Kawasaki ZX-25R este în felul ei o rachetă de buzunar.
Cu un propulsor patru în linie, capabil de 45 de cai putere și dotări de top – control al tracțiunii, riding modes, ambreiaj slipper, mica sportivă japoneză ajunge la 180 km/h. Cum ar fi dacă i-am adăuga un turbo charger, s-au întrebat japonezii de la compania de tuning Trick Star?
Răspunsul? 100 de cai putere măsurați la roată și o viteză maximă de 252 de km/h, pe vitezometru. Desigur, lucrurile acestea nu s-au întâmplat peste noapte și nici japonezii nu sunt la prima experiență de acest tip. Ba din contră, Trick Star s-a ocupat de un Kawasaki H2R, cu care sportivul Ryuji Tsuruta a atins 385 km/h. Obiectivul era de 400 km/h, dar se pare că singurul impediment a fost circuitul pe care s-a făcut testul. Linia dreaptă nu era suficient de lungă pentru o astfel de situație.
Revenind la ZX-25R, motocicletă care din păcate este de vânzare doar în Asia, pilotul de încercare a fost Takehiro Yamamoto, un racer de succes prin Orientul Îndepărtat. Desigur, testul nu s-a făcut pe stradă, ci pe terenul Institutului Japonez de Cercetări pentru Autombile.
Nici parcursul nu a fost unul lin pentru Trick Star, japonezii reușind să distrugă un motor anul trecut, în toamnă. Inginerii au experimentat cu diverse rapoarte de transmisie și au trebuit să taie din carenaje pentru a face loc turbochargerului.
Totuși, spre satisfacția celor implicați și prilej de mândrie pentru Kawasaki, chiar și la 250 km/h, acul turometrului nu a ajuns în zona roșie. Ceea ce i-a motivat să să apuce de treabă pentru a-l duce pe Kawasaki ZX-25R la 256 km/h.