R18 M și R18 Aurora sunt rezultatul unei colaborări creative între BMW Motorrad Italia, dealeri BMW Motorrad din această țară, dar și câțiva jucători renumiți din lumea customizărilor de motociclete.
După cum sugerează și numele, BMW R18 M este inspirat de universul versiunilor sportive ale automobilelor BMW, și, mai nou, și al motocicletelor. Proiectul a fost dezvoltat de către revista italiană LowRide, fiind pus în practică de echipa American Dreams Italy Motorcycles. „Ideea a fost să oferim cruiserului BMW un look mai sportiv și mai aerodinamic, evitând exagerările. Am dorit să păstrăm în același timp și liniile retro ale R18”, spun italienii.
Mecanica și electronica au rămas neatinse, considerându-se că pur și simplu nu e nevoie, în schimb, motocicleta a fost semnficativ ușurată. S-a muncit la șasiu, la set-up-ul suspensiei, la caroserie și la accesorii, după o serie de schițe realizate de nimeni altul decât cunoscutul designer Oberdan Bezzi.
Codița motocicletei și parbrizul au fost realizate din fibră de sticlă, de la zero, iar capacele cilindrilor, prizele de aer și alte detalii sunt lucrate din fibră de carbon. Evacuarea este semnată ER Exhaust Revolution, este mai compactă și permite unghiuri de înclinare mai mari în pilotaj.
Ea lasă la vedere arborele cardanic, placat cu nichel, un detaliu care merită admirat. Și, pentru că suntem în Italia, oglinzile, manșoanele și „alte cele” au fost desigur, furnizate de către Rizoma.
Întrucât poziția de pilotaj este diferită substantial pe R18 M, toată lumea este curioasă să descopere potențialul acestui cruiser, care a fost deja expus la Verona Motor Bike Expo. Nimeni nu se îndoiește însă de un lucru, caracterul său distractiv.
BMW R18 Aurora este rezultatul experienței Garage 221 în ceea ce înseamnă istoria recentă a motocicletelor BMW. Un anume Pier Francesco, deținătorul acestui atelier custom, a fost de părere că R18 merită chiar și mai mult spirit retro și s-a apucat de lucru, în baza unor idei care îl frământau încă din 2019.
Așa se face că șaua a fost împrumutată de la un BMW 1200C din 2005, suporturile pentru marele parbriz în stil batwing provin de pe un BMW R 100 din 1982, iar subcadrul, partial, a fost ”extras” de pe un K75 din 1991. Eclectic!
Și pentru că este pasionat de moștenirea BMW, Pier Francesco a mers atât de departe încât a respectat și codul de culoare al unui BMW RT100 din 1983, atunci când a venit vorba despre procesul de vopsire al Aurora. De menționat și evacuările, realizate în colaborare cu Leo Vince, acordându-se o atenție deosebită asupra obținerii unei tonalități sonore care te… „învăluie”, după cum spun creatorii motocicletei.
Ar mai fi câteva detalii: grila răcitorului de ulei este inspirată de grilele automobilelor BMW din anii `60, vopseaua capacelor cilindrilor are o anumită textură, carcasele injectoarelor, suporturile pentru aripi și suportul pentru număr, totul a fost a fost realizat manual, respectându-se o omogenitate și o ordine precisă care a existat în mintea deținătorului Garage 221. Pier Francesco spune că a căutat o fluiditate a esteticului, recunoaștem sună pretențios, ne place cum se exprimă meșterul italian, iar R18 Aurora ar trebui să placă și publicului.