Test Honda PCX125: Simplu și la obiect

Test Honda PCX125: Simplu și la obiect

Unul dintre cele mai bine vândute scutere din gama Honda, PCX125, s-a înnoit anul trecut și promite multe, la un preț foarte tentant: 3.290 de euro. Să vedem ce știe să facă.

foto: Dragoș Savu

Honda PCX125 apărea pentru prima dată în 2010, cu un preț fără concurență, sistemul Start&Stop montat în premieră mondială pe un scuter, o siluetă elegantă și mult confort. A fost unul dintre cele mai apreciate modele Honda în Europa, unde s-au vândut aproximativ 145.000 de unități. În unele țări, precum în Portugalia, scuterul japonez a devenit un obiect de cult, având enorm de mult succes și fiind modificat, personalizat și transformat în fel și chip.

Anul trecut, popularul scuter Honda s-a înnoit, primind o altă estetică, cu forme rotunjite și elegante, un far cu LED, încadrat de două linii care încorporează luminile de poziție și semnalizatoarele, alungindu-se pe carene pentru a forma X-ul care caracterizează liniile luminoase ale ultimelor modele Honda. Și stopul spate este mai vizibil și mai modern, iar scuterul este în întregime mai reușit din punct de vedere estetic. În plus, calitatea percepută este la un nivel foarte înalt pentru un vehicul entry-level, cu preț pe măsură: bord digital, ghidon cromat, îmbinări excelente, materiale plăcute la atingere.

Și scuterul nu este nou doar pe dinafară, ci și la interior. Cadrul a fost schimbat cu unul de tip dublu leagăn din oțel, iar suportul carenei față este dintr-un material plastic foarte rezistent, care, împreună cu cadrul, aduce o economie de greutate de 2,4 kg față de generația precedentă.

Șaua este mai înaltă cu 4 mm, iar ampatamentul cu 2 mm mai scurt, pentru un plus de manevrabilitate, la care contribuie și ghidonul mic și curbat și greutatea de doar 130 kg. Furca cu jambe de 31 mm nu s-a schimbat, dar amortizoarele și arcurile spate sunt noi, la fel ca bascula din aluminiu. Frânele cu disc de 220 mm pe față și tambur de 130 mm spate sunt prevăzute cu ABS.

Motorul monocilindric de 125 cmc a primit un plus de 0,4 CP, ajungând la 12,2 CP la 8.500 rpm, cu un cuplu maxim de 11,8 Nm la 5.000 rpm. Volumul airbox-ului a fost mărit cu un litru, iar admisia are o priză de aer redesenată. Clapeta de accelerație are acum 26 mm (cu 2 mm în plus), iar rezervorul este cu 3 litri mai mare, ajungând la 8 litri. Sistemul Start&Stop, dezactivabil printr-un buton de pe ghidonul drept, oprește motorul după 3 secunde petrecute la ralanti și îl pornește din nou când se răsucește manșonul de accelerație. Sistemul citește și starea de încărcare a bateriei și se oprește automat în anumite condiții, pentru a evita descărcarea completă.

PCX vine de la „Personal Comfort eXtra”, deci unul dintre scopurile principale ale scuterului nipon este confortul. Și ne dăm seama de asta imediat ce am pornit de pe loc. Șaua este moale și confortabilă, iar suspensiile, deși rudimentare, își fac treaba foarte bine. Nu prea există vibrații și scuterul este la fel de ușor de condus precum o bicicletă. Facil, foarte confortabil, ba chiar de-a dreptul plăcut. Desigur, fiind vorba de un scuter de 125, nu poate fi vorba de superlative în materie de performanțe sau senzații. Dar PCX125 are, ca orice Honda, acel echilibru natural și o calitate greu de descris în puține cuvinte: pur și simplu, face exact ce te aștepți, pare foarte bine legat și, deși nu te dă pe spate în vreun fel, este foarte plăcut de condus.

Evident, fiind îngust, cu roți mici și un ghidon pe măsură, încape oriunde, este extrem de agil și te ajută să te strecori prin cele mai mici spații din traficul infernal din capitală, la ora de vârf. Motorul trage decent la plecarea de pe loc și, dacă tragi zdravăn de gaz pornind de la semafor, până în capătul celălalt al intersecției ai cam ajuns pe la viteza legală în oraș. Cuplul este suficient ca să-ți asigure acel „zvâc” de care ai nevoie ca să țâșnești printre spațiile libere din trafic, asta la viteze de până la 80-90 km/h. Dacă insiști cu gazul, PCX125 poate atinge 110 km/h, dar nu îi va prinde foarte repede. Frânele sunt exact cât trebuie de puternice și foarte dozabile, iar frâna spate, după senzație, ai putea să juri că e cu disc, nu cu tambur.

În testul nostru, desfășurat aproape exclusiv în condiții de full-gas, în trafic aglomerat, computerul de bord al scuterului (căci are și așa ceva) afișa un consum mediu de 2,5 l/100 km. Cu un stil de pilotaj ceva mai domolit, pe o perioadă de mai multe zile (în care prinzi și trafic mai lejer), cu siguranță s-ar putea obține sub 2 l/100 km, ceea ce ar însemna o autonomie de 400 km cu un plin. Adică alimentezi azi și mai oprești la benzinărie peste două săptămâni, dacă folosești scuterul doar în oraș, pe distanțe nu foarte lungi.

Honda PCX125 este un scuter arătos, confortabil, ușor de condus, agil și eficient. E greu să-i găsim minusuri evidente. Dacă îi căutăm nod în papură, ne-ar plăcea o suspensie spate chiar și mai eficientă (deși e deja un pas înainte față de vechea generație) și ceva mai puține vibrații la regimuri înalte, aproape de viteza maximă. La 3.290 de euro, PCX125 este o soluție excelentă pentru mobilitatea urbană și, dacă îl folosești în naveta cotidiană, îți va asigura zâmbetul pe buze și timpul liber mult timp de acum încolo.

DATE TEHNICE

Motor   1 cilindru, 2 supape, răcit cu lichid, 125 cmc

Putere  12,2 CP la 8.500 rpm

Cuplu    11,8 Nm la 5.000 rpm

Transmisie          CVT, ambreiaj automat centrifugal

Suspensii             față furcă telescopică cu jambe de 31 mm, spate 2 amortizoare

Frâne    față 1 disc de 220 mm, etrier cu 2 pistonașe, spate tambur de 130 mm

Masă proprie     130 kg

Preț       3.290 euro (www.honda-moto.ro)

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă IN MOTION MEDIA.

Conectează-te folosind datele de autentificare

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account