Dupa Ducati 1199 Panigale, legislatia japoneza mai face o victima: de data aceasta MV Agusta F3 este „desfigurata” de o evacuare disproportionata.
Unul dintre principalele atuuri estetice ale supersportivei MV Agusta F3 era inedita evacuare scurta cu trei tevi (cate una pentru fiecare cilindru), cu iesirea langa scarita dreapta. Dar pentru a fi comercializata in Japonia, capodopera din Varese trebuie sa respecte normele foarte stricte legate de zgomot din Tara Soarelui Rasare. Astfel, superba evacuare joasa cu trei tevi dispare, fiind inlocuita de o toba imensa, care pare luata de pe o motocicleta japoneza din anii ’90, amplasata lateral.
Aceeasi problema a avut-o anul trecut si Ducati 1199 Panigale, toba compacta de sub motor fiind continuata cu un dizgratios „furnal”, mai lung decat coada motocicletei.
Legislatia japoneza impune limite stringente atat in ceea ce priveste emisiile poluante, cat si nivelul de zgomot si acest lucru determina constructorii sa ajunga la improvizatii nu tocmai fericite, mai ales in cazul motocicletelor sportive. Aceste solutii, pe langa uratirea iremediabila a unor modele superbe, au efecte negative asupra cuplului, puterii maxime si distributiei maselor. Astfel, Ducati 1199 Panigale in varianta japoneza dezvolta doar 135 CP in loc de 195.
Cu toate acestea, japonezii care vor sa se bucure de sportivele italiene in starea lor naturala pot cumpara motocicletele cu evacuarile originale, cu mentiunea din partea importatorului ca acestea sunt „strict pentru folosirea pe circuit.”
Suntem de parere totusi ca vor exista destui clienti care vor incalca aceasta regula si vor iesi pe strada cu superbele modele italiene. Pana la urma, legile japoneze referitoare la zgomot nu pot fi mai presus de legile firii. Si evacuarile italiencelor pentru piata japoneza sunt orice, numai firesti nu…