Dacă îl mai țineți minte pe Motobot, robotul motociclist care încerca să fie mai rapid decât Rossi, se pare că amândoi au trecut la activități mai relaxante, dar, tehnologia folosită în cazul lui Motobot este integrată în acest scuter electric cu aspect simpatic.
Evolve integrează tehnologia Advanced Motorcycle Stabilization Assist System (AMSAS), controlându-se practic singur la viteze mici, ceea ce îl face foarte prietenos cu persoanele în vârstă sau cu diverse dizabilități. Yamaha a expus în cadrul standului de la Japan Mobility Show și o versiune a lui Evolve la al cărei design au participat un liceean din Okinawa care face naveta la școală pe un scuter de 50 cc și un jucător profesionist de tenis în scaunul cu rotile.
Yamaha EF-V este un mini-bike electric dezvoltat cu un singur scop și anume, distracția. Exagerând puțin în exprimare, o echipă de ingineri de la Yamaha a dezvoltat acest proiect în timpul liber, dorind să se distreze. Motorul provine de la trialul electric TY-E și pentru ca lucrurile să fie și mai distactive, băieții au montat și un sistem Yamaha Active Soundcontrol care emite tonurile sonore ale unui motor termic. Și când te gândești că acești ingineri puteau pur și simplu să iasă un sake…
Yamaha Tricera evocă un Polaris Slingshot, dar sunt câteva lucruri de spus aici. Tricera este electric și are nivelul de control al unui stivuitor de supermarket. Adică, brachează cu toate roțile, trei în cazul său și îl lasă pe cel de la volan să facă figura în care roțile față brachează într-o direcție iar cea din spate în cea opusă.
Aceasta pentru ca să poate opta pentru control manual separat pe roata spate, Yamaha spunând că într-o lume care migrează spre automatizarea mașinilor vrea să demonstreze că se pot dezvolta noi abilități de conducere.
Yamaha Y-00Z MTB este mai mult de cât un mountain-bike electric dotat cu direcție asistată electric (Electric Power Steering) ci o adevărată vitrină tehnologică pentru ce poate oferi o astfel de bicicletă, după cum te va convinge acest clip.
Yamaha Y-01AWD ne evocă un gravel bike pe steroizi și oarecum asta și este. Yamaha spune că e un adventure eBike, dotat cu două motoare electrice, unul montat „clasic” în zona pedalierul, iar celălalt în butucul roții față.
Practic asta o face o bicicletă cu tracțiune integrală, motoarele sunt coordinate electronic, și Yamaha a mai pus și două baterii ca să…tot țină. A propos de aventuri cu o bicicletă electrică, merită să arunci o privire aici, la călătoria lui Nick Sanders, în jurul lumii.
Yamaha TMW
Cumva te uiți la acest vehicul și recunoști ADN-ul off-road Yamaha. Este tot un proiect conceput de o echipă de voluntari, cărora le-a ieșit nici mai mult și nici mai puțin decât primul vehicul off-road cu trei roti care se poate înclina.
Și chiar mai mult: roțile față se miscă independent, portbagajul față nu doar că e generos dimensionat dar se stabilizează singur pentru a nu vărsa încărcătura atunci când se iau viraje sau abordează schimbări de gradient și, colac peste pupăză, TMW e de fapt un hibrid, întrucât roțile față sunt propulsate de motoare electrice plasate în butuci, în timp ce de roata spate se ocupă un motor termic!