Mol
Mol
Mol

11 lucruri de reținut despre etapa de MotoGP de la Aragon

Care au fost punctele cheie ale cursei? Trebuia Marquez penalizat? De ce nu s-a luptat Quartararo pentru podium, ca de obicei? Toate acestea și multe altele, în cele ce urmează.

Care au fost punctele cheie ale cursei clasei regină?

  1. Perfecțiunea lui Bagnaia. Italianul nu a greșit absolut niciun pas de la primul până la ultimul viraj, a rămas mereu calm, nu s-a lăsat intimidat de lupta cu Marquez.
  2. Motorul Ducati. A făcut diferența încă o dată, deși diferența respectivă nu a mai fost atât de mare, căci și Honda trage tare.
  3. Marquez fără alternative. Cursa perfectă a lui Pecco l-a lăsat pe Marquez fără arme. Avea un singur mod de a depăși: frânarea exagerat de târzie. Dar asta nu a funcționat, căci italianul frâna deja extrem de târziu.
  4. Inferioritatea motocicletei Suzuki. Mir nu a avut arme pentru lupta de la Aragon. Motocicleta lui a fost în mod constant cea mai lentă, din FP1 până în cursă.
  5. Problema combinației Quartararo/Yamaha/Aragon. Poate că a fost încetinit și de o problemă cu pneul spate, dar acesta este un circuit deloc nimerit pentru pilotul francez.
  6. Aprilia e mereu acolo. După podiumul de la Silverstone, italienii sperau la mai mult și la Aragon, dar noua RS-GP este mereu în față oricum. Cu Aleix Espargaro, cel puțin deocamdată.

 

Cele mai rapide tururi în cursă (în paranteze turul în care a fost făcut timpul)

Marquez 1’48”139 (6); Bagnaia: 1’48”333 (6); Miller 1’48”349 (3); A.Espargaro 1’48”440 (5); Mir 1’48”492 (5); Martin 1’48”515 (4); Lecuona 1’48”566 (4); Quartararo 1’48”625 (3); Nakagami 1’48”667 (5); Binder 1’48”753 (4).

Secvențe de depășire/redepășire între Bagnaia și Marquez în ultimele trei tururi:

Turul 21: două. Turul 22: două. Turul 23: trei.

 

Marquez a ieșit pe suprafața verde în ultimul tur. Ar fi trebuit penalizat?

Nu, pentru că e clar că nu a obținut niciun avantaj prin asta, ci dimpotrivă. Chiar a pierdut contactul cu Bagnaia prin acea ieșire de pe pistă. Pe de altă parte, este clar că Marquez a făcut acea încercare disperată în virajul 12 știind că are asfalt la exteriorul virajului. Dacă acolo era iarbă, ori nu ar fi încercat, ori s-ar fi terminat cu o căzătură. Dar asta este o cu totul altă discuție.

Quartararo a avut probleme cu pneurile?

El s-a limitat la a spune: „Încă din primul tur ceva nu funcționa bine pe spate.” Deci ar putea fi cazul de astfel de probleme. Pe de altă parte, este destul de clar că de această dată Quartararo nu era în formă maximă, deși mulți îl dădeau ca unul dintre favoriți. În cele două zile de antrenamente, nu a arătat deloc un ritm de câștigător de cursă.

 

Ce s-a întâmplat cu Jorge Martin?

Pilotul spaniol a explicat că a avut probleme cu piciorul stâng. „Nu reușeam să retrogradez treptele de viteză, mă chinuiam mult pe frânări. A fost o problemă fizică de-a mea, nu una tehnică a motocicletei. Va trebui să merg la un control ca să-mi dau seama care e problema.”

Dar cu Johann Zarco?

Francezul a explicat că nu avea încredere în propriile forțe, că nu simțea cum trebuie motocicleta. Johann a fost singurul care a montat guma medie pe față, dar el susține că nu acesta a fost motivul problemelor sale, pentru că cu pneul dur chiar nu reușea să piloteze. Deci a fost o problemă de setare a motocicletei.

 

Comparația între coechipieri (între paranteze, scorul în calificări) în etapele de până acum

Bagnaia/Miller 9/4 (6/7); Mir/Rins 9/2 (4/8); Marquez/P.Espargaro 7/3 (7/4); Binder/Oliveira 7/6 (6/7); Zarco/Martin 6/3 (4/5).

 

Comparația la puncte 2021/2020 după 13 etape

Quartararo 214/125 (+89); Bagnaia 161/42 (+92); Mir 157/162 (-4); Zarco 137/53 (+79); Miller 129/92 (+37); Binder 117/76 (+41); A.Espargaro 96/27 (+69); Vinales 95/121 (-26); Oliveira 87/90 (-3); Rins 68/125 (-57); P.Espargaro 55/106 (-51) Petrucci 37/77 (-40); Rossi 28/58 (-30).

Trei citate ale Marelui Premiu de la Aragon

  1. Marquez: „Am încercat să-i găsesc punctele slabe ale lui Bagnaia, dar nu avea niciunul.”
  2. Bagnaia: „Felul în care mă simt, ca fiind în centrul unui proiect, a făcut diferența. Sunt mai fericit și mai liniștit.”
  3. Mir: „Vreau să câștig, dar așa e imposibil.”

 

„V-am spus eu!”

Alex Rins (joi): „Aici e foarte important un loc bun în calificări.” Calificările de sâmbătă: Rins pe locul 20.

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account