Harley-Davidson Pan America are tot ce îi trebuie pentru a sta la baza unui roadster extrem de agresiv. Unde și cum s-a ajuns la această concluzie?
În această perioadă, dealerii Harley-Davidson din Franța sunt angrenați într-un duel creativ, în cadrul competiției King of Tracks.Acesta este un concurs de customizare, pe trei categorii, Bagger, Super Hooligan și Freestyle, câștigătorii urmând a fi desemnați cu ocazia zilelor Harley-Davidson, în iulie, în stațiunea franceză Morzine.
Nu mult a durat până când în categoria Super-Hooligan să apară exemplare care mai de care, toate având ca bază de plecare adventure-bike-ul Harley-Davidson Pan America. Cei 150 de cai putere și 128 Nm dezvoltați de noul V2 Revolution sunt livrați lin și previzibil la turații mici, însă odată ce turația depășește 5.000 rpm, propulsorul devine de-a dreptul sălbatic și motocicleta accelerează instantaneu.
La fel ca și rivalul BMW R 1250 GS, Harley-Davidson Pan America are distribuție variabilă pe admisie și pe evacuare, ceea ce ajută foarte mult la uniformizarea caracteristicii de cuplu. Ținând probabil cont de aceste caracteristici, plus de stabilitatea caracteristică pilotajului off-road, dealerii francezii s-au pus pe treabă. Astfel au apărut mai multe variațiuni pe aceeși temă, iar jurnaliștii franezi au remarcat rapid ceea ce ei descriu drept o coerență a modelelor.
De aici pâna la a readuce în discuție abandonatul proiect al streetfigheterului Bronx nu a fost decât un pas. De știut faptul că Harley-Davidson nu s-a dezis niciodată total de acest model care a și fost prezentat la EICMA în 2019, mergând mai degrabă din rațiuni stratetig-corporatiste în direcția Pan-America, care devine un produs din ce în ce mai „high-end”. A se vedea lansarea Pan America 1250 Special.
Dar, daca nu a fost să fie un roadster cu motor de 975, poate Harley-Davidson va întrezări o posibilitate să îl materializeze cu motorizarea Revolution Max 1250. Noi îl vedem în acest moment, pe baza creațiilor dealerilor francezi și ca pe o alternativă la Indian FTR.