BMW Motorrad debutează în forță în capitala Lombardiei și aruncă în ringul tourerelor de lux un nou soldat redutabil: K 1600 Grand America. Noul model preia statutul de „perlă a Coroanei” de la K 1600 GTL Exclusive.
Inspirat de bagger-ul K 1600 B, Grand America ridică standardele la un nou nivel din punct de vedere al designului, confortului și manevrabilității în segmentul din care va face parte. Linia de design a fost modificată, iar un numar important de elemente distinctive și-au făut apariția. Suplimentar față de silueta tipică unui bagger, cu linii dinamice care coboară în partea din spate a motocicletei, încă un element aparte se face remarcat: un parbriz înalt și o parte spate care plonjează spre asfalt, ce integrează armonios un topcase mai mult decât generos ca volum. Acesta include un spătar pentru pasager și are integrate lumini cu LED pentru stopuri, suplimentar față de cele prezente pe cob-uri.
Țevile de eșapament cromate, paralele cu solul, au fost păstrate de la fratele mai mic, K 1600 B. BMW K 1600 Grand America vine în două scheme de culoare, una clasică în Negru Storm metalizat și o variantă Style, ce îmbină o culoare specifică BMW M, Galben Austin metalizat și clasicul Negru Storm metalizat.
Din punct de vedere al performanței, K 1600 Grand America păstrează soluția tehnică folosită de BMW pentru întreaga gamă K 1600: propulsor cu 6 cilindri în linie, 160 CP și 175 Nm, cutie de viteze cu șase trepte (marșarier în standard), transmisie pe cardan și quick-shifter. O noutate o reprezintă limitarea electronică a vitezei maxime la 162 km/h, pentru a asigura în orice condiții siguranța riderului și după caz, a pasagerului. Aici se vede aportul topcase-ului voluminos, care la viteze mai mari probabil funcționa ca un eleron și descărca prea mult suspensia față.
Suspensia controlată electronic Dynamic ESA este prezentă și are două moduri – Road și Cruise. Echiparea standard este completată cu farul cu Xenon, sistemul audio, modurile de condus (Rain, Road, Dynamic), ABS Pro, DTC, pilotul automat, șeile și manșoanele încălzite sau suporții pentru picioarele riderului.
Deși are același ampatament ca modelul K 1600 B, BMW Grand America este cel mai lung din toată familia K 1600, cu 2560 mm și în același timp cel mai greu membru – o greutate la plin de 364 kg. Cursa suspensiei este mai scurtă decât în cazul K 1600 GTL, dar identică celei de pe bagger.