Teste MotoGP Sepang, ziua 3: timp record pentru Marquez

Teste MotoGP Sepang, ziua 3: timp record pentru Marquez

Dimineata ultimei zile de teste MotoGP de la Sepang a oferit conditii meteo optime pentru stabilirea unor timpi de referinta. Marquez a reusit sa doboare recordul circuitului, devenind primul pilot de moto care a coborat vreodata sub pragul de 1:59 pe tur.

test-sepang1-day3-2015-2

Dupa cum a prezis si specialistul Carlo Pernat in articolul nostru de ieri, in dimineata de astazi riderii au montat gumele moi si au inceput sa traga la timp. Specialistii in parcurgerea unui tur in forta, cu pneuri noi, si-au aratat astazi indemanarea. Pe langa Marquez, care a reusit timp-record, coechipierul sau, Dani Pedrosa, a reusit un timp apropiat de mai tanarul sau conational, dar fara a cobori sub 1:59. Pedrosa a declarat ca a facut o mica greseala in turul sau lansat si ar fi putut merge ceva mai repede.

Andrea Iannone, un alt pilot foarte rapid pe turul sec, a terminat cu al treilea timp, confirmand si ca motocicleta Ducati este pe drumul cel bun. Locurile patru si cinci le-au revenit riderilor Yamaha Movistar, Rossi si Lorenzo.

Mai multi piloti au facut si simulari de cursa, in care Dani Pedrosa a fost considerat de majoritatea rivalilor ca fiind cel mai rapid. Simularea de cursa a lui Marquez a fost ceva mai lenta, dar a fost facuta dupa-amiaza, cand starea pistei se inrautatise. ¨Cursa¨ lui Pedrosa a fost uimitoare, acesta reusind 10 tururi consecutive sub 2:01.

Nu incape indoiala ca Honda RC213V ramane punctul de referinta in materie de performanta, cel putin la Sepang, un circuit care a favorizat dintotdeauna bolidul HRC.

„Cred ca competitivitatea motocicletelor Honda si Yamaha depinde foarte mult de circuit: aici, ei, in ultimii ani, au fost mereu mai eficienti decat noi,”, declara Rossi, incercand sa minimizeze importanta avantajului obtinut de rivali. Dupa problemele de ieri cu chattering-ul, care l-au afectat si pe Lorenzo, astazi italianul de la Yamaha a reusit un timp pe tur foarte bun si un ritm de cursa respectabil, echivalent cu al coechipierului sau, care, dupa ce a fost cel mai rapid in ziua a doua, se afla in urma lui Rossi, pe locul al cincilea.

rossi-test-sepang1-yamaha-2015-9

Andrea Iannone a exploatat din plin pneul spate extra soft pus la dispozitia motocicletelor din clasa Open, Andrea Dovizioso fiind depasit pentru prima data in aceste teste de mai tanarul sau coechipier.

Aleix Espargaro a reusit un excelent loc 10 la finalul ultimei zile, cu un timp la 1,619 secunde de Marquez, Maverick Vinales impresionand si el, cu un loc 12, la 2,097 secunde de lider. Suzuki-urile au fost mai rapide decat motocicletele Honda de clasa Open si nu foarte departe de Yamaha Open a lui Stefan Bradl, care a obtinut al optulea timp, fiind de departe cel mai rapid rider din aceasta clasa.

Aprilia a intalnit destul de multe probleme, cauzate probabil si de intrarea in MotoGP cu un an mai devreme decat se preconizase initial.

Crutchlow a obtinut al 11-lea timp si seful sau de echipa, Daniele Romagnoli, a spus ca englezul va avea nevoie de ceva timp pentru a se adapta la o motocicleta competitiva, dar dificila de pilotat in forta. Danilo Petrucci, in saua motocicletei Ducati GP14 (neevoluata) a echipei Pramac, a reusit un promitator loc 13, avand in vedere experienta limitata a italianului in saua motocicletei si notoriul comportament dificil al prototipului din Bologna in versiunile sale anterioare.

Jack Miller, australianul care a trecut direct de la Moto3 la MotoGP, nu a dezamagit, in cele din urma. Dupa primele doua zile pline de peripetii, in care tanarul de la Antipozi a invatat multe, a terminat ziua a treia la doar trei zecimi de secunda de Nicky Hayden, un rider cu tone de experienta, pe o motocicleta echivalenta.

