A inceput ultima perioada de teste MotoGP din presezon, in Qatar, pe circuitul Losail. Prima zi de teste a fost una foarte fructuoasa pentru motocicletele Ducati, Iannone fiind cel mai rapid, urmat foarte indeaproape de Dovizioso.
Desi Kawasaki a desfasurat lansarea noilor H2 si H2R pe circuitul de la Doha cu cateva zile in urma, pista nu oferea suficienta aderenta la inceputul primei zile de teste MotoGP, asa ca pilotii nu s-au grabit sa iasa de la boxe inainte de apusul soarelui, cand caldura excesiva afecteaza si ea nivelul de aderenta. Michele Pirro (Ducati), singurul pilot de teste de uzina venit in Qatar, a iesit primul pe circuit, pentru a „matura” pista, urmat de Andrea Dovizioso, care a folosit la inceput versiunea GP14.3 a prototipului Ducati pentru a obtine o setare de baza.
Pilotii au inceput sa iasa pe pista in numar mare dupa apusul soarelui, cand temperatura a scazut, dar, avand in vedere ca aveau doar cateva ore de teste la dispozitie, circuitul s-a aglomerat destul de mult. Riderii vor sa testeze seara, cu instalatia de iluminare pornita, caci, pe langa aderenta mai buna data de pista mai rece, este ideal sa faca testele in aceleasi conditii in care se va desfasura cursa de pe circuitul din Orientul Mijlociu. Dupa ora 22, insa, este riscant sa continue testele, caci pot aparea pete de roua pe circuit si acestea nu se vad deloc pe timp de noapte.
Riderii Ducati au dominat ostilitatile, Iannone fiind cel mai rapid, cu Dovizioso foarte aproape in urma sa, la doar 9 sutimi de secunda. In padoc, adversarii lor nu au fost atat de impresionati de viteza noului Desmosedici GP15, caci majoritatea erau convinsi ca cei doi Andrea folosisera guma supersoft pe care o aveau la dispozitie pentru un tur rapid. Lucru dezmintit de Dovizioso, care a sustinut ca a mers pe cel mai dur pneu pe care il avea la dispozitie pentru a gasi o setare de cursa. Rossi nu era insa convins: „Ei spun ca nu au folosit guma supersoft? Eu am unele indoieli in aceasta privinta,” a declarat Doctorul pentru reporterii italieni. Ce-i drept, Iannone, cand a fost intrebat despre acest fapt, a evitat sa dea un raspuns clar, precizand doar ca a fost rapid atat cu pneuri noi, cat si cu unele uzate.
E foarte probabil ca viteza aratata de noile Ducati sa puna paie pe foc in discutia legata de concesiile primite de producatorul italian – rezervor de 24 de litri si posibilitatea utilizarii pneului supersoft. Dar, daca producatorul italian va obtine trei locuri trei, doua locuri doi sau o victorie (intr-o cursa pe uscat), avantajul rezervorul va fi redus la 22 de litri. Ce-i drept, cei de la Ducati nu vor fi afectati foarte mult de acest lucru, caci deja folosesc rezervorul de 22 de litri la majoritatea curselor. Pentru a pierde avantajul pneului supersoft, echipa trebuie sa obtina trei victorii in curse disputate pe asfalt uscat, lucru mai greu de realizat.
Pozitiile ocupate de Rossi si Lorenzo in lista cu cei mai buni timpi ai primei zile sunt oarecum inselatoare. Desi au terminat cu al saselea (Lorenzo), respectiv al optulea (Rossi) timp, cei doi piloti de uzina Yamaha au aratat cel mai bun ritm de cursa, confirmand faptul ca circuitul Losail este favorabil pentru prototipurile din Iwata. Rossi a cazut intr-un viraj destul de rapid, la circa 180 km/h, la inceputul sesiunilor de teste, dar nu din vina sa, ci pentru ca i-a cedat un simering de la furca si uleiul i-a curs pe roata.
Pilotii de uzina Honda nu au cautat timpii pe tur, ci au lucrat la obtinerea unei setari bune, mai ales a franelor, care le-au dat de furca la Sepang in teste. Marquez a aratat un ritm de cursa promitator, usor sub cel al pilotilor echipei de uzina Yamaha.
