Rossi: „Trebuie să lucrez mult la mine însumi.”

Doctorul relatează ideile lui despre ultimii ani petrecuți în MotoGP, despre sezonul 2021, despre pauza de iarnă și despre ce trebuie să îmbunătățească la motocicleta Yamaha.

Are 41 de ani și va fi împlinit 42 atunci când va lua startul în următorul sezon de MotoGP, al 26-lea din ilustra sa carieră. Are și 199 de podiumuri. Valentino Rossi poate să-ți placă sau să nu-ți placă, dar este greu să-ți imaginezi că n-ar ști ce vorbește atunci când explică situația în care se află. Aflat pentru prima dată într-0 echipă satelit de la debutul său în clasa regină, Valentino are în față un an crucial. Fie și doar pentru a reveni după un sezon care a început binișor, dar s-a terminat teribil – cel mai slab sezon al Doctorului din Motomondial.

Într-un interviu cu nemții de la Speedweek, Rossi analizează cu luciditate punctele sale slabe:

„Trebuie să lucrez mult la mine însumi. Trebuie să îmbunătățim performanțele în calificări, pentru că au devenit fundamentale. Dar trebuie să punem presiune și pe Yamaha, pentru că sunt multe probleme de rezolvat, să încercăm să lucrăm bine iarna asta ca să îmbunătățim situația. Ne lipsește viteza maximă, dar, mai ales, aderența pe roata spate, lucru care duce și la problema cealaltă. Dacă nu reușim să facem spatele să lucreze cum trebuie, motocicleta devine foarte greu de pilotat, aici e punctul fundamental. Apoi, sigur, trebuie să îmbunătățim și motorul și aerodinamica.

În ultimii ani am pornit bine la începutul sezonului, dar am suferit în a doua jumătate. Problema este că toți ceilalți progresau, dezvoltau motocicletele, dar noi nu reușeam să facem pași în direcția bună. Ultimele părți finale de sezon au fost foarte dificile pentru Yamaha.”

Nimic nou: problemele motocicletei și ale pilotului sunt aceleași de câteva sezoane încoace. Și Valentino identifică cu precizie momentul în care totul s-a schimbat, în care Yamaha și-a pierdut competitivitatea.

„Momentul crucial a fost între 2016 și 2017, de atunci am început să dăm de gru. Până în 2016, Yamaha M1 era foarte competitivă, se putea spera la victorii de cursă și la titluri mondiale. De atunci am început să fim cu adevărat în dificultate. Dar, să fiu sincer, nu știu cât a depins de Yamaha și cât de eforturile depuse de ceilalți constructori: la cum văd eu lucrurile, ceilalți au progresat mult mai mult decât noi. Pentru a fi din nou competitivi, trebuie să lucrăm la dezvoltarea din cursul sezonului cum au făcut ei.”

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account