Gerovital
Gerovital
Gerovital

10 lucruri de reținut despre Marele Premiu al Styriei

Suntem în plin sezon 2020 și, până acum, nimic nu se potrivește cu previziunile. Lupta pentru titlu este larg deschisă, am avut patru câștigători diferiți în cinci curse și trei dintre cei patru au obținut prima victorie din carieră în 2020. Nici un scenariu de la Hollywood n-ar fi prevăzut întorsăturile de situație de care am avut parte până acum și nu suntem încă nici la jumătatea sezonului.

Iată punctele cheie de reținut după Marele Premiu al Styriei de pe Red Bull Ring, câștigat în premieră de Miguel Oliveira pentru echipa Tech3 KTM.

 

  1. Care au fost momentele cheie ale cursei?

În primul rând, căzătura lui Vinales. Pilotul echipei de uzină Yamaha a rămas (literalmente!) fără frâne la intrarea în primul viraj și a fost nevoit să „abandoneze nava” la peste 200 km/h. El a scăpat cu bine, dar motocicleta sa a distrus gardul de protecție umplut cu aer și s-a dat steag roșu. Dacă nu s-ar fi întrerupt cursa, Mir era în drum spre o victorie aproape sigură. Din acel moment, totul s-a schimbat, pentru că urma o cursă „sprint”, unde cantitatea de benzină din rezervor și deteriorarea pneurilor nu mai contau aproape deloc.

Apoi, pneul față al lui Joan Mir. Pilotul Suzuki a pornit cu același pneu din prima parte a cursei, pentru că nu mai avea pneuri noi de compoziție medie și nu voia să riște cu o compoziție netestată.

Pneurile Michelin – se pare că fereastra lor de exploatare optimă este prea îngustă și orice mică schimbare de temperatură le afectează foarte mult comportamentul.

Depășirea din ultimul viraj dintre Jack Miller și Pol Espargaro. Miller a intrat tare, dar corect, iar Pol nu a avut sângele rece să îl lase să treacă și să revină pe sub el pe accelerare, ci a încercat să-i reziste cu orice preț, astfel că amândoi au ieșit larg, deschizând practic ușa pentru Oliveira, care a profitat.

 

  1. Cele mai rapide tururi (între paranteze tururile în care s-au efectuat)

În prima parte (înainte de steagul roșu):

Mir 1’24”018 (5); Nakagami 1’24”209 (6); Miller 1’24”233 (6); P. Espargaro 1’24”450 (7); 1’24”475 (6); Oliveira 1’24”491 (15)

 

În a doua parte (după steagul roșu):

P.Espargaro 1’23”877 (4); Oliveira 1’23”920 (3); Miller 1’23”928 (3); Dovizioso 1’24”036 (4); Mir 1’24”048 (3)

 

  1. Pol Espargaro trebuia penalizat după ce a ieșit larg în ultimul viraj, ultimul tur?

Doar o imagine, cea din lateral, pare să confirme cele pretinse de Pol: Miller l-a scos în exterior și spaniolul nu avea ce să facă. Dar imaginile din alte unghiuri sunt foarte clare și, oricum, Espargaro putea să încetinească pentru a reveni pe accelerare pe sub Miller, la interior. Dovizioso a întrebat: „Ce ar fi făcut Pol dacă era pietriș la exteriorul virajului?” Probabil merita o sancțiune, dacă ar fi să respectăm regulamentul la literă.

Spaniolul de la KTM nu a fost penalizat pentru că s-a considerat că nu a câștigat nimic ieșind foarte larg și că a fost obligat s-o facă de manevra lui Miller. Dar Pol a accelerat la maximum pe suprafața verde, reușind să se mențină în siajul lui Miller și să termine pe locul trei. Dacă n-o făcea, poate era prins din urmă și pierdea locul.

 

  1. Cât sens are această regulă cu „roțile pe verde”?

Are foarte mult sens, pentru că piloții tind să riște foarte mult, pentru că știu că pot ieși larg fără consecințe grave (în cel mai rău caz, o penalizare). Așa că intră foarte tare în toate virajele și execută depășiri mai riscante. Rolul suprafeței verzi a fost să îmbunătățească siguranța piloților, astfel încât aceștia să nu cadă imediat ce pun roțile în afara suprafeței circuitului. Deci folosirea ei pentru a câștiga un avantaj sau pentru a nu pierde un avantaj deja creat trebuie penalizate, fără îndoială.

