Gerovital
Gerovital
Gerovital

Rossi: pot sa ma bat de la egal la egal cu Lorenzo

Ultimele teste din presezonul MotoGP, cele de la Jerez, au fost conditionate de vremea destul de potrivnica. Sambata s-a rulat pe ploaie toata ziua, iar in cursul zilelor de duminica si luni s-a putut testa pe asfalt uscat doar cinci ore in total.

Dupa doua teste cu destul de multe probleme, cele de la Sepang si de la Austin, lui Valentino Rossi i-a revenit surasul, avand cel mai bun timp duminica si fiind al doilea dupa Crutchlow in ultima zi de teste, la doar cateva miimi de pilotul englez. Dar, mai presus de timpul pe turul sec, Valentino a progresat mult la Jerez in privinta ritmului constant de cursa – aceste progrese fiind sursa multumirii pilotului italian. Dupa ce a testat mai multe modificari ale ciclisticii, s-ar parea ca o bascula ceva mai scurta i-a dat lui Rossi feelingul pe care il cauta. Dupa cum spune chiar el, in primele doua curse nu se asteapta la cine stie ce rezultate, avand nevoie de o acomodare cu motocicleta in conditii de cursa, dar de la a treia incolo spera sa obtina victorii.

valentino_high

„A fost o iarna buna, incheiata cu o performanta excelenta la Jerez,” a declarat Rossi. „Merg in Qatar multumit, desi acela nu este un circuit tocmai pe gustul meu: in primele doua curse, probabil, va fi mai greu sa fiu in fata, dar apoi vom fi din ce in ce mai competitivi, pentru ca ma simt foarte in largul meu pe motocicleta si am progresat bine in extrasezon. In ceea ce priveste adversarii, Marquez a fost destul de impresionant, nivelul lui Pedrosa este greu de intuit si Lorenzo este cel care a mers cel mai bine. Dar din ultimele teste a reiesit ca pot sa tin pasul cu toti trei.

Ma simt competitiv, am o senzatie buna pe motocicleta si pot forta la 100%. Azi am testat noul cadru: nu m-a convins in totalitate, am fi avut nevoie de mai mult timp. Il vom testa mai amanuntit cu alta ocazie, in Qatar si la Austin il voi folosi pe cel standard. Pentru prima cursa, obiectivul este sa urc pe podium. Pentru moment, simplul fapt ca sunt din nou competitiv imi da o mare satisfactie, dar ceea ce conteaza cu adevarat este campionatul si cursele adevarate.”

Dani Pedrosa s-a aratat foarte rapid si in mare forma si la Jerez. In ultima zi de teste nici nu a mai iesit pe circuit pentru ca „nu mai aveam nimic de testat si conditiile asfaltului nu erau foarte bune” (cuvintele sale). In afara de Austin, unde a fost eclipsat de mai tanarul sau coleg de echipa, se poate spune ca Pedrosa a fost, per total, cel mai rapid in testele din presezon, aceasta evaluare referindu-se insa strict la timpii pe tur. O ultima problema pentru spaniol o constituie durerea care i-a aparut la nivelul gatului in aceste ultime teste – fapt care i-ar putea afecta performantele in prima cursa, daca se intampla din nou.

2013_jerez_d3_pic_3

Marc Marquez nu a repetat performantele absolut uluitoare de pana acum si in testele de  la Jerez, dar debutul tanarului catalan ramane, oricum, fenomenal. In Spania, Marc a avut probleme cu gasirea traselor optime si cu punerea la punct a motocicletei, dar pana la urma a reusit sa mearga bine si constant, avand timpi interesanti. Parerea unanima a specialistilor este ca ar putea sa urce pe podium inca de la prima cursa.

Dupa sesiuni de teste destul de problematice la Sepang, Andrea Dovizioso a progresat vizibil, terminand testele de la Jerez cu o diferenta de timp relativ acceptabila fata de primii clasati, pe un circuit nu tocmai potrivit cu motocicleta Ducati sau cu stilul sau de pilotaj. „Plec de la Jerez cu un rezultat mai bun decat ma asteptam,” spune Dovi, „dar si stiind ca inca suntem prea departe de cei mai buni. Pe turul sec de circuit, potentialul nostru  nu e rau deloc, dar pe durata unei curse situatia trebuie sa se imbunatateasca semnificativ. Doar in Qatar ne vom da seama cum stam la acest capitol.”

