Marc Marquez a câștigat cursa de MotoGP disputată aseară pe circuitul Termas de Rio Hondo, în Argentina. Dar cursa a fost departe de una convențională, Rossi și Pedrosa ajungând pe podium cu puțin noroc.
Cursa de ieri din Argentina a fost una complet neobișnuită. După condițiile meteo schimbătoare (ploaie dimineața și temperaturi în scădere), pneurile pe care le adusese Michelin pentru cursă păreau să nu mai facă față. După nenumărate schimbări de plan (pentru care organizatorii și personalul Dorna au fost învinuiți neîncetat pe Twitter), s-a luat decizia să se desfășoare cursa în două etape, ca la Phillip Island acum trei ani. Riderii urmau să ia startul și, între turul 9 și turul 11, să intre la boxe și să schimbe motocicleta, pentru a beneficia de pneuri noi.
Mulți rideri s-au plâns de această schimbare de plan, declarând deschis că îi favorizează pe piloții Ducati (singurii care au avut, de fapt, probleme cu pneul spate). Dar lucrurile au rămas stabilite și cursa a fost una cât se poate de haotică.
Lorenzo conducea plutonul în primul viraj, dar campionul en-titre nu se descurcă bine în condiții de aderență schimbătoare, așa că a fost depășit, rând pe rând, de Marquez, Rossi, Dovizioso, Iannone, Vinales. În turul 6, Lorenzo a căzut și el, devenind încă o victimă a dificilului viraj 1, acum făcut și mai dificil de petele umede de pe asfalt, pe fiecare parte a trasei ideale.
Marquez și Rossi s-au luptat la baionetă pentru șefia cursei, dar lupta a fost cât se poate de curată, în ciuda antipatiei dintre cei doi. După schimbarea de motocicletă de la jumătatea cursei, Marquez s-a distanțat vizibil. Motivul? Spaniolul se simțea foarte bine pe a doua motocicletă, putând să meargă chiar mai bine decât pe prima, în timp ce la Rossi situația a stat exact invers. Astfel, Rossi a fost ajuns din urmă de Vinales, Dovizioso și Iannone.
Vinales a fost orbit de dorința de a obține un prim podium în clasa regină și a căzut și el în virajul 1. Iannone a încercat o manevră destul de la limită pentru a-l depăși pe Rossi, ambii au ieșit larg și Dovizioso a trecut de amândoi. Rossi îi urmărea pe riderii Ducati care se luptau foarte aprig, iar, cu 2 viraje înainte de finalul cursei, Iannone a încercat încă o manevră disperată pentru a-l depăși pe Dovi, dar a pierdut fața și l-a scos în decor și pe coechiperul său, spre disperarea managerilor echipei. Dovi a reușit însă să împingă motocicleta până la finiș, obținând un loc 13, cu cele trei puncte aferente.
Rossi a ajuns astfel pe locul al doilea, urmat, la ceva distanță, de un Pedrosa vizibil nemulțumit de ritmul său. În mod complet surprinzător, Eugene Laverty a reușit o cursă excelentă, obținând locul patru, de departe cea mai bună clasare a sa de până acum într-un Mare Premiu. Locul cinci i-a revenit lui Hector Barbera.
Iată clasamentul complet al cursei:
POZ. | PUNCTE | NR. | PILOT | NAT | ECHIPA | MOTO | KM/H | TIMP/DIF |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | 93 | Marc MARQUEZ | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 168.4 | 34’13.628 |
2 | 20 | 46 | Valentino ROSSI | ITA | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | 167.8 | +7.679 |
3 | 16 | 26 | Dani PEDROSA | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 166.2 | +28.100 |
4 | 13 | 50 | Eugene LAVERTY | IRL | Aspar Team MotoGP | Ducati | 165.5 | +36.542 |
5 | 11 | 8 | Hector BARBERA | SPA | Avintia Racing | Ducati | 165.5 | +36.711 |
6 | 10 | 44 | Pol ESPARGARO | SPA | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 165.4 | +37.245 |
7 | 9 | 6 | Stefan BRADL | GER | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 165.1 | +41.353 |
8 | 8 | 38 | Bradley SMITH | GBR | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 164.4 | +50.709 |
9 | 7 | 53 | Tito RABAT | SPA | Estrella Galicia 0,0 Marc VDS | Honda | 164.4 | +50.983 |
10 | 6 | 19 | Alvaro BAUTISTA | SPA | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 163.6 | +1’01.388 |
11 | 5 | 41 | Aleix ESPARGARO | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 163.0 | +1’08.868 |
12 | 4 | 51 | Michele PIRRO | ITA | OCTO Pramac Yakhnich | Ducati | 162.2 | +1’18.987 |
13 | 3 | 4 | Andrea DOVIZIOSO | ITA | Ducati Team | Ducati | 161.1 | +1’33.419 |
Neclasificați | ||||||||
29 | Andrea IANNONE | ITA | Ducati Team | Ducati | 167.8 | 1 Tur | ||
35 | Cal CRUTCHLOW | GBR | LCR Honda | Honda | 164.2 | 1 Tur | ||
25 | Maverick VIÑALES | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 167.5 | 3 Tururi | ||
45 | Scott REDDING | GBR | OCTO Pramac Yakhnich | Ducati | 165.2 | 5 Tururi | ||
76 | Loris BAZ | FRA | Avintia Racing | Ducati | 161.7 | 8 Tururi | ||
99 | Jorge LORENZO | SPA | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | 167.9 | 15 Tururi | ||
43 | Jack MILLER | AUS | Estrella Galicia 0,0 Marc VDS | Honda | 166.8 | 17 Tururi | ||
68 | Yonny HERNANDEZ | COL | Aspar Team MotoGP | Ducati | 164.1 | 18 Tururi |