„Honda-i Honda!” este o zicală veche de când lumea între motocicliști din toată lumea. De multe ori este spusă ironic, dar, analizând cazul unui motociclist austriac care a parcurs 210.000 km cu o Africa Twin din 2016 și peste 630.000 km cu o Honda Varadero din 1999, zicala poate fi luată literal.
foto: Varahannes
Hannes Bagar este un motociclist austriac care nu se prea dă jos din șa. Mai ales de când este instructor specializat de moto și parcurge zeci de mii de kilometri în fiecare an pe drumurile Europei. Este cunoscut în Austria sub porecla Varahannes și este fidel mărcii Honda de mulți ani încoace.
În 2002, Hannes cumpăra o Honda Varadero rulată, produsă în 1999. Pe vremea aceea, motocicleta avea undeva la 16.000 km. Omul s-a pus pe făcut kilometri și, în 2010, motocicleta trecea de 200.000 km. Apoi, riderul austriac a început să facă cursuri de pilotaj în siguranță prin Alpi și, în 2015, Honda Varadero ajunsese la 500.000 km fără nicio problemă majoră.
Până atunci, respectiva Honda Varadero consumase 51 de pneuri spate și 40 de pneuri față, plus 33.000 de litri de benzină, care l-au costat pe Hannes 42.000 de euro.
În 2016, în colaborare cu prietenii și colegii săi de la site-ul moto 1000ps.at, Hannes a primit de la Honda, pentru un test de anduranță, un exemplar de Honda Africa Twin DCT. Nu și-a schimbat obiceiurile de măcinat kilometri și, după trei sezoane destul de intense, Africa Twin a trecut de 210.000 km. Tot fără nicio problemă majoră.
La 8.317 km, Hannes a completat 0,25 litri de ulei, dar nu a mai fost nevoie să facă această operațiune din nou până acum. La 48.500 km, a cedat unul dintre rulmenții roții spate. La 85.000 km, riderul a căzut pe o pată de ulei. După căzătură, transmisia DCT a refuzat să schimbe treptele automat, dar funcționa perfect în modul manual. Motorul electric al cutiei de viteze a fost demontat, curățat și reglat și problema s-a rezolvat de la sine, fără să necesite cumpărarea de piese noi.
La 103.000 km a apărut o problemă cu blocul de comenzi de pe ghidonul drept (unele butoane făceau figuri din cauza contactelor imperfecte), care a fost înlocuit la revizia de 108.000 km (la Africa Twin, intervalele de revizie sunt 12.000 km).
La 143.000 km, motorul cutiei automate a fost schimbat. La 156.000 s-au schimbat pentru prima dată rulmenții lagărului furcii.
Pe 2 februarie, anul acesta, s-au împlinit trei ani de când Hannes a intrat în posesia motocicletei. Tot atunci s-a împlinit pragul celor 200.000 km.
Acum, exemplarul de Honda Africa Twin al lui Hannes Bagar are peste 210.000 km și funcționează încă ireproșabil. Austriacul încă mai mare și vechea Honda Varadero, care a ajuns între timp la peste 630.000 km, în continuare fără să fi avut vreo defecțiune majoră.
Honda-i Honda? Așa s-ar părea!