Britanicii au demonstrat că de la Yamaha XSR 900 la RD500LC e doar un pas!

Yamaha XSR 900 este piesa de rezistență a gamei Sport Heritage, inspirându-se din modelele legendare ale producătorului nipon.

Deși după aspect ea pare venită direct din anii ’80, propulsorul CP3 de 890 cmc, la pachet cu cadrul tip Deltabox și suspensiile moderne o fac practic o Yamaha MT-09 deghizată. Un lup în haine de oaie, o motocicletă care deși pare venită din alte vremuri, inclusiv grație electronicii contemporane, este oricând gata să îți ofere o porție de adrenalină.

Ceea ce este clar însă e că dacă îți cumperi o astfel de motocicletă, ai o afinitate pentru explorarea trecutului. Și poate te și pricepi la istoria Yamaha și cunoști faptul că unul dintre modelele care au intrat în legendă este RD500 LC.

Produsă pentru doar doi ani, între 1984 și 1986, această Yamaha a devenit rapid o motocicletă preferată de colecționari. Motivele sunt lesne de înțeles, RD500 LC fiind o replică omologată pentru uzul stradal a modelului de concurs YZR500, cu care Kenny Roberts  câștiga campionate mondiale de motociclism viteză.

În acea epocă, motoarele în doi timpi se bucurau de perioada lor de glorie. Propulsorul lui RD500 LC (Race Developed 500 cc Liquid Cool Engine) este un V4 care produce 88 de cai putere la 9.500 rpm și un cuplu de 65.4 Nm.  RD500 LC este una dintre primele motociclete pe care Casa din Iwata le-a dotat cu faimosul YPVS, Yamaha Power Valve System, sistemul care crește puterea motorului, grație unei supape plasate pe portul de evacuare, acesta fiind deschis în funcție de regimul de turații.

La licitații, un RD500 LC se apropie simțitor de bariera a 20.000 euro, dar grație specialiștilor britanici de la Velocity Moto, pe piață a apărut un kit care transformă orice Yamaha XSR 900 într-un RD500. Din punct de vedere vizual, desigur.

Ce este remarcabil este că look-ul de RD500 este obținut doar din elementele de carenaj, păstrându-se atât șaua cât și farul cu care vine XSR 900 din fabrică. Ceea ce nu e puțin lucru, ținând cont că farul lui RD500 era pătrat, iar al lui XSR 900 rotund.

 

Totodată, cei de la Yamaha UK au fost impresionați de faptul că Velocity Moto a reușit să păstreze un aspect suplu pentru întreaga motocicletă, conform cu cel al vechii RD500 LC. Este o diferență de volum între un motor cu trei cilindri și un V4 în doi timpi, cu cilindri la 50 de grade, dar kit-ul nu trădează acest lucru. Se vinde pentru 1.700 de lire sterline, iar cei de la Velocity Moto spun că livrează în întreaga lume.

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account