Pilotii Suzuki au impresionat destul de mult, Aleix Espargaro obtinand al patrulea timp, la doar 15 sutimi de secunda de Marc Marquez, clasat al treilea. Ce-i drept, riderii Suzuki au folosit din plin avantajele gumei supersoft, dar timpii lui Espargaro s-au aratat promitatori si cu pneul mai dur. Maverick Vinales a avut si el un debut bun al sesiunilor de test, incheind cu al 11-lea timp, in ciuda a doua cazaturi care i-au limitat timpul pe pista.
Poz. | Pilot | Echipa | Timp | Dif. lider | Dif. loc anterior | Tur | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | IANNONE, Andrea | Ducati Team | 1:55.265 | 30 / 50 | ||||
2 | DOVIZIOSO, Andrea | Ducati Team | 1:55.363 | 0.098 | 0.098 | 36 / 48 | ||
3 | MARQUEZ, Marc | Repsol Honda Team | 1:55.554 | 0.289 | 0.191 | 23 / 44 | ||
4 | ESPARGARO, Aleix | Team Suzuki Ecstar | 1:55.698 | 0.433 | 0.144 | 33 / 44 | ||
5 | PEDROSA, Dani | Repsol Honda Team | 1:55.813 | 0.548 | 0.115 | 31 / 33 | ||
6 | LORENZO, Jorge | Movistar Yamaha MotoGP | 1:55.828 | 0.563 | 0.015 | 42 / 43 | ||
7 | CRUTCHLOW, Cal | CWM LCR Honda | 1:55.837 | 0.572 | 0.009 | 26 / 38 | ||
8 | ROSSI, Valentino | Movistar Yamaha MotoGP | 1:55.938 | 0.673 | 0.101 | 27 / 48 | ||
9 | SMITH, Bradley | Monster Yamaha Tech 3 | 1:55.954 | 0.689 | 0.016 | 41 / 43 | ||
10 | REDDING, Scott | Estrella Galicia 0.0 Marc VDS | 1:56.112 | 0.847 | 0.158 | 43 / 47 | ||
11 | VIÑALES, Maverick | Team Suzuki Ecstar | 1:56.130 | 0.865 | 0.018 | 42 / 42 | ||
12 | PETRUCCI, Danilo | Pramac Racing | 1:56.132 | 0.867 | 0.002 | 44 / 44 | ||
13 | HERNANDEZ, Yonny | Pramac Racing | 1:56.301 | 1.036 | 0.169 | 26 / 38 | ||
14 | ESPARGARO, Pol | Monster Yamaha Tech 3 | 1:56.615 | 1.350 | 0.314 | 31 / 50 | ||
15 | ABRAHAM, Karel | AB Motoracing | 1:56.638 | 1.373 | 0.023 | 29 / 34 | ||
16 | DI MEGLIO, Mike | Avintia Racing | 1:56.719 | 1.454 | 0.081 | 32 / 45 | ||
17 | HAYDEN, Nicky | Drive M7 Aspar | 1:57.099 | 1.834 | 0.380 | 40 / 47 | ||
18 | BRADL, Stefan | Athina Forward Racing | 1:57.146 | 1.881 | 0.047 | 16 / 27 | ||
19 | MILLER, Jack | CWM LCR Honda | 1:57.228 | 1.963 | 0.082 | 43 / 49 | ||
20 | BAZ, Loris | Athina Forward Racing | 1:57.376 | 2.111 | 0.148 | 34 / 40 | ||
21 | BARBERA, Hector | Avintia Racing | 1:57.405 | 2.140 | 0.029 | 4 / 18 | ||
22 | LAVERTY, Eugene | Drive M7 Aspar | 1:57.500 | 2.235 | 0.095 | 36 / 44 | ||
23 | PIRRO, Michele | Ducati Test Team | 1:57.664 | 2.399 | 0.164 | 31 / 53 | ||
24 | DE ANGELIS, Alex | Octo Ioda Racing Team | 1:58.026 | 2.761 | 0.362 | 26 / 45 | ||
25 | BAUTISTA, Alvaro | Aprilia Racing Team Gresini | 1:58.459 | 3.194 | 0.433 | 24 / 34 | ||
26 | MELANDRI, Marco | Aprilia Racing Team Gresini | 1:58.990 | 3.725 | 0.531 | 19 / 19 |