Dacă Suzuki V-Strom 800DE are ca scop declarat aventura, inclusiv în off-road, iată că Suzuki a pregătit o versiune și pentru cei care vor să rămână mai degrabă pe asfalt. Este vorba despre varianta 800SE, care ar urma să coste și cu 1.000 de euro mai puțin.
Iar asta înseamnă că la sub 10.000 de euro, vom avea avea acces în universul V-Strom 800, ceea ce sună bine pentru cei care nu și-au propus să munte munții la propriu pe o astfel de motocicletă. SE vine de la Sport Explorer și, nu e nici o supriză, va avea roata față de 19 inch, cu o jantă de aluminiu turnat în locul celei de 21 inch, cu spițe, care îl ghidează în teren pe V-Strom 800DE.
A doua modificare care sare în ochi fiind și următorul pas logic constă într-o reducere a cursei suspensiilor. Mai exact, aceasta a scăzut de la 220 la 150 mm, atât pe față cât și pe spate. Se pot regla preîncărcarea și revenirea pentru amortizorul spate.
O altă modificare la care ne puteam aștepta în cazul acestui tratament de „asfaltizare” este o reducere a înălțimii șeiii, care ajunge la 825 mm de la 855 și desigur de „mărire” a parbrizului care este mai generos dimensionat. Desigur, scade și garda la sol.
Noua varianta păstrează din fericire rezervorul de 20 de litri și va fi cu câteva kilograme bune mai ușoară decât 800DE. Iar aceasta înseamnă și o creștere a autonomiei. Se schimbă și poziția de pilotaj, mai confortabilă pentru stradă, cu un ghidon mai îngust, mai jos și plasat mai spre înainte, în timp ce scărițele sunt plasate o „idee” mai sus și mai în spate.
În ce privește electronica, rămân modurile de pilotaj, ecranul TFT, quickshifter-ul, ABS-ul pe două niveluri, deconectabil, portul USB. Desigur, sistemul de control al tracțiunii pierde modul Gravel.