Honda are un line-up foarte atrăgător pentru riderii aflați la început de drum în motociclism. Gama CB500 oferă un roadster, un adventure-bike și o sportivă care se pot conduce cu permisul A2, iar gama CB650 (un naked și o sportivă) arată mai apetisant decât oricând și oferă facilitate a pilotajului, plus performanțe mai mult decât decente și dotări cuprinzătoare.

2019 CBR650R
Noile modele Honda CB500F, CB500X, CBR500R, CB650R și CBR650R au ajuns în showroom-ul Motor Team din strada Bolidului, București. Le-am văzut și putem spune că arată mai impresionant pe viu decât în poze. Iată principalele schimbări tehnice și estetice prin care au trecut popularele modele ale gigantului japonez.
Dacă vreți să cumpărați unul dintre cele cinci modele, ați face bine să vă grăbiți, pentru că Motor Team ne-a spus că stocul de CB650R este, practic, deja epuizat.
Honda CB650R Neo Sport Cafe
Naked-ul de cilindree medie își ia locul în gama Neo Sport Cafe, alături de frații de 125, 300 și 1000. Modelul este bazat pe CB650F, pe care îl înlocuiește de anul viitor. Față de acesta CB650R este cu 6 kg mai ușor (202 kg la plin), grație intervențiilor efectuate la nivelul cadrului (de oțel), rezervorului, cilisticii și scărițelor. Motorul ajunge acum la 95 CP la 12.000 rpm (4 CP în plus) și acum există și varianta limitată pentru permisul A2. Electronica include sistemul de control al tracțiunii Honda Selectable Torque Control.
Honda CBR650R
CBR650F devine CBR650R, la fel cum CB650F a devenit CB650R. Schimbarea literei din „F” în „R” denotă un plus de sportivitate. CBR650R a preluat estetica fratelui mai mare, CBR1000RR, cu partea frontală agresivă, cu două faruri și prize de aer sub ele. Aspectul este mai agresiv decât al lui CBR650F.
Farul și semnalizatoarele cu LED sunt în echiparea de serie, iar noul bord LCD este dotat cu indicator de treaptă și bec „Shift-Up” pentru schimbarea treptei. Masa motocicletei scade la 207 kg (cu 6 kg în minus). Furca inversată este Showa SFF (Separate Fork Function), cu jambe de 41 mm, în timp ce noul sistem de frânare include discuri flotante de 310 mm pe față, cu etriere radiale cu 4 pistonașe.
Motorul ajunge la 95 CP, la fel ca la varianta naked, și primește și un ambreiaj antihopping.
Honda CB500X, CB500F și CBR500R
Honda CB500X a fost modificată amplu pentru 2019. Motocicleta are un nou design pentru 2019, oferind o protecție aerodinamică mai bună. Farul și semnalizările sunt cu LED, ghidonul este mai înalt, iar bordul LCD include bec shift-up pentru schimbarea treptei și indicator de treaptă.
Puterea maximă a rămas 48 CP pentru a permite încadrarea în categoria de permis A2, dar distribuția și galeriile de admisie și de evacuare au fost modificate pentru a oferi mai mult cuplu la regimuri joase și medii. Noua tobă cu două ieșiri ar trebui să contribuie la un sunet mai plăcut al motorului. Acum există și ambreiaj antihopping.
Naked-ul CB500F beneficiază de aceleași schimbări la nivelul motorului și bordului ca fratele adventure, CB500X. În plus, motocicleta are acum un rezervor nou, de 17,1 litri, care ar putea asigura o autonomie de peste 480 km. Motocicleta a fost modificată amplu și la nivel estetic, arătând acum mai agresiv și mai interesant decât predecesorul.
Aceleași schimbări la nivel mecanic sunt valabile și pentru sportiva familiei CB, noua CBR500R. Aceasta a primit și o nouă suspensie spate. Farul dublu este cu LED.