Compania Pirelli a fost înființată pe 28 ianuarie 1872 în Milano, iar primele cauciucuri produse au fost destinate bicicletelor.
Prima cursă de motociclete la care italienii au participat ca și furnizori de cauciucuri a avut loc în 1897. Din 2004, Pirelli este unic furnizor în WSBK, iar în MXGP este brandul care se bucură de cel mai mult succes. Pirelli este astăzi singura companie care oferă produse exclusiv către consumatorul final, indiferent că este vorba despre mașini, motociclete sau biciclete.
În 2022, Diablo Rosso IV Corsa omagiază istoria Pirelli, fiind oferit într-o ediție limitată, cu un logo aniversar regăsit pe peretele lateral.
Cauciucul este conceput pentru motociclete supersport, naked sau hyper-naked utilizate în regim sportiv, pe drumuri virajate sau în trecători montane, oferind și un echilibru între uzul stradal și cel pe circuit. Cei de la Pirelli spun că se adresează riderilor pasionați de tuning, cărora le place să își facă timp și să se ocupe în detaliu de set up-ul motocicletei.
Beneficiile pe care italienii le aduc în prim plan sunt un grip ridicat în condiții uscate, grație unei pete de contact mai mari și a compușilor folosiți, un feedback precis și posibilitatea executării cu încredere a unor manevre hotărâte de pilotaj, carcasa cauciucului aderând la micro-porozitățile asfaltului și, nu în ultimul rând consisență de-a lungul mai multor utilizări. Practic, Diablo Rosso IV Corsa este poziționat de către italieni ca o versiune mai agresivă a lui Diablo Rosso IV.
Profilul caucicuclui prezintă un raport între spațiul gol și cel plin cu 25% mai mic decât cel valabil pentru Diablo Rosso, iar umerii săi păstrează o amplă zonă tip slick, care oferă aderență la unghiuri mari de înclinare. Referitor la materiale, banda centrală este una tip Full Silica, fiind prezentă până la suprafețele utilizate pentru înclinări ce nu depășesc 25%. Aceasta ajută caucicul se se încălzească rapid, iar compușii utilizații pentru umeri sunt 100% Carbon Black, derivați din cei utilizați pentru competiții și capabili să reziste accelerațiilor cu motocicleta înclinată.
Pirelli utilizează tehnologia corzilor rigide, care permit o distribuire cu 20% mai puțin densă comparativ cu un cauciuc sport obișnuit, ceea ce lasă mai mult spațiu pentru amestecul de cauciuc. Acesta ar fi unul dintre „secretele” feeling-ului și preciziei oferite de acest cauciuc.