  1. KTM pierde concesiunile pentru sezonul 2021?

Da. Victoria și locul trei dublează punctele de concesiune de la 4 la 8, depășind limita de 6 puncte. Din 2021, motocicletele KTM vor avea tot 7 motoare pe an, la fel ca Ducati, Honda, Suzuki și Yamaha. Motoarele nu vor putea fi dezvoltate de-a lungul sezonului, fiind sigilate la început. Privilegiile de testare se pierd deja de pe acum: KTM va testa doar la testele oficiale, iar testele private vor fi limitate doar la piloții de teste, Dani Pedrosa și Mika Kallio.

  1. Ce a spus Vinales după incidentul în care a rămas fără frâne?

„În acele momente, nu te gândești la nimic, te arunci de pe motocicletă din instinct. Am frânat, dar nu mai mergea; am mai încercat o dată, dar nu mai aveam deloc frâne, așa că m-am aruncat. Săptămâna trecută nu am avut deloc probleme cu frânele, dar acum s-a întâmplat. Mai presus de problema asta la frâne, sunt foarte nemulțumit: în sectoarele T3 și T4 recuperam ce pierdeam pe liniile drepte, dar nu ai cum să concurezi cu motocicleta în halul ăsta.”

Conform prietenului nostru Peter Bom, fost șef de echipă în Motomondial, Vinales a rămas fără frâne pentru că acestuia nu i-au plăcut frânele speciale propuse de Brembo pentru această etapă (un etrier cu aripioare mai mari, pentru răcire, plus alte câteva detalii) și echipa și furnizorul frânelor au făcut câteva erori, care nu ar trebui să se întâmple la acest nivel.

 

  1. A doua șansă: Mai mulți dintre piloții bine clasați la finalul cursei au avut noroc cu steagul roșu cauzat de căzătura lui Vinales. Dovizioso și Oliveira aleseseră pneul mediu pe față, ceea ce nu mergea deloc, deci, la reluare, au putut corecta greșeala. Jack Miller a schimbat și el pneul și, mai mult de atât, a reușit să se odihnească puțin, căci nu era în cea mai bună stare după căzătura serioasă de sâmbătă. Cu siguranță i-a fost mai ușor să facă două curse mai scurte în locul uneia mai lungi.

 

  1. Trei citate la finalul Marelui Premiu al Styriei:

Davide Brivio (Suzuki): „Acasă la Red Bull și la KTM, regulile nu mai sunt valabile.”

Morbidelli: „Zarco a depășit din nou în virajul 2, dar de data aceasta a făcut-o corect.”

Zarco (despre arbitrii din comisie): „Nu sunt oamenii potriviți: ar trebui unii cu c—e!”

  1. Penalizări în stânga și-n dreapta. Mulți dintre piloți au fost nemulțumiți pentru aparenta lipsă de consecvență a arbitrilor în acordarea penalizărilor. Jorge Martin, câștigătorul de la Moto2, a fost penalizat pentru că a atins foarte ușor zona verde de la exteriorul virajului 10 în ultimul tur, pierzând astfel victoria, care i-a revenit lui Marco Bezzecchi. Dar și acesta a fost filmat încălcând limitele pistei, dar n-a primit penalizare. La fel, mulți spun că Pol Espargaro ar fi trebuit penalizat după ieșirea din ultimul viraj.

 

  1. O cursă a premierelor. Miguel Oliveira a devenit primul pilot portughez care câștigă o cursă în clasa regină a Motomondialului. Totodată, cursa de la Spielberg de weekendul trecut marchează prima dată în ultimii 47 de ani când un producător japonez nu se află pe podium într-o cursă a clasei mari. Ultima dată s-a întâmplat în 1973, în Suedia, când Phil Read și Giacomo Agostini au terminat pe primele două locuri, cu motociclete MV Agusta, și neozeelandezul Kim Newcombe a terminat al treilea, cu o motocicletă König (practic, un motor de barcă cu două roți).

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account