Mai multe imagini cu noul propulsor LC8c pregătit de KTM pentru viitoarele modele Duke și Adventure dar și sportiva RC990 au fost date de curând publicității.
Interesant este schițele din imagini au ca sursă jointventure-ul între KTM și CFMoto, ceea ce înseamnă că și acest propulsor va fi produs în China. Și că, la fel precum actualele LC8c va echipa viitoarele motociclete CFMoto.
Nu trebuie să te uiți prea mult la cele două imagini, pentru a vedea că în cea din stânga, vajnicul LC8c se prezintă mult mai suplu. Chiar dacă per ansamblu aspectul este similar cu motorul prezent până acum pe Duke și Adventure în versiuni de 799 și 889 cmc, privit în detaliu, observăm că fiecare componentă a fost modificată.
Alezajul a fost crescut de la 88 la 90.7 mm, cursa de 68.8 mm rămânând deocamdată neschimbată. În schimb, cilindrii sunt noi, la fel ca și chiulasele, carterele, baia de ulei, bobinele de inducție, pompa de apă sau carcasele clapetelor de accelerație.
LC8c poate fi montat pe șasiurile deja existente, grație suporturilor identice cu cele ale versiunii precedente. Acest lucru nu exclude noi configurații de șasiu, așa precum se așteaptă de la viitoarele KTM.
Cilindri sunt mai înguști, chiulasele mai compacte, iar baia de ulei a fost în mod vizibil mutată spre dreapta. Totodată radiatorul de ulei este mai mare, ceea ce implicit ne duce cu gândul la performanțe mai mari. La fel, portul de evacuare este – îmbucurător pentru fanii KTM – vizibil mai mare.
Privind motorul din spate, se poate observa mai mult din electromotor (alb, pentru noul propulsor), față de vechea variantă, colorată cu albastru. Carcasa transmisiei este mult mai „aerisită”, ceea ce potrivit jurnaliștilor britanici de la Bennetts ar permite un plasament mai jos al amortizorului viitoarelor modele. Cu această componentă plasată în spațiul creat în zona transmisiei, rămâne spațiu pentru ca airbox-ul și rezervorul să fie și ele proiectate în așa fel încât motocicleta să rămână compactă.
sursa foto: Bennetts