Prezentare second hand: Yamaha MT-09 Street Rally, generatorul de adrenalină

Yamaha MT-09 a fost lansată în 2013 și, alături de MT-07, este motocicleta care a stat la baza transformării Yamaha în ceea ce este acum. Astăzi, stilul „techno” al motocicletelor Yamaha, accesibilitatea performanțelor lor și mai ales factorul „fun” ni se par lucruri de la sine înțelese, dar, a fost o vreme pentru producătorul nipon în care lucrurile nu au stat deloc așa.

A fost o vreme în care avântul pentru inovație al Casei din Iwata se cam domolise, iar inginerii japonezi căutau frenetic soluții pentru a face ca motocicletele lor să incite din nou imaginația riderilor. Shun Miyazawa, managerul de produs Yamaha MT-09 spune că au fost luate în calcul propulsoare cu doi cilindri paraleli, patru cilindri în linie, doi cilindri în V, pentru ca în final să se ajungă la „sfântul” trei în linie. Iar acesta a fost o adevărată revelație în ceea ce privește puterea, cuplul și greutatea scăzută.

Cine s-ar fi așteptat pe atunci ca Yamaha să intre pe „teritoriul” Triumph? Japonezii nu mai aveau în portofoliu un motor cu trei cilindri în linie din 1981. Pe atunci, un astfel de propulsor era folosit pentru modelul XS850, care avea transmisia finală pe cardan. Totuși, în relație cu Triumph, care a fost descris de către Shun Miyazawa drept un streetfighter, MT-09  s-a poziționat drept un roadster supermoto.

Astfel, ajungem la modelul nostru, Yamaha MT-09 Street Rally. Nu a fost nevoie de mai mult de un kit de caroserie și de o șa de motard, pentru ca MT-09 să își prezinte această față, demonstrând că granița între stilul naked și cel supermoto nu trebuie să fie bătută în cuie. Sau că un supermoto, trebuie musai să fie o motocicletă cu un cilindru, sau, hai, maxim, doi cilindri.

Cum să nu dea Marius Băcilă un wheelie pe MT-09, mai ales când aceasta era o mare noutate? Rugăm observați că expertul nostru este pe circuti!

Cum să nu dea Marius Băcilă un wheelie pe MT-09, mai ales când aceasta era o mare noutate? Rugăm observați că expertul nostru este pe circuit!

Aceasta, întrucât propulsorul CP3 este unul dintre cele mai distractive create în epoca actuală. Cu o capacitate de 847 cmc, oferă 115 cai putere la 10.500 rpm și un cuplu de 87,5 Nm la 8.500, acest trei în linie a fost o revelație pentru fiecare rider care a testat MT-09. Desigur, și al nostru Marius Băcilă s-a bucurat de vrăjile pe care le poate face o Yamaha MT-09, despe care a vorbit pe larg aici. Totodată, întrucât a trecut aproape un deceniu de la lansarea sa, motocicleta s-a dovedit a fi și una fiabilă, nefiind înregistrate defecte tipice observate de către proprietari.

Am spune că le-a cam ieșit! Arată ca o italiancă, fără însă sa o copieze! Plus ca acest kit de caroserie era la vremea lui destul de scump, se comanda separat, ducându-se ca preț către 1.000 de euro. Se monta apoi la dealerii Yamaha, deci, procesul era destul de complicat. Avantajul e că acum poți găsi „supermotarda de-a gata”, dar trebuie să sapi puțin să o găsești. Iar asta e un nou semn că e o motocicletă de ținut!

Pentru cei care vor să afle exact ceea ce înseamnă acele vrăji, ei bine, MT-09 trage exploziv, se turează cu poftă, există trei riding modes – standard, A- agresiv și B – un răspuns mai blând la accelerare. Totuși, chiar dacă motocicleta are o apetență pentru wheelies, viteza maximă nu are de suferit, iar viteza de croazieră rămâne una ridicată. Practic, cuplul se păstrează pe toată plaja de turație.

Acest cockpit aduce întrucâtva cu măruntaiele unui vehicul militar, deci, un semn clar că trebuie sa ai ceva skill să te poți juca cu Street Rally așa cum trebuie!

Iar acest propulsor, cu care Yamaha a dat lovitura în momentul lansării, oferă atât de multă satisfacție, încât îi face pe proprietari să accepte suspensiile ca și parte a pachetului. Există păreri care spun că furca are cursa prea lungă, iar amortizorul spate prea moale pentru stilul impetuos al lui MT-09. Însă, cei care s-au dat cu MT-09 Street Rally au descoperit că acest setup al suspensiilor devine brusc unul util atunci când vrei să te dai supermoto style.

Tot așa, ca să îți faci o idee de acest supermoto style. Nu spune nimeni că trebuie să fii gimnast pentru ca să te fâțâi pe șaua asta, dar e clar că ai nevoie de niscaiva propriocepție și motricitate pentru a ține armăsarul sub control!

Trebuie să mai știi că în 2017 a existat o revizie din partea Yamaha, MT-09 primind un sistem de control al tracțiunii pe trei niveluri, quickshifter și ABS standard. Bordul a fost repoziționat, furca de 41 mm a fost revizuită, în sensul instalării de compartimente separate pentru compresie și revenire, astfel încât fiecare rider își poate găsi mai ușor setările potrivite. Au fost schimbate și setările amortizorului, și, grație unui nou subcadru, înălțimea șeii a crescut cu 5 mm.

Scărițele sunt montate mai în față comparativ cu MT-09, iar noua poziționare a pilotului îl ajută pe acesta să împingă în ghidon și să încarce scărițele. Hanging off sau picior scos pe viraje? Iată că diferența poate sta într-un simplu set up al motocicletei! Totodată, cu o șa la doar 815 mm de sol și o greutate de 193 kilograme în ordine de mers, MT-09 Street Rally este cât se poate de ușor de controlat la viteze mici sau pe trasee întortocheate, dacă vrei să explorezi, bucurându-te de genele ei supermoto.  Dar, nimic nu te împiedică să parcurgi și distanțe mai lungi, montând un topcase și un parbriz mai înalt. Ideea cu această motocicletă este că orice ai cere de la ea, ea va executa și o va face în maniera în care cu greu îți vei putea ascunde un rânjet!

Iată aici un exemplar de MT-09 Street Rally în foarte bună stare, vândut de MotoMus. Iar pe piața second, acest model este rar și își ține bine prețul. Motardul nostru arată proaspăt și pregătit de cele mai diverse aventuri alături de un nou proprietar, dar te avertizăm că motocicleta asta te va ține mai tot timpul cu pulsul ridicat!

Trebuie să știi că, la fel ca în cazul oricărei motociclete second hand achiziționată de la MotoMus, aceasta beneficiază de garanție de 12 luni. Totodată, dacă nu te împaci cu motocicleta, în termen de zece zile calendaristice de la data achiziței sau în limita parcurgerii a 300 de kilometri, poți cere  înlocuirea motocicletei cu alta de aceeași valoare sau mai scumpă.

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account