Phillip Island este unul dintre cele mai frumoase circuite din calendarul Motomondialului. Circuitul de la antipozi asigură de aproape fiecare dată curse palpitante și pune în primul plan curajul și talentul pilotului, nu performanțele motocicletei. În prima zi pe circuitul australian, Andrea Iannone a obținut cel mai bun timp, urmat de Danilo Petrucci și de Maverick Vinales.

Marc Marquez a făcut destul de repede cunoștință cu asfaltul australian, după ce a căzut în mod destul de bizar la intrarea în virajul 10, pe frânare, cu motocicleta aproape dreaptă.
Circuitul australian este superb și nu solicită foarte mult frânele motocicletelor, virajele largi ale pistei de de la antipozi obligând piloții să abordeze un stil cu viteză mare de parcurgere a virajului. Ultimul viraj al circuitului, cel cu numărul 12, este virajul în care pneul spate atinge cea mai mare temperatură dintre toate virajele circuitelor din calendarul motomondialului. Dar, dacă temperatura pneului spate tinde să fie o problemă prin faptul că e prea mare, cea a pneului față este la capătul opus al spectrului. Pneul față tinde să se răcească prea tare, mai ales pe partea dreaptă, și de aceea riscul unor căzături este destul de mare.
Marc Marquez a aflat asta pe pielea lui în prima sesiune de antrenamente libere, când a căzut la intrarea în virajul 10, pe frânare, cu motocicleta aproape dreaptă. Ulterior, proaspăt încoronatul campion a declarat pentru Simon Crafar că a fost mai degrabă greșeala lui, decât o problemă de pneu prea rece. Marquez a ieșit din nou de pe pistă în virajul 6 în FP2, în același loc în care și Rossi a avut o problemă similară.

Alvaro Bautista îl înlocuiește pe Jorge Lorenzo în echipa de uzină Ducati, absent din cauza accidentării la mână. Locul lui Bautista este luat de australianul Mike Jones.
În a doua sesiune de antrenamente libere, majoritatea piloților au montat o pereche de gume soft noi și au încercat să atace pentru un timp bun, căci s-ar putea ca mâine să plouă, caz în care timpii obținuți în FP3 nu i-ar mai ajuta cu nimic în vederea calificărilor. Motocicletele Ducati, care nu au un istoric favorabil pe pistele de genul celei din Australia, au mers surprinzător de bine. Andrea Dovizioso obținea cel mai bun timp al zilei în ultimele minute de FP2, dar a fost depășit rapid de Danilo Petrucci, care, la rândul său, a fost surclasat de Andrea Iannone, un pilot inconstant, dar care nu duce lipsă nici de talent și nici de curaj. Valentino Rossi a prins topul 10 in extremis, Hafizh Syahrin fiind la doar 46 de miimi de secundă (ha!) de a-i sufla Doctorului locul calificativ pentru Q2.
Cal Crutchlow părea să-și continue forma arătată la ultimele etape, rulând la timpi sub 1:30, dar britanicul a căzut în ultima parte de FP2 și și-a fracturat glezna, fiind nevoit să renunțe la Marele Premiu al Australiei, o cursă pe care avea șanse rezonabile s-o câștige (și unde a obținut victoria în 2016).
Tot la Phillip Island a fost anunțat și contractul de pilot de teste pe care l-a semnat Dani Pedrosa cu KTM. Departamentul de MotoGP al producătorului austriac este condus de Mike Leitner, fostul șef de echipă al lui Pedrosa, un om care și-a exprimat în repetate rânduri aprecierea pentru Dani. Leitner este de părere că piloții de talie foarte mică, precum Pedrosa și Mika Kallio (care este pilot de teste pentru KTM de la începutul proiectului de MotoGP), dezvoltă o sensibilitate aparte la setările și comportamentul motocicletei, tocmai pentru că nu pot compensa problemele prin mutarea greutății corpului, cel puțin nu în același mod precum piloții de talie mai mare.

Carmelo Ezpeleta, CEO Dorna, și Kork Ballington.
Și tot cu ocazia Marelui Premiu al Australiei, încă un pilot legendar a fost inclus oficial în panteonul Motomondialului. Astfel, Kork Ballington, pilotul sud-african de patru ori campion mondial la categoriile 250 și 350 în 1978 și 1979, a fost inclus în MotoGP Hall of Fame cu ocazia etapei de la Phillip Island. Ballington este primul pilot de pe continentul african care ajunge în Hall of Fame, alături de alte nume sonore precum Giacomo Agostini, Mick Doohan, Geoff Duke, Wayne Gardner, Mike Hailwood etc.
Iată și rezultatele din FP2:
Poz. | Nr. | Pilot | Moto | Timp | Dif. | Dif. loc ant. |
1 | 29 | Andrea Iannone | Suzuki | 1’29.131 | ||
2 | 9 | Danilo Petrucci | Ducati | 1’29.291 | 0.160 | 0.160 |
3 | 25 | Maverick Viñales | Yamaha | 1’29.354 | 0.223 | 0.063 |
4 | 4 | Andrea Dovizioso | Ducati | 1’29.406 | 0.275 | 0.052 |
5 | 35 | Cal Crutchlow | Honda | 1’29.616 | 0.485 | 0.210 |
6 | 5 | Johann Zarco | Yamaha | 1’29.686 | 0.555 | 0.070 |
7 | 93 | Marc Marquez | Honda | 1’29.739 | 0.608 | 0.053 |
8 | 43 | Jack Miller | Ducati | 1’29.838 | 0.707 | 0.099 |
9 | 42 | Alex Rins | Suzuki | 1’29.918 | 0.787 | 0.080 |
10 | 46 | Valentino Rossi | Yamaha | 1’30.133 | 1.002 | 0.215 |
11 | 55 | Hafizh Syahrin | Yamaha | 1’30.179 | 1.048 | 0.046 |
12 | 38 | Bradley Smith | KTM | 1’30.346 | 1.215 | 0.167 |
13 | 26 | Dani Pedrosa | Honda | 1’30.472 | 1.341 | 0.126 |
14 | 44 | Pol Espargaro | KTM | 1’30.545 | 1.414 | 0.073 |
15 | 19 | Alvaro Bautista | Ducati | 1’30.734 | 1.603 | 0.189 |
16 | 41 | Aleix Espargaro | Aprilia | 1’30.736 | 1.605 | 0.002 |
17 | 21 | Franco Morbidelli | Honda | 1’30.787 | 1.656 | 0.051 |
18 | 30 | Takaaki Nakagami | Honda | 1’30.830 | 1.699 | 0.043 |
19 | 17 | Karel Abraham | Ducati | 1’31.166 | 2.035 | 0.336 |
20 | 10 | Xavier Simeon | Ducati | 1’31.275 | 2.144 | 0.109 |
21 | 12 | Thomas Luthi | Honda | 1’31.539 | 2.408 | 0.264 |
22 | 81 | Jordi Torres | Ducati | 1’31.570 | 2.439 | 0.031 |
23 | 45 | Scott Redding | Aprilia | 1’32.045 | 2.914 | 0.475 |
24 | 7 | Mike Jones | Ducati | 1’33.633 | 4.502 | 1.588 |