KTM a venit cu variata sa gamă de modele la Milano, dar printre ele ies în evidență noutățile. KTM 790 Adventure este un model așteptat de multă vreme, completând gama Adventure, sub modelul 1090. 2019 marchează și revenirea unor modele consacrate: 690 SMC R și 690 Enduro R, destinate amatorilor de supermoto și de enduro, dar cu o pronunțată latură stradală.
KTM 790 Adventure și Adventure R
Producătorul din Mattighofen a prezentat modelul Adventure de cilindree medie în două versiuni: cea de bază și R. Care sunt diferențele? Culorile diferite ale carenelor și o aripă față diferită – înaltă pentru R, joasă pentru varianta „normală”. Diferențele includ și profilul șeii și înălțimea parbrizului.
Intrând mai în detalii, varianta R este dotată cu suspensii WP complet reglabile, cu furcă cu jambe de 48 mm și cursă de 240 mm (față de 200 mm ai versiunii de bază). Adventure R primește și Quickshifter+ și pneurile cramponate Metzeler Karoo 3.
Motorul este bicilindrul paralel de pe 790 Duke: 799 cmc, 95 CP la 8.000 rpm și 88 Nm la 6.600 rpm. Ciclistica are cadrul-grilă din oțel, suspensii WP, jante de 21” față și 18” spate. Ambele modele au bordul TFT color, prin intermediul căruia se controlează amplul pachet electronic, care include Cornering ABS (cu mod Offroad), controlul tracțiunii care ține cont de înclinarea motocicletei și controlul derapajelor MSR. Există și un kit pentru limitarea puterii, astfel încât motocicleta să se poată conduce cu permisul A2.
KTM 690 SMC R și 690 Enduro R
Modelele de supermoto și enduro monocilindrice reapar în gama producătorului din Mattighofen, fiind dotate cu cea mai nouă evoluție a motorului LC4, rafinat în mod constant de-a lungul ultimilor 30 de ani.
Puterea este acum absolut impresionantă pentru un monocilindru – 74 CP, iar cuplul ajunge la 73,5 Nm. În același timp s-au adus îmbunătățiri la nivelul dezvoltării cuplului, la răspunsul la accelerare și la eficiența propulsorului. Rezervorul are 13,5 litri. Își face apariția și electronica mai sofisticată, cu platforma inerțială care percepe unghiul de înclinare pentru a gestiona răspunsul la accelerare, controlul tracțiunii și ABS Cornering, care permite blocarea roții spate în modul „offroad”. Apare și sistemul Quickshifter+, care facilitează schimbarea în treaptă superioară și inferioară.
Cele două modele au, evident, roți diferite, cu jante de 21” și 18” pentru Enduro R (cu pneuri Mitas E07), în timp ce supermotardul SMC are două jante de 17”. Enduro R are furca WP XPLOR, complet reglabilă. Monoamortizorul este și el complet reglabil, montat pe sistem de pârghii. Pe supermoto găsim furca WP APEX cu jambe de 48 mm și un monoamortizor WP APEX complet reglabil.