Care au fost momentele cheie ale cursei? Se poate spune că Yamaha este în dificultate, în ciuda performanțelor lui Quartararo? Contactul Petrucci/Alex Marquez din turul 5 a avut consecințe? Care sunt cele mai memorabile trei lucruri din etapa germană?
Care au fost momentele cheie ale cursei?
- Ploaia din turul al nouălea. Când a început să picure, Marquez a făcut diferența: la finalul turului opt avea 0,260 secunde avantaj față de al doilea clasat (A. Espargaro) și 0,768 secunde față de Oliveira; la finalul turului nouă, avantajul ajunsese la 1,260 secunde față de Espargaro și 1,543 secunde față de Oliveira;
- Circuitul. Dintre toate circuitele din Motomondial, Sachsenring este cel mai favorabil pentru condiția fizică a lui Marc Marquez;
- Primul viraj. Marquez s-a plasat foarte bine în spatele lui Aleix Espargaro, în timp ce Fabio Quartararo, puțin prea precaut a pierdut două locuri;
- Problemele pentru Yamaha pe liniile drepte. Puterea mai mică a prototipului M1 le face viața grea piloților Yamaha. Quartararo a reușit să compenseze cât de cât dezavantajul, dar situația rămâne una problematică;
- Tururile 26/27. Zecime cu zecime, Oliveira s-a apropiat de Marquez, ajungând până la mai puțin de o secundă, cu un ritm mai rapid decât Marc. Acesta a reacționat în tururile 26 și 27, revenind la peste o secundă avantaj (1,2 secunde, mai exact). Oliveira și-a dat seama atunci că nu mai are cum să-l ajungă.
Tururile rapide în cursă (în paranteze turul în care s-a făcut timpul respectiv).
Oliveira 1’21”701 (15); M.Marquez 1’21”772 (14); Bagnaia 1’21”849 (19); A.Espargaro 1’22”008 (14); Mir 1’22”024 (14); Miller 1’22”025 (15); Vinales 1’22”045 (5); Rossi 1’22”045 (7); P.Espargaro 1’22”059 (12); Quartararo 1’22”065 (14).
Recuperarea lui Bagnaia
Start: locul 10. Turul 1: locul 14 la 2”315; Turul 3 : locul 16 la 3”430; Turul 5 : locul 15 la 4”604; Turul 11 : locul 14 la 5”618; Turul 12 : locul 13 la 6”190; Turul 13 : locul 12 la 6”742; Turul 14 : locul 11 la 7”117; Turul 19 : locul 10 la 7”567; Turul 21 : locul nouă la 7”930; Turul 25 : locul șapte la 7”901; Turul 29 : locul șase la 8”984; Turul 30 : locul cinci la 8”591.
Se poate spune că Yamaha este în dificultate, în ciuda performanțelor lui Quartararo?
În Germania, cu siguranță că da. Fără Fabio, ar fi fost o etapă dezastruoasă. Și alegerea de a nu îi oferi o motocicletă de uzină lui Franco Morbidelli pare din ce în ce mai greșită, pentru că Yamaha, practic, are un pilot în minus.
Contactul Petrucci/A. Marquez din turul al cincilea, în timp ce erau pe locurile 14 și 15, a avut consecințe?
Nu, a fost considerat un incident de cursă.
Comparație între coechipieri (în paranteze, rezultatul din calificări)
Mai jos, comparăm de câte ori a triumfat fiecare dintre coechipieri în fața celuilalt până acum, în acest sezon.
Bagnaia/Miller 4/4 (2/6); Quartararo/Vinales 5/3 (7/1); Mir/Rins 5/1 (1/6); Marquez/P.Espargaro 3/2 (4/2); Binder/Oliveira 3/5 (3/5); Morbidelli/Rossi 4/4 (6/2); Zarco/Martin 4/0 (3/1).
Comparație punctaj 2021/2020 după opt etape
Quartararo 131/83 (+48); Zarco 109/36 (+73); Miller 100/64 (+36); Bagnaia 99/29 (+70); Mir 85/80 (+5); Vinales 75/83 (-8); Oliveira 74/59 (+15); Binder 56/53 (+3); A.Espargaro 53/18 (+35); M.Marquez 41/0 (+41); Morbidelli 40/64 (-24); Petrucci 23/31 (-8); Rossi 17/58 (-41).
Trei motive pentru care cursa de la Sachsenring e memorabilă
- Victoria lui Marquez
- Aprilia în prima linie a grilei în calificări
- Victoria lui Acosta la Moto3
Trei citate de la Sachsenring
- Marquez: „Aceasta a fost o victorie mai importantă pentru mine ca om, decât ca pilot.”
- Rossi: „Este o lipsă de respect să fiu întrebat încontinuu despre ce voi face în viitor. Am spus dintotdeauna că voi decide în pauza de vară.”
- Bezzecchi: „Noi nu ne dăm bătuți și, imediat ce găsim o soluție, o să-i batem pe cei de la KTM.”
„V-am spus eu!”
Marc Marquez (vineri): „Cu siguranță nu sunt favorit la victorie.” Marc Marquez (sâmbătă): „Obiectivul este să terminăm în top 5.” Duminică: Marc Marquez câștigă Marele Premiu al Germaniei.