Cazacu și Pascotă, victorioși în ultima etapă a Campionatului Național de Motociclism Viteză

Astăzi s-au disputat cursele ultimei etape a ediției 2015 a Campionatului Național de Motociclism Viteză. La Superbike, Cazacu s-a impus în fața lui Bogdan Vrăjitoru, iar la Supersport Ionel Pascotă, cu titlul deja în buzunar, a făcut un tur de forță, plecând din ultima linie a grilei și obținând a patra victorie din patru posibile.

11954588_939998249390533_878885698826722995_n

Cătălin Cazacu / foto: Andrei Gemeș

Duminică, ziua curselor, i-a întâmpinat pe piloți cu o vreme schimbătoare, cu vânt și picături de ploaie sporadice. Ploaia a amenințat că va cădea „de-adevăratelea” pe tot parcursul zilei, dar nu a început niciodată să toarne zdravăn.

Cursa clasei Debutanți 600 a fost, probabil, cea mai spectaculoasă a zilei. Adrian Petrovici, Mihnea Opârtan și Cătălin Manea s-au duelat aprig pentru prima poziție pe aproape tot parcursul manșei. Adrian Petrovici părea să domine cursa la început, dar Mihnea Opârtan îi punea probleme, cei doi depășindu-se chiar și de câte două-trei ori pe tur. Spre final, Cătălin Manea, care păruse să se mulțumească cu postura de observator al duelului dintre primii doi, s-a implicat și el, depășindu-l pe Opârtan, dar a greșit la un moment dat, trăgând drept la un viraj de dreapta și ieșind în decor. Spre final, Petrovici a reușit să se distanțeze ușor, adjudecându-și victoria, în fața lui Opârtan și a lui Giorgio Versaci.

La Debutanți 1000, bătălia pentru victorie avea să se dea între Guy Harel, Iuliu Mihai și Andrei Enescu. Acesta din urmă, deși avea o experiență considerabilă, a intrat la clasa Debutanți 1000 deoarece nu mai participase niciodată într-o cursă cu licență FRM și, după cum avea să ne explice mai târziu, dacă nu ar fi participat la o cursă anul acesta, anul viitor ar fi putut fi constrâns să participe un sezon întreg la Debutanți, lucru care nu i s-ar fi părut corect față de adversari.

Chiar și așa, inițial părea că victoria nu avea să fie facilă pentru Enescu, care a alergat pe motocicleta lui Daniel Onoriu, un pilot semnificativ mai greu, cu suspensia reglată pe măsură. Inițial Iuliu Mihai s-a distanțat, urmat îndeaproape de Guy Harel, Enescu părând să rămână ușor în urmă. Dar acesta s-a repliat destul de repede, pe măsură ce s-a acomodat cu motocicleta și cu circuitul în noua configurație (trebuie menționat că Enescu nu a luat parte la calificările de ieri, făcând doar câteva tururi în warm-up pentru a putea intra în cursă), apoi s-a apropiat de cei doi. La un moment dat, Iuliu Mihai a început să piardă teren, afectat poate și de faptul că motocicleta nu părea să funcționeze în parametri optimi. Enescu l-a depășit pe Harel, apoi s-a distanțat ușor și și-a adjudecat victoria, cu podiumul completat de Harel și Mihai.

11907173_939998166057208_128839279088684604_n

 

Ionel Pascotă / foto: Andrei Gemeș

La Supersport, Ionel Pascotă pleca de pe ultima poziție a grilei de start, căci timișoreanul nu luase parte la calificările de ieri, sosind abia astăzi la circuit. Chiar și așa, în primul viraj riderul din Giroc era deja al treilea, în spatele lui Emil Drăghici și al lui Dean Gopher. Câteva tururi mai târziu, Pascotă era în frunte și se distanța vizibil de urmăritori, iar Gopher greșea și cădea într-un ac de păr, sportivul israelian pierzând un tur din cauza căzăturii. Astfel, jocurile au fost făcute la vârf: Pascotă a câștigat, urmat la ceva distanță de Emil Drăghici, podiumul fiind completat de Adrian Ciujdea. Dacă la vârf, cursa a fost destul de statică, la mijlocul plutonului duelul a fost destul de aprig între Dan Măinescu, Mitică Calaigiu și Adrian Teodorescu. În cele din urmă, Calaigiu a ieșit în față, urmat de Teodorescu și Măinescu.

La clasa Superbike, Mureșan era marele absent, căci arădeanul nu a reușit să strângă fondurile necesare participării la ultima etapă. În plus, nici nu mai era neapărată nevoie, căci Mureșan era deja campion național, cu trei victorii din trei posibile până acum (vă reamintim că în clasamentul național cea mai slabă clasare se scoate din calcul pentru fiecare pilot). În aceste condiții Cazacu a obținut un pole-position relaxat, cu un nou best lap pentru configurația lungă a circuitului Motor Park – 1:42. Bogdan Vrăjitoru (CSM București) a plecat al doilea, urmat de Cosmin Costescu, colegul lui Cazacu de la Taifun Racing, și de Daniel Vârgolici (AMCKart Racing Team).

Cursa clasei Superbike a fost una cu multe peripeții. Chiar când se aliniau sportivii la start, ploaia părea să înceapă de-a binelea, dar cursa a fost declarată uscată la început. După un start foarte slab al lui Cazacu, Bogdan Vrăjitoru se distanțase ușor la conducere în primele două tururi, când cursa a fost întreruptă de un steag roșu, după căzătura lui Edi Alexandrescu în cel mai strâns ac de păr al circuitului. Sportivul de la Pro Bike părea să nu se miște imediat după căzătură, lucru care a dus la arborarea steagului roșu. Din fericire pentru Edi, a scăpat complet nevătămat în urma căzăturii, dar, din nefericire pentru el, nu a fost lăsat să se alinieze din nou la start când s-a reluat cursa, în ciuda protestelor vehemente.

Nici al doilea start nu a fost unul bun pentru Cazacu, acesta fiind devansat din nou de către Bogdan Vrăjitoru, dar de data aceasta timișoreanul l-a depășit destul de repede pe bucureștean, distanțându-se ușor când… cursa a fost întreruptă din nou după ce Daniel Vârgolici a căzut și el în exact același viraj, riderul AMCKart Racing Team părând să fie lovit destul de tare. A intrat ambulanța, cursa a fost oprită, apoi s-a reluat pentru a treia oară. De această dată, tot Bogdan Vrăjitoru a obținut holeshot-ul, dar Cazacu a avut un start mai bun, reușind să-l depășească destul de repede pe rivalul său de la CSM București. Restul cursei a fost o afacere clasată – Cazacu primul, Vrăjitoru al doilea și Costescu al treilea.

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account