_TI27269

Si Cal Crutchlow a avut un extrasezon bun, in care a progresat constant, terminand ultima sesiune de teste cu cel mai rapid timp. Englezul l-a surprins si pe Rossi prin constanta de care a dat dovada, italianul numindu-l „surpriza acestor sesiuni de teste.” Motocicleta lui Crutchlow este inferioara modelelor Yamaha de uzina, dar ramane o masinarie competitiva, iar britanicul se poate bate pentru podium daca arata aceasta consecventa si in curse.
 „Cu exceptia electronicii,” comenteaza Crutchlow, „motocicleta mea M1 este identica cu cea din 2012. In Malaezia am fost putin frustrat din aceasta cauza: mi se parea absurd sa merg la Sepang pentru sase zile, fara sa am nimic de testat. Apoi conducerea Yamaha mi-a explicat situatia si m-am mai linistit: din pacate, nu sunt bani pentru o motocicleta noua pentru mine. Modelele de uzina sunt cu trei pasi inaintea noastra in ce priveste ciclistica si de fiecare data se imbunatateste cate ceva: cu cate putin, dar se intampla. Cu toate acestea, motocicleta mea este competitiva: Lorenzo ar castiga si cu acest M1. Mi s-a spus ca situatia actuala nu se va schimba timp de cel putin patru mari premii, apoi vom mai vedea.” Absolut admirabila sinceritatea caracteristica a lui Crutchlow, care recunoaste ca Lorenzo este omul de batut datorita talentului si abilitatilor sale, nu neaparat motocicletei de uzina.

cal-crutchlow-jerez-a-2013

Jorge Lorenzo se confirma ca principalul candidat la titlu in 2013, desi, cu exceptia unei zile la Sepang si primei zile de la Jerez, pe ploaie, nu a fost niciodata in capul listei cu timpi pe tur. Poate ca nu a fost cel mai rapid la modul absolut, dar este cel care a mers cel mai constant cu timpi excelenti, tur dupa tur. Si, dupa cum poate confirma oricine, asa se castiga o cursa. Spaniolul a lucrat in fiecare sesiune de teste doar in functie de evolutia in cursa, fara sa stea cu ochii pe cronometru in goana dupa un timp extraordinar. Chiar si luni, in ultima zi de teste la Jerez, cand rivalii sai montau pneuri noi unul dupa altul, incercand sa-si imbunatateasca timpul pe tur, Lorenzo facea o simulare de cursa, cu timpi mai mult decat respectabili. Cu alte cuvinte, cel care vrea sa castige va trebui sa-l bata pe Lorenzo. Si nu va fi deloc usor pentru nimeni.

Si Stefan Bradl a evoluat bine in extrasezon, reducand distanta care il separa de primii clasati in materie de timpi pe tur. Dar asupra pilotului german planeaza un oarecare dubiu, caci pare sa se concentreze prea mult pe timpul pe turul sec de circuit, fara sa dea suficienta atentie performantei pe distanta mai lunga. In orice caz, in acest moment pare capabil sa lupte pentru locul patru.

Andrea Iannone s-a descurcat si el foarte bine, fiind cel mai bine clasat pilot Ducati in ultima zi de la Jerez si, per total, doar cu cateva sutimi mai lent decat mult mai experimentatul Andrea Dovizioso, pe motocicleta de uzina. Si pentru el, performantele pe distanta mai lunga sunt o necunoscuta.

Inca in refacere dupa o operatie la incheietura mainii drepte, Nicky Hayden a terminat testele de la Jerez incadrandu-se, mai mult sau mai putin, in asteptari. „A fost o iarna pozitiva, per total. A inceput prost, dar s-a terminat intr-o nota pozitiva. Desigur, nu putem lupta pentru victorie, dar putem face niste curse decente.”

Alvaro Bautista a preferat sa nu intre pe pista in ultima zi, dupa ce s-a ranit destul de zdravan la doua degete de la mana stanga in cazatura de duminica dupa-amiaza. Pana in acel moment, a confirmat ceea ce arata si la sfarsitul lui 2012: performante bune, dar nimic mai mult.

Cu o motocicleta demonstrata ca fiind destul de competitiva, debutantul Bradley Smith nu a aratat cine stie ce. Desigur, a reusit sa nu faca prea multe pagube prin cazaturi (ceea ce nu e deloc lucru putin), dar nu a fost nici extrem de rapid. La cum stau lucrurile acum, se poate astepta doar sa termine in fata CRT-urilor si, poate, a lui Ben Spies.

Spies, in mod bizar, a fost in mod constant ultimul dintre pilotii MotoGP, renuntand a mai intra pe pista luni, fara sa se stie foarte bine motivul. „Pista era inca umeda si nu parea sa se poata usca la timp atunci cand am luat aceasta decizie,” a incercat sa explice manegerul echipei, Francesco Guidotti. O alegere greu de inteles: un pilot aflat in dificultate, cum este Spies in acest moment, ar trebui sa foloseasca la maximum fiecare minut de teste pentru a incerca sa fie din nou competitiv, chiar si cu riscul de a sta in boxa pana la ora 18 fara sa faca nimic. Ben, dimpotriva, a preferat sa plece, pierzand astfel si ultimele 90 de minute de pista uscata. I se arata un sezon foarte dificil.

In categoria CRT, testele din iarna au confirmat superioritatea clara a pilotilor ART, Aleix Espargaro si Randy De Puniet, dar la Jerez au impresionat pozitiv si Hector Barbera, Claudio Corti si Danilo Petrucci. Toti acestia trei folosesc unitatea de management electronic „Dorna”, realizata in colaborare cu Magneti Marelli, care ar putea fi impusa de reguli in aceasta categorie incepand de sezonul urmator, si chiar si pe motocicletele de MotoGP intr-un viitor nu foarte indepartat.

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account