WMC 250 este literalmente o motocicletă (electrică) cu o gaură în mijloc

Recordul de viteză pentru motociclete electrice îi aparține lui Max Biaggi: 283 de mile pe oră, viteză atinsă la ghidonul unui Voxan Wattman, cu design streamline.

O echipă de britanici – White Industries – a pus însă ochii pe acest record, intenționând să se folosească de o motocicletă cu un design total diferit.

WMC250 este literalmente o motocicletă cu o gaură în mijloc. Desigur, se impune să dezvoltăm subiectul. Pentru tot ceea ce înseamnă motocicletă sport-touring, carenajele frontale au devenit din ce în ce mai ascuțite de-a lungul vremii, iar în cazul  motocicletelor menite să atingă recorduri de viteză, formula de design adaptată este lungă, joasă, cu un ampatament considerabil. Un exemplu extrem, motocicletele din cursele drag.

Iată însă că se poate și altfel. Ce ar fi dacă s-ar renunța total la partea frontală a motocicletei, în favoarea a ceea ce efectiv este un tunel aerodinamic. Astfel, în loc ca și aerul să apese pe fața motocicletei în timpul deplasării, o mare parte din curentul relativ ar trece, oricât de ciudat ar suna, prin motocicletă!

Centrul de presiune este astfel împins în jos, roata față stă mai bine pe sol, ceea ce permite utilizarea a două motoare electrice montate în butuc. Totodată, rezistența aerodinamică scade spectaculos.

Alte două motoare se găsesc în partea anterioară a basculei, transmițând puterea roții spate, printr-un lanț încapsulat. În total cele patru motoare furnizează 134 de cai putere, o cifră care nu impresionează. În schimb, testele din tunelul aerodinamic au scos la iveală că WMC250 este cu 70% mai aerodinamică decât Suzuki Hayabusa, o motocicletă aleasă pentru tot soiul de recorduri de viteză, inclusiv datorită aerodinamicii sale.

Așa că acum cei de la White Industries sunt preocupați de cum să aducă motocicleta lor la aproximativ 335 de cai putere. Aceasta înseamnă un voltaj mare, până la 900 de volți, au declarat ei jurnaliștilor de la MCN, cu o rată de descărcare semnficativă, baterii și sistem de management al acestora de o complexitate similară celor din Formula 1. Aici se dă potrivit lui Robert White, CEO White Industries, „lupta cea mare”, atât ca atragere de fonduri, cât și ca gestionare a funcționării întregului sistem, pentru ca totul să meargă „ca uns” la viteze mari.

foto: WMC

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account