, avea alte planuri.

Nu vreau să spun „V-am zis eu!”, dar… v-am zis eu! Alex Rins a arătat încă din testele din presezon că este capabil să se lupte la vârf, iar motocicleta Suzuki GSX-RR a evoluat foarte bine pentru 2019. Spaniolul de la Suzuki s-a implicat în lupta la vârf în Qatar și a venit de foarte din spate până pe locul 5 în Argentina. În Texas a avut parte de o calificare bună, un start bun și a fost în față încă de la început. Apoi, pe finalul cursei, avea mai multe resurse decât Valentino Rossi și le-a valorificat excelent, obținând prima victorie din carieră, una pe deplin meritată.

Ultima treaptă a podiumului a fost ocupată de Jack Miller, australianul de la Pramac Ducati care l-a eclipsat din nou pe rivalul său principal, Danilo Petrucci, care a fost ales în locul său în echipa de uzină Ducati pentru 2019 și al cărui loc îl țintește în continuare pentru sezonul viitor. Miller a fost cel mai bine clasat Ducati, în ciuda faptului că pneul față soft a fost o alegere proastă. Australianul a fost nevoit să tragă tare pe final ca să-l țină la respect pe Andrea Dovizioso, care a reușit o cursă peste așteptări în Texas, pe unul dintre circuitele pe care nici el, nici motocicleta Ducati nu au un palmares impresionant.

Astfel, acum Dovizioso este în vârful clasamentului general, urmat foarte îndeaproape de Valentino Rossi (la 3 puncte diferență) și de Alex Rins (la 5 puncte). După abandonul neforțat de pe Circuit of the Americas, Marc Marquez este abia al patrulea în clasament, dar la o diferență destul de mică de lider – 9 puncte.

Start furat pentru Joan Mir și pentru Maverick Vinales. Cei doi nu au câștigat mai nimic în urma startului furat, căci s-au mișcat foarte puțin, similar cu Crutchlow în Argentina. Dar regulamentul e clar: dacă te miști când se sting semafoarele, vei fi penalizat.

Seria de curse nefaste continuă pentru Maverick Vinales, care a fost penalizat cu un ride-through pentru start furat. În urma unei greșeli de comunicare a echipei, Vinales a trecut mai întâi prin „long lap”, o prelungire a pistei destinată penalizărilor mai blânde și abia apoi a intrat la boxe pentru a-și ispăși penalizarea. Dar pilotul de uzină Yamaha a tras tare ulterior, recuperând și ajungând până pe 11 la finalul cursei.

Cal Crutchlow, care era menționat la începutul sezonului ca un posibil candidat la titlu, a arătat încă o dată de ce nu poate lupta cu adevărat pentru un campionat: inconsecvența. La începutul cursei, era al treilea, în spatele lui Rossi, dar nu reușea să-l amenințe serios pe italian, deși era evident că trage destul de tare și că are o motocicletă mai rapidă pe liniile drepte. Englezul a forțat prea tare frânarea de la virajul 12 și s-a trezit pe jos, aruncând la gunoi un posibil loc pe podium.

În ciuda așteptărilor, etapa din Texas nu a fost deloc fastă pentru Honda, care a pierdut trei dintre cei patru piloți: Marquez și Crutchlow au căzut, iar Lorenzo a abandonat din cauza unei probleme tehnice (ceea ce se întâmplă cam des în tabăra Repsol Honda în ultima vreme).

Piloții Yamaha, însă, s-au descurcat mult mai bine. Trei motociclete Yamaha în top 10: Rossi, Morbidelli și Quartararo, plus Vinales al 11-lea, în ciuda penalizării.

Și austriecii de la KTM ar trebui să fie destul de mulțumiți, căci Pol Espargaro s-a calificat excelent, pe a doua linie a grilei, apoi a reușit să termine al optulea, ce-i drept la aproape 30 de secunde de lider. Zarco și Oliveira au terminat și ei în puncte, pe 13, respectiv 14. Cu siguranță Zarco se gândește cu regret la momentul de anul trecut când a refuzat oferta celor de la Repsol Honda, influențat fiind de managerul și mentorul său, Laurent Fellon. Cu atât mai mult cu cât mai-marii KTM deja își exprimaseră dezamăgirea vizavi de performanțele francezului după primele două etape, dezarmându-l și mai mult pe plan psihologic.

După trei curse oarecum atipice, peste două săptămâni revenim pe teritoriu european, la Jerez. Vremea și rezultatele pe circuitele europene sunt în general mai previzibile și ar trebui ca lucrurile să-și intre pe un oarecare făgaș natural. Pentru fanii spectacolului, lucrurile arată excelent: situația la vârf este foarte strânsă, deja avem trei câștigători diferiți în primele trei curse și vor urma, cu siguranță, momente care ne vor ține cu sufletul la gură. Fanii Doctorului, de asemenea, au motive să zâmbească din nou: la 40 de ani, Rossi este încă în plină luptă pentru titlu, rapid, consecvent și carismatic ca de obicei.

Poz. Nr. Pilot Moto Diferență
1 42 Alex RINS Suzuki 41’45.499
2 46 Valentino ROSSI Yamaha +0.462
3 43 Jack MILLER Ducati +8.454
4 4 Andrea DOVIZIOSO Ducati +9.420
5 21 Franco MORBIDELLI Yamaha +18.021
6 9 Danilo PETRUCCI Ducati +21.476
7 20 Fabio QUARTARARO Yamaha +26.111
8 44 Pol ESPARGARO KTM +29.743
9 63 Francesco BAGNAIA Ducati +30.608
10 30 Takaaki NAKAGAMI Honda +31.011
11 12 Maverick VIÑALES Yamaha +34.077
12 29 Andrea IANNONE Aprilia +34.779
13 5 Johann ZARCO KTM +42.458
14 88 Miguel OLIVEIRA KTM +44.272
15 53 Tito RABAT Ducati +44.623
16 17 Karel ABRAHAM Ducati +44.740
17 36 Joan MIR Suzuki +48.063
18 55 Hafizh SYAHRIN KTM +1’07.683
Neclasificați
99 Jorge LORENZO Honda 10 Tururi
93 Marc MARQUEZ Honda 12 Tururi
35 Cal CRUTCHLOW Honda 15 Tururi
41 Aleix ESPARGARO Aprilia 15 Tururi

 

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă IN MOTION MEDIA.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account