Iată, în sfârșit, noua Yamaha YZF-R6 2017, un model care marchează prima schimbare majoră a sportivei de cilindree medie din Iwata din ultimii 10 ani. Noua R6 vine cu un motor adaptat normelor Euro 4, un pachet electronic modern și un stil complet nou, asemănător cu sora mai mare, R1.
Dacă Yamaha nu ar fi anunțat sosirea noii R6 acum câteva săptămâni, prezentarea noului model ne-ar fi luat complet pe nepregătite. Într-un moment în care piața supersportivelor de 600 cmc este în cădere liberă, reînnoirea completă a modelului este un act de curaj.
Designul a fost inspirat, desigur, de cel al lui YZF-R1, cu linii fluide și chiar și mai orientate către competiție decât modelul precedent. Farurile cu LED au fost foarte bine ascunse pentru a obține un aspect cât mai asemănător cu o motocicletă de curse. Priza centrală de aer este acum mai joasă și mai lată, semănând foarte bine cu cea de pe modelul de MotoGP YZR-M1.
Forma carenelor, inclusiv a noului parbriz, contribuie la scăderea rezistenței aerodinamice cu 8% față de modelul precedent.
Cei de la Yamaha nu au comunicat încă valorile puterii și cuplului, dar, având în vedere fișa tehnică, este foarte probabil ca propulsorul să nu fi evoluat în mod semnificativ, cu excepția omologării Euro 4. Cilindreea de 599 cmc a fost obținută din aceleași valori ale alezajului și cursei (67 mm x 42,5 mm), distribuția se face tot cu patru supape pe cilindru, pistoanele sunt forjate din aluminiu și raportul de comprimare este 13,1:1.
Supapele sunt din titan, iar alimentarea este gestionată de sistemul ride-by-wire Yamaha Chip Controlled Throttle (YCC-T). S-a păstrat și sistemul de admisie variabilă Yamaha Chip Controlled Intake (YCC-I) și cel EXUP în evacuare. Carterele motorului sunt din magneziu, iar transmisia are șase rapoarte și un ambreiaj antihopping.
Pachetul electronic este complet nou: există un sistem de control al tracțiunii TCS, decuplabil și regabil pe șase niveluri de intervenție. Sistemul QSS (Quick Shift System) permite schimbarea în treaptă superioară fără acționarea ambreiajului, cu gazul în plin.
Ciclistica s-a schimbat destul de mult. Cadrul este același Deltabox cu grindă dublă din aluminiu, dar suspensiile sunt preluate în mare parte de la R1. Furca este KYB complet reglabilă, inversată, cu jambe de 43 mm, iar diametrul axului roții este acum de 25 mm. Monoamortizorul spate este tot KYB, complet reglabil. Etrierele de frână sunt derivate din cele ale lui R1, dar discurile sunt acum de 320 mm în loc de 310, pentru mai multă putere de frânare și un feedback mai bun. Există și un sistem ABS de înaltă performanță.
Subcadrul șeii este din magneziu, este cu 20 mm mai îngust în partea anterioară și are o formă diferită, pentru o poziție mai naturală în șa. Rezervorul a fost realizat prin metoda de sudură Cold Metal Transfer (CMT), fiind cu 1,2 kg mai ușor decât cel anterior. Și bordul este complet nou, bazat pe același sistem turometru analogic/display digital.
YZF-R6 va fi disponibilă în culorile Race Blu și Tech Black. Încă nu se știu valorile puterii și cuplului maxim și nici masa proprie a motocicletei.