BMW Motorrad își extinde gama Heritage cu R 12 S, un omagiu adus emblematicului R 90 S.
Lansată în 1973, motocicleta avea o putere de 67 de cai și putea atinge o viteză maximă de 200 km/h. Desigur, jumătate de secol mai târziu aceste cifre nu au cum să mai impresioneze, dar, la acea vreme, R 90 S era o adevărată superbike.
Și nu doar atât. R 90 S este prima motocicletă de producție din lume, cu un carenaj pentru far și ghidon proiectat după principiile aerodinamicii.
Au urmat succesele la curse. La Isle of Man TT, clasa Production, Hans-Otto Butenuth și Helmut Dähne au obținut victoria în 1976. În același an, Steve McLaughlin a câștigat și prestigioasa 200 Miles of Daytona, iar coechipierul său Reg Pridmore a devenit primul campion AMA Superbike din istorie. Suficient ca astăzi, R 90 S să fie una dintre motocicletele BMW cele mai căutate de colecționari.
Noul BMW R 12 S preia spiritul lui R 90 S și îl transferă cu pricepere în zilele noastre. Bazat pe R 12 nineT, acesta întruchipează o motocicletă retro autentică și sportivă, utilizând mai multe ingrediente pentru a evoca R 90 S.
„Elementele de design definitorii sunt carenajul cockpit-ului, montat pe ghidon, parbrizul colorat, șaua cu cusături contrastante și vopseaua metalizată Lavaorange, ca o trimitere la legendarul R 90 S Daytona Orange din 1975. Alte detalii sunt acel „S” roșu de pe capacele laterale, linia dublă roșie și suprafețele din aluminiu lustruit, cu lac transparent ale rezervorului și ale codiței.” explică Alexander Buckan, șeful BMW Motorrad Design.
Caracterul retro-sportiv al R 12 S este subliniat de dotări standard precum roțile cu spițe și jante din aluminiu anodizat natural Option 719 Classic II, precum și alte componente de înaltă calitate.
Surubul de umplere cu ulei și capacele chiulasei sunt tratate cu Avus negru metalic mat. Ghidonul și tuburile furcii sunt de culoare neagră, iar capacele bobinelor de aprindere, ansamblul scărițelor și pârghiile de frână și de schimbător, capacele rezervorului de expansiune pentru frâna față și ambreiajul, precum și oglinzile din capătul ghidonului fac parte din pachetul Billet Shadow.
Alte caracteristici standard includ Pachetul Confort, care include Controlul pornirii în rampă, Shift Assistant Pro, manșoane încălzite și Cruise Control. Cu siguranță, în 1973, farul Headlight Pro care asigură o mai bună iluminare a drumului în viraje ar fi stârnit senzație pe R 90 S,dar el se regăsește pe R 12 S.
Întrucât BMW R 12 S se bazează pe BMW R 12 nineT, toate componentele și accesoriile dedicate acestui model, precum sisteme de evacuare din titan, genți soft sau pregătirea pentru navigație pot fi folosite și pentru această motocicletă.
O codiță și un suport negru al plăcuței de înmatriculare atașat la basculă sunt disponibile ca accesorii originale BMW Motorrad. Alte opțiuni suplimentare includ controlul presiunii în anvelope (RDC), sistemul de alarmă antifurt (DWA), apelul de urgență inteligent, și afișajul digital cu micro-TFT ca alternativă la clasicele ceasuri rotunde.