BMW Motorrad a prezentat Automated Shift Assistant, o transmisie automată care respecta dinamica emoțională a deplasării pe două roți

BMW Motorrad a prezentat de curând sistemul Automated Shift Assistant (ASA), o soluție tehnică inovatoare, care automatizează ambreiajul și schimbătorul de viteze, fără a sacrifica dinamica experienței emoționale a operării treptelor de viteză pe motocicletă.

ASA integrează două servomotoare care operează ambreiajul și schimbătorul de viteze, eliminând maneta de ambreiaj. Aceasta este principala diferență față de un sistem automat de schimbare a treptelor, care, de regulă este un sistem mecanic/hidraulic destul de complicat.

Pornirea, oprirea și manevrarea devin foarte ușoare grație ASA, dar și deplasarea în sine cu motocicleta. Secvențele de schimbare devin mai rapide și foarte precise, adaptate la turație și la sarcină.

Volumul de lucru al conducătorului motocicletei este mai redus grație Automated Shift Assistant, ceea ce face ca experiența deplasării pe două roți motorizate să fie și mai plăcută. În plus, spun cei de la BMW, sistemul creează o conexiune și mai directă cu puternicul motor boxer, deoarece acționarea precisă a ambreiajului permite celui sau celei de la ghidon să controleze motocicleta„lucrând” doar din accelarație și  schimbătorul de viteze. Astfel, ne asigură bavarezii, experiența de condus devine chiar și mai distractivă.

Automated Shift Assistant are două moduri de funcționare, „M” și „D”.

În modul de schimbare a vitezelor „M”, schimbările de viteză pot fi efectuate în continuare cu ajutorul pârghiei schimbătorului, conform deciziilor luate de cel sau cel de la ghidon. În modul „D”, asistentul de schimbare automată intră în acțiune, selectând punctele de schimbare, în funcție de „decizia” ECU-ului.

Cert este că, spune BMW Motorrrad, în ambele moduri, schimbările de trepte sunt perfect executate, cu o întrerupere minimă a tracțiunii. Accelerarea motocicletei devine eficientă, iar stabilitatea este sporită. Mai exact, la schimbarea treptelor de viteză, mica „zguduiala” asociată cu o transmisie manuală clasică este eliminată. BMW merge atât de departe încât să vorbească și despre eliminarea riscului contactului căștii între casca pilotului și pasager.

Schimbările în treaptă inferioară devin și ele foarte line, șasiul păstrându-și stabilitatea. Caracteristicile specifice ale ASA se pot conecta cu modurile de rulare, pentru a asigura schimbările perfecte în fiecare situație, și, chiar cu sistemul de Cruise Control activ și cel de avertizare de coliziune frontală. Interconectarea acestor funcțiilor deschide noi posibilități, spune BMW.

Ca să o spunem cât mai simplu, poți pleca de pe loc cu un BMW R 1300 GS, cu pasager și bagaje la fel de ușor ca și cu un scuter. Dacă adăugăm și o rampă și eventual un asfalt cu nisip, e greu să rămâi critic și să concluzionezi că în ziua de azi, motocicleta se conduce singură. Iar în timpul deplasării, spun cei de la BMW, experiența pilotajului va fi una și mai imersivă, întrucât în modul D, toate schimbările de trepte se fac automat, în funcție de riding mode, turație, poziția manetei de accelerați și unghiul de înclinare.

 

 

 

 

 

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account