Primele unităţi vor sosi în ţara noastră la sfârşitul lunii viitoare, iar pe 21-23 aprilie va putea fi văzută la Salonul de Motociclete, Accesorii şi Echipamente Bucureşti. Este vorba despre modelul 2017 al Yamaha YZF-R6, care se va vinde în România pentru 13.990 de euro, cu TVA inclus. Iată şi mai multe detalii despre supersportiva al cărei design îl oglindeşte pe cel al YZF-R1 şi care se laudă cu cea mai bună aerodinamică din toată panoplia de modele YZF-R6 de până acum.
Cu 118.4 cai putere dezvoltaţi la 14.500 rpm şi un cuplu de 61.7 Nm la 10.500 rpm, propulsorul de 599 cmc respectă normele Euro 4, iar cei de la Yamaha se laudă cu cel mai sofisticat sistem de control electronic dezvoltat vreodată pentru un YZF-R6. Controlul tracţiunii beneficiază de şase niveluri de reglaj, iar un nou quickshifter îi va permite pilotului să urce fără efort şi fără ambreiaj în treptele de viteză. Furca ajustabilă integral are acum braţe de 43 mm, faţă de cele anterioare, de 41 mm, iar discurile de frână sunt de 320 mm. Practic, toate aceste componente sunt derivate din cele instalate pe R1. Nu în ultimul rând, rezervorul de aluminiu este modelat în aşa fel încât să ajute pilotul pe frânare, fiind cu 1.2 kilogram mai uşor decât cel precedent. De altfel, întreaga motocicletă cântăreşte 190 de kilograme, cu doar un kilogram mai mult decât vechea versiune a YZF-R6, în condiţiile în care în calcul intră şi noile sisteme ABS, control al tracţiunii şi quickshifter-ul.
Mănuşa este acum în curtea celorlalţi producători de motociclete, Suzuki, Honda, Kawasaki şi Triumph profitând de o derogare care le permite să îşi vândă supersportivele non Euro 4 până în 2018 inclusiv.