Intenția Husqvarna de a lansa o variantă de cilindree mare pentru Vitpilen este cunoscută din primăvara anului trecut. Doar că acum au apărut noi fotografii spion, grație eforturilor celor de la Motorrad.
Dacă roadster-ul urban Vitpilen și scrambler-ul Svartpilen au prins la public, atât în variantele de 125 cmc cât și de 400 cmc, altfel au stat lucrurile pentru versiunea de cilindree medie. Vitpilen 701 și Svartpilen 701 s-au produs doar între anii 2018 – 2020, propulsorul monocilindric de 692 cmc regăsindu-se însă în continuare pe modelul 701 Supermoto.
Austriecii mizează acum pe un nou pachet. Designul celor două motociclete de cilindree mijlocie, într-adevăr unul original în întreaga industrie, și un propulsor cu doi cilindri paraleli, de 889 cmc, folosit atât pentru KTM 890 Duke cât și pentru Husqvarna Norden 901.
Roadster-ul rezultat ar urma să fie o alternativă pe nișa Yamaha MT-09 & Triumph Street Triple R și, desigur, KTM 890 Duke, de la care preia o multitudine de componente. Galeriile de evacuare, bascula, și furca WP Apex sunt însă integrate în design-ul tipic Husqvarna, cu un far rotund, șa pentru pasager minimalistă și rezervorul atipic, cu laterale profilate peste coapsele pilotului.
Totodată, Husqvarna renunță la display-ul LCD, rotund, unul dintre elementele criticate ale Vitpilen/Svartpilen 701, în favoarea unui ecran TFT de actualitate.