Gigantul industrial japonez a prezentat noul plan industrial pentru următorii trei ani: vor prezenta 270 de produse, inclusiv motociclete, în următorii trei ani.
Acest număr impresionează, chiar dacă se referă la întreaga activitate a Yamaha Motor Company. În următorii trei ani, marca japoneză va prezenta 270 de produse noi, față de 250 între 2012 și 2015. Noul plan industrial va continua strategia introdusă în ultimii trei ani.
În perioada 2010-2012, la apogeul crizei financiare globale, Yamaha a ajuns la pierderi de 60 de miliarde de yeni și a renunțat la circa 1.000 de locuri de muncă, dar în cei trei ani care au urmat, lucrurile au mers semnificativ mai bine. Diferitele divizii ale companiei (moto, scutere, snowmobile, motoare marine, ATV-uri și biciclete electrice) au introdus 250 de produse noi.
Hiroyuki Yanagi, CEO Yamaha
Pentru anul fiscal în curs, Yamaha prevede o cifră de afaceri de 1,65 trilioane de yeni (circa 12,5 miliarde de euro), cu un profit de aproximativ 950 milioane de euro – rezultate mai bune decât previziunile de acum trei ani și, mai important, mai bune decât în 2007, ultimul an dinainte de criză, grație creșterii vânzărilor în India, Indonezia și un restul Asiei de Sud-Est. Pe piețele dezvoltate, precum cele din Europa și SUA, strategia a fost de extindere a gamei de modele, de la cele entry-level până la vârfurile de gamă, încercând să atragă clienți noi și să-i fidelizeze pe entuziaștii mărcii.
Noul plan 2015-2018 prevede atingerea unui profit de 1,35 miliarde de euro în 2018. Doar pentru partea moto, se prevede o creștere a cifrei de afaceri cu 250 de miliarde de yeni (1,88 miliarde de euro) cu un plus de profit de 37 de miliarde de yeni (277 de milioane de euro).
Yamaha Sports Ride Concept
Producătorul nipon nu a declarat încă nimic vizavi de noutățile propriu-zise. Din câte s-au văzut la EICMA și din manevrele făcute de Yamaha în Asia se pot întrevedea câteva direcții de dezvoltare: o extindere a gamei MT, o diversificare a gamei de clasice moderne, precum XSR700 și XSR900 și apariția unor vehicule electrice de serie, plus mai multe scutere cu trei (sau chiar patru?) roți. În plus, automobilul Sports Ride, un concept prezentat la Salonul de la Tokyo, e foarte probabil să intre în producția de serie.