Un nume relativ necunoscut s-a văzut în fruntea clasamentului celei de a doua etape a Raliului Dakar 2020. Ross Branch, din Botswana, supranumit „The Kalahari Ferrari”, a dovedit toate numele mari în această a doua etapă.
Etapa Al Wajh – Neom a fost cea mai scurtă a raliului, dar nu a fost deloc ușoară. 367 kilometri de specială, cu foarte puțini km de legătură: o specială lină și rapidă, ca traseu, dar complicată de mulțimile de piste care se intersectează în deșert și care pot fi foarte înșelătoare dacă ești chiar și puțin neatent la navigație. Etapa a fost și mai obositoare decât în mod normal pentru că a urmat după una deloc ușoară, cea de ieri, în care mulți piloți au ajuns seara târziu în bivuac, ajutați de punctele GPS, care se dezvăluie automat după o anumită oră.
Joan Barreda, plecat cu un oarecare handicap după ziua de ieri, nu foarte fructuoasă, a tras tare de la plecare. Favorizați de ordinea de start au fost și piloții oficiali Husqvarna, Pablo Quintanilla și Andrew Short. Dar mai tare decât toți a mers Ross Branch, pilotul de 34 de ani din Botswana, specialist al curselor în deșert (de unde și supranumele de „Kalahari Ferrari”), care anul trecut era cel mai bine clasat debutant în Dakar, pe un KTM de client.
La polul opus, Toby Price, care câștigase etapa inaugurală, este nevoit să navigheze de unul singur, fiind primul la start, nu găsește pista corectă și pierde timp și teren, terminând cu 13 minute în spatele liderului. Aceeași soartă a avut-o și americanul Ricky Brabec de la echipa de uzină Honda.

Laia Sanz a căzut destul de urât la începutul specialei, dar a terminat ziua. O tipă foarte dură.
Sam Sunderland, al doilea în clasamentul specialei de astăzi, trece la conducere în clasamentul general, în fața lui Pablo Quintanilla și a lui Kevin Benavides. Toby Price cade până pe locul 8 la general, la șapte minute și jumătate de noul lider – un ecart relativ ușor de recuperat, ce-i drept. Laia Sanz, care anul acesta aleargă pentru Gas Gas, a căzut destul de urât la începutul specialei, dar a reușit să termine ziua, dar are mult de recuperat.
În seara aceasta, motocicletele se odihnesc în parcul închis, pentru că etapa de astăzi a fost o jumătate dintr-o „Super Marathon”. Adică piloții au avut la dispoziție doar 10 minute pentru mici ajustări și reparații, iar mâine vor porni cu motocicleta în exact starea în care a ajuns la finișul de azi. Deci vor fi avantajați cei care au avut grijă de motocicletă.

Mani, în plin gaz. Go, Mani!
Al nostru Mani Gyenes este un as în a proteja materialul de concurs, deci nu este exclus să-l vedem și mai în față mâine. Românul din Satu-Mare a terminat ziua cu al 49 -lea timp și este pe aceeași poziție și în clasamentul general. Dar, la super dificila categorie Original by Motul, sătmăreanul de la Autonet Motorcycle Team conduce detașat, cu un avantaj de aproape 40 de minute față de următorul clasat.