Cel mai nou proiect BMW Motorrad se numește „Ghost Rider” și este, de fapt, un R 1200 GS Adventure care se poate conduce singur, controlat doar de algoritmii dintr-un creier electronic.
Constructorul bavarez a demonstrat în repetate rânduri, mai ales în ultimii ani, că vrea să fie un vârf de lance în materie de tehnologie în segmentul moto. Iată o nouă creație care, până de curând, ar fi părut demnă de un film science-fiction cu temă distopică: motocicleta care se conduce singură.
BMW Motorrad i-a surprins pe jurnaliștii prezenți la o pistă de încercări, weekendul trecut, prezentând acest R 1200 GS Adventure aparent complet autonom. Motocicleta nu are nevoie de pilot pentru a accelera, decelera și vira în spații destul de strânse. Poate și să oprescă fără să cadă, prin intermediul unui cric lateral mereu extins (dar care ne imaginăm că limitează libertatea de înclinare pe partea respectivă).
Conform producătorului, proiectul Ghost Rider nu are ca scop automatizarea completă a pilotajului motocicletei, ci dezvoltarea sistemelor de asistare a pilotajului. „De exemplu, motocicliștii mai puțin experimentați ar putea fi ajutați de electronică să evite spațiile periculoase sau să facă evitări într-un mod calculat și precis,” explică BMW. Potențialul tehnologiei pare să fie destul de mare, ca sistem de siguranță, putând interveni în situații de urgență, precum evitarea unei potențiale coliziuni sau controlul unui derapaj.
Nu doar BMW Motorrad lucrează la vehicule autonome cu două roți. Yamaha a prezentat acum ceva vreme proiectul „MotoBot”, un robot cu aspect umanoid care controlează o Yamaha R1 și care s-a întrecut cu Valentino Rossi pe pistă. Dar proiectul Ghost Rider de la BMW pare într-un stadiu ceva mai avansat, căci motocicleta bavareză pilotată electronic pare să se miște foarte lin și controlat, chiar și la viteze mici.