Marc Marquez a confirmat faptul că pista COTA din Austin, Texas, este „a lui”, reușind timpi absolut năucitori încă din primele două sesiuni de antrenamente libere desfășurate ieri pe circuitul american.
După FP2, catalanul avea un avantaj de peste șapte zecimi de secundă față de următorul clasat, Andrea Iannone, care se pare că nu a fost foarte afectat de căzătura din Argentina, când l-a scos de pe pistă inclusiv pe coechipierul său. „Maniac Joe” este în continuare foarte rapid pe turul sec de pistă și a reușit chiar o succesiune de timpi foarte buni, sugerând că ar avea pretenții la un loc bun în cursă. Dar timpii lui Marquez parcă îi fac pe toți ceilalți rideri să-și limiteze speranțele la lupta pentru locul doi.
Acestea fiind zise, e evident că liderul clasamentului general a riscat destul de mult în FP2, căci a și căzut în ultimul viraj. Și tânărul spaniol ar putea fi penalizat, pentru că a traversat pista cu motocicleta împinsă după ce a căzut, o manevră interzisă din motive evidente.
„Anul acesta va fi mai greu: avem probleme pe accelerație și adversarii vor fi mai aproape,” spunea Marquez înainte de începutul antrenamentelor libere. Ei bine, deocamdată sunt foarte departe. Pe Circuit of the Americas, Honda folosește aripi aerodinamice vizibil mai mari. „Se simte efectul, motocicleta tinde să se ridice mai puțin pe o roată,” a comentat Marc.
În afară de Marquez, care pare să joace într-o ligă proprie în Texas, ceilalți piloți au timpi foarte apropiați, sugerând că am putea avea parte de o cursă destul de disputată pe pista americană. Maverick Vinales pare să-și continue evoluția, obținând al treilea timp în FP2, în timp ce Scott Redding pare să se înțeleagă și el foarte bine cu pista texană, cu al patrulea timp și un ritm de cursă promițător.
Riderii Yamaha nu au performat niciodată nemaipomenit pe COTA, pista americană nefiind avantajoasă pentru caracteristicile prototipului M1. Lorenzo și Rossi au obținut al cincilea, respectiv al șaselea timp, ambii piloți reclamând tendința roții spate de a derapa prea ușor.
Andrea Dovizioso pare să nu se fi acomodat cu circuitul încă, italianul reușind doar al nouălea timp în FP2. Tensiunea dintre cei doi Andrea de la Ducati se simțea în timpul conferinței de joi. „I-am cerut scuze lui Andrea și el mi-a acceptat scuzele,” spunea Iannone. Întrebat dacă e adevărat, Dovi a răspuns doar un sarcastic „No comment”.
Iată rezultatele după FP2:
POZ. | NR. | PILOT | NAT | ECHIPA | MOTO | KM/H | TIMP | DIF. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 93 | Marc MARQUEZ | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 341.1 | 2’04.034 | |
2 | 29 | Andrea IANNONE | ITA | Ducati Team | Ducati | 341.9 | 2’04.740 | 0.706 / 0.706 |
3 | 25 | Maverick VIÑALES | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 337.7 | 2’04.895 | 0.861 / 0.155 |
4 | 45 | Scott REDDING | GBR | OCTO Pramac Yakhnich | Ducati | 342.2 | 2’04.899 | 0.865 / 0.004 |
5 | 99 | Jorge LORENZO | SPA | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | 337.0 | 2’04.901 | 0.867 / 0.002 |
6 | 46 | Valentino ROSSI | ITA | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | 339.9 | 2’04.974 | 0.940 / 0.073 |
7 | 76 | Loris BAZ | FRA | Avintia Racing | Ducati | 336.9 | 2’05.190 | 1.156 / 0.216 |
8 | 26 | Dani PEDROSA | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 341.7 | 2’05.194 | 1.160 / 0.004 |
9 | 4 | Andrea DOVIZIOSO | ITA | Ducati Team | Ducati | 341.7 | 2’05.195 | 1.161 / 0.001 |
10 | 35 | Cal CRUTCHLOW | GBR | LCR Honda | Honda | 336.9 | 2’05.393 | 1.359 / 0.198 |
11 | 8 | Hector BARBERA | SPA | Avintia Racing | Ducati | 339.9 | 2’05.488 | 1.454 / 0.095 |
12 | 51 | Michele PIRRO | ITA | OCTO Pramac Yakhnich | Ducati | 339.8 | 2’05.597 | 1.563 / 0.109 |
13 | 44 | Pol ESPARGARO | SPA | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 337.6 | 2’05.616 | 1.582 / 0.019 |
14 | 41 | Aleix ESPARGARO | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 337.0 | 2’05.662 | 1.628 / 0.046 |
15 | 68 | Yonny HERNANDEZ | COL | Aspar Team MotoGP | Ducati | 340.2 | 2’05.761 | 1.727 / 0.099 |
16 | 50 | Eugene LAVERTY | IRL | Aspar Team MotoGP | Ducati | 338.4 | 2’05.891 | 1.857 / 0.130 |
17 | 6 | Stefan BRADL | GER | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 336.8 | 2’05.922 | 1.888 / 0.031 |
18 | 19 | Alvaro BAUTISTA | SPA | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 339.5 | 2’06.157 | 2.123 / 0.235 |
19 | 38 | Bradley SMITH | GBR | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 337.6 | 2’06.479 | 2.445 / 0.322 |
20 | 43 | Jack MILLER | AUS | Estrella Galicia 0,0 Marc VDS | Honda | 338.7 | 2’06.777 | 2.743 / 0.298 |
21 | 53 | Tito RABAT | SPA | Estrella Galicia 0,0 Marc VDS | Honda | 335.7 | 2’07.044 | 3.010 / 0.267 |