RITMUL DE CURSA

Iata secventele de timpi obtinute de principalii protagonisti in simularea de cursa:

Marquez: 2’00”507, 2’00”452, 2’00”733, 2’00”785, 2’00”881, 2’01”113, 2’01”432, 2’01”121, 2’01”264, 2’01”145, 2’01”493, 2’01”439, 2’01”447, 2’01”240, 2’01”534, 2’01”370, 2’01”508, 2’01”481, 2’01”477.
Pedrosa: 2’01”164, 2’00”818, 2’00”701, 2’00”598, 2’00”808, 2’00”671, 2’00”564, 2’00”591, 2’00”795, 2’00”943, 2’00”747, 2’01”254, 2’01”378, 2’01”149, 2’01”170, 2’01”225, 2’01”294, 2’01”246, 2’01”803, 2’14”150.
Rossi: 2’01”006, 2’00”938, 2’01”066, 2’00”842, 2’01”080, 2’01”122, 2’01”066, 2’07”245, 2’01”083, 2’01”015, 2’01”259, 2’11”795, 2’01”403, 2’01”272, 2’01”144, 2’01”2’29”193.
Lorenzo: 2’00”849, 2’00”868, 2’00”760, 2’00”735, 2’00”768, 2’01”135, 2’01”037, 2’01”098, 2’01”176, 2’01”328, 2’01”325, 2’01”273, 2’01”231, 2’01”228, 2’01”371, 2’01”314, 2’01”294, 2’01”189, 2’01”220.

Si iata si lista cu cei mai buni timpi reusiti pana la finalul zilei a treia:

Poz. Nr  . Pilot Motocicleta Timp         . Dif. lider Dif. loc anterior
1 93 Marc Márquez Honda RC213V 1:58.867
2 26 Dani Pedrosa Honda RC213V 1:59.006 0.139 0.139
3 29 Andrea Iannone Ducati GP14.3 1:59.388 0.521 0.382
4 46 Valentino Rossi Yamaha M1 1:59.401 0.534 0.013
5 99 Jorge Lorenzo Yamaha M1 1:59.624 0.757 0.223
6 44 Pol Espargaro Yamaha M1 1:59.851 0.984 0.227
7 4 Andrea Dovizioso Ducati GP14.3 1:59.874 1.007 0.023
8 6 Stefan Bradl Forward Yamaha 2:00.294 1.427 0.420
9 38 Bradley Smith Yamaha M1 2:00.384 1.517 0.090
10 41 Aleix Espargaro Suzuki GSX-RR 2:00.486 1.619 0.102
11 35 Cal Crutchlow Honda RC213V 2:00.536 1.669 0.050
12 25 Maverick Viñales Suzuki GSX-RR 2:00.964 2.097 0.428
13 9 Danilo Petrucci Ducati GP14 2:00.970 2.103 0.006
14 7 Hiroshi Aoyama Honda RC213V Test 2:01.029 2.162 0.059
15 8 Hector Barbera Ducati GP14 Open 2:01.183 2.316 0.154
16 51 Michele Pirro Ducati GP14.2 2:01.232 2.365 0.049
17 45 Scott Redding Honda RC213V 2:01.263 2.396 0.031
18 69 Nicky Hayden Honda RC213V-RS 2:01.508 2.641 0.245
19 76 Loris Baz Forward Yamaha 2:01.624 2.757 0.116
20 43 Jack Miller Honda RC213V-RS 2:01.895 3.028 0.271
21 19 Alvaro Bautista Aprilia 2:01.924 3.057 0.029
22 63 Mike Di Meglio Ducati GP14 Open 2:02.128 3.261 0.204
23 17 Karel Abraham Honda RC213V-RS 2:02.297 3.430 0.169
24 50 Eugene Laverty Honda RC213V-RS 2:02.334 3.467 0.037
25 T1 Katsuyuki Nakasuga Yamaha M1 Test 2:02.363 3.496 0.029
26 72 Takumi Takahashi Honda RC213V Test 2:03.113 4.246 0.750
27 15 Alex De Angelis Aprilia ART 2:03.471 4.604 0.358
28 33 Marco Melandri Aprilia 2:03.641 4.774 0.170

 

BMW

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă IN MOTION MEDIA.

Conectează-te folosind datele de autentificare

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account