MT-07, popularul naked de clasă de mijlocie de la Yamaha, ar putea să fie dotat în viitor cu o transmisie automată.
Să fie acesta noul trend în ce privește motocicletele de cilindree mijlocie? Honda a instalat sistemul E-Clutch pe versiunile actuale ale CBR650R și CB650R iar Kawasaki Z 7 Hybrid și Ninja 7 Hybrid sunt echipate cu cutii de viteze semi-automate.
MT-07 dar și alte modele care utilizează propulsorul CP2 de la Yamaha ar putea să li se alăture în curând, deoarece producătorul japonez a patentat un sistem de transmisie semi-automată pentru acesta. În sine acesta nu este nici nou și nici revoluționar, folosindu-se soluția înlocuirii manetei de ambreiaj cu un set de butoane, care fac ca pârghia schimbătorului de viteze să nu mai fie necesară.
Mai mult, acest sistem a fost folosit pe modelul sport touring Yamaha FJR1300AE/AS, sub denumirea YCC-S (Yamaha Chip Controlled Shift). Ce este însă extrem de interesant este faptul că din puținele rezultate furnizate de Google pentru termenul de căutare YCC-S, unul singur face referire la MT-09 , iar site-ul pe care apare este, surpriză, din România.
Să pregătească oare Yamaha mutarea pentru MT-09 și să o acopere integrând patentul pe un MT-07? Mai ales că motocicleta din imagine are o furcă inversată, ceea ce ne poate face să ne gândim și la o posibilă schimbare de generație pentru MT-07. Complicat.
Cert este că Yamaha a prezentat și un patent în care apare un R7. Până una alta jurnaliștii occidentali observă că motocicleta naked din imagini sau e un MT-07 mai stilizat, pus acolo doar să existe ceva care să ilustreze transmisia sau că, așa cum spuneam, urmează schimbări.
Pe baza noilor informații, putem specula și noi, spunând că de fapt această transmisie semi-automată este păstrată pentru MT-09 și cumva asta mai are legătură cu … România! De ce singurul MT YCCS se găsește în România?