Acum ceva vreme va povesteam despre normele de poluare fonica din Japonia care au cauzat slutirea ingrozitoare a unor motociclete superbe precum MV Agusta F3 si Ducati Panigale. Ei bine, japonezii au lovit din nou, de data aceasta victima fiind noua Yamaha R1, care primeste si ea o toba alungita pentru a putea fi vanduta pe piata nipona.
Pozele variantei de R1 destinate pietei din Japonia arata ca are o toba mult mai lunga decat versiunile pentru pietele din Europa si din America. Noua toba este produsa de Akrapovic si vine in echiparea standard pe toate exemplarele de R1 din Japonia, inclusiv pe versiunea M. Se pare ca este nevoie de respectiva toba pentru a indeplini normele foarte stricte de zgomot de pe piata japoneza.
Dar asta nu e tot. Datorita unelor „ciudatenii” specifice pietei japoneze, R1 nu se vinde acolo ca model autohton si nu se poate gasi pe site-ul oficial Yamaha Japonia. Motocicletele sunt exportate, apoi reimportate in tara de catre unul dintre cei mai mari dealeri ai companiei, Presto Corporation. Respectivul dealer monteaza tobele lungi Akrapovic.
Efectul de uratire nu este atat de puternic cum a fost cazul la Ducati Panigale (a se vedea mai jos), dar rezultatul tot este o motocicleta mai putin atragatoare.