Modelul WMC250EV al producătorului englez White Motorcycles atrage atenția prin aerodinamica sa foarte… neconvențională. Are tracțiune integrală și țintește recordurile mondiale de viteză pentru motociclete electrice, deținute de Max Biaggi.
White Motorcycle Concepts, o companie britanică implicată în motorsport, a prezentat acum ceva vreme modelul WMC250EV, o motocicletă electrică gândită pentru a bate recorduri de viteză. Prototipul are o aerodinamică revoluționară și două roți motrice.
WMC250EV pornește de la o idee revoluționară față de motocicletele pe care le vedem de obicei încercând să doboare recorduri de viteză. De obicei, acestea plasează pilotul cât mai jos posibil, pentru a reduce la maximum suprafața frontală și, implicit, rezistența aerodinamică. Dar WMC250EV plasează pilotul la o înălțime normală, dar acesta se află deasupra unei „galerii”, care îl separă de partea inferioară a motocicletei. Conducta respectivă, denumită „V-Air” reduce rezistența aerodinamică cu 70% față de o motocicletă de serie cu aerodinamică foarte bună (Suzuki Hayabusa, de exemplu).
Această soluție reduce și ridicarea părții frontale, ceea ce aduce cu sine încă un avantaj: posibilitatea folosirii roții față pentru tracțiune. Tracțiune care a fost îmbunătățită și mai mult printr-o soluție denumită „F-Drive” – un lanț integrat complet în interiorul basculei, care îmbunătățește eficiența față de designul convențional. Roata față este propulsată de două motoare amplasate în butuc.
Motocicleta folosește patru motoare, câte două pentru fiecare roată, pentru un total de 100 kW (136 CP). Puterea va crește și mai mult pentru încercarea de doborâre a recordurilor mondiale, care va avea loc în Bolivia în 2022. Recordul pe care WMC250EV încearcă să-l doboare este cel de 408 km/h, stabilit de Max Biaggi pe Voxan Wattman anul trecut.
Primul test a avut loc deja, pe pista de teste Bruntingthorpe, în Leicestershire, cu Rob White la ghidon. Scopul a fost verificarea generală a motocicletei și s-a atins deja 270 km/h, din prima încercare. Motocicleta care va încerca doborârea recordului va avea 330 CP.