Cu modelul 2025, Yamaha MT-07 intră într-o nouă eră!

Yamaha MT-07 2025: popularul bicilindru are un aspect nou, specificații superioare și opțiunea unei variante echipate cu noua transmisie automată Y-AMT.

Mai multe specificații, greutate mai mică

MT-07 a fost întotdeauna apeciată pentru greutatea redusă și sportivitate, motiv pentru care inginerii Yamaha au lucrat minuțios pentru a face motocicleta și ușoară. Iar asta în pofida unei creșteri semnificative a specificațiilor.

Deși tehnologia adăugată la MT-07 2025 ar fi dus în mod normal la o creștere de 4,5 kg a greutății totale, cel mai recent model cântărește doar 183 kg, chiar cu un kilogram mai puțin decât modelul anterior!

Noile roți, fabricate folosind procesul patentat de Yamaha de forjare prin centrifugare, economisesc aproape jumătate de kilogram din greutatea nesuspendată. Astfel se reduce efectul giroscopic în timpul condusului și motocicleta este mai agilă. Alte compenente precum bateria și jugul triplu din aluminiu turnat sub presiune oferă economii semnificative de greutate. Doar caroseria minimalistă a celei de-a patra generații MT-07 este responsabilă pentru o economie de 600 g.

Despre tehnologia roților “SpinForged” de la Yamaha: la o poveste cu aluminiul!

Echipa de design Yamaha a profitat de fiecare ocazie pentru a economisi greutate acolo unde a fost posibil, chiar și atunci când câștigul poate fi considerat neglijabil. Filtrul de aer, lanțul și chiar bușonul rezervorului au fost reproiectate pentru a economisi chiar și câteva grame, menținând masa totală a produsului finisat la minimum.

Design complet nou

A patra generație Yamaha MT-07 are elementele de caroserie complet noi, iar farul LED bi-funcțional a fost complet reproiectat. Prima generație a modelului MT-07, lansată în 2014, a creat un nou tip de motocicletă bazat pe conceptul „Cool Urban Sports„, inspirat de subcultura urbană care se găsește pe străzile Japoniei.

În cele două generații care au urmat, MT-07 a îmbrățișat filozofia de design „Dark Side of Japan”, dar a menținut întotdeauna o structură cu „punte dublă”, cu porțiunea superioară a motocicletei stilizată pentru a exprima frumusețea care provine din unitatea dintre motociclist și motocicletă, în timp ce porțiunea inferioară rămâne restrânsă și funcțională.

Înțelegând atracția vizuală generată de motocicletă, aceeași filozofie a fost menținută pentru cea de-a patra generație a modelului, adăugând în același timp un nivel mai ridicat de calitate în caroseria sculptată cu atenție.

În timp ce o mare parte a echipei de ingineri s-a concentrat pe reducerea și menținerea greutății la un nivel minim, stiliștii MT-07 au reușit contrariul. Adică să mențină un aspect suficient de voluminos, schițând o motocicletă de dimensiuni „normale”,  bine proporționată, adresată motocicliștilor europeni.

MT-07 este o motocicletă plăcut de condus, iar echipa de design a încercat să transmită acest lucru inclusiv prin stil. Farul compact cu lumini LED este proiectat în mod deliberat pentru a arăta ca doi ochi fixați și pentru a conferi MT-07 fața sa distinctivă.

TEST Yamaha MT-07: Buturuga mică

S-a avut mare grijă la împachetarea furtunurilor și cablajelor pentru a se menține un aspect îngrijit prin rezervorul de combustibil compact și un nou stop, care are, de asemenea, un aspect distinct.

Cu contactul oprit, contururile luminii spate par înguste, însă designul prinde viață atunci când motocicleta este pornită. Pornite, stopurile roșii cu LED pun în evidență legătura dintre pilot și motocicletă, creând o axă verticală puternică, formată din unitatea spate iluminată și spatele pilotului, un aspect distinctiv care va atrage atenția trecătorilor.

Din punct de vedere tehnic, s-a pus accent pe o caroserie cât mai ușoară posibil, carenele de pe MT-07 2025 cântărind cu 600 de grame mai puțin decât cele de pe versiunea anterioară.

Modurile de pilotare personalizabile, YCC-T și YRC

În premieră pentru platforma CP2, MT-07 2025 dispune de sistemul Yamaha de accelerație electronică, utilizat anterior pe modelele de capacitate mai mare din seria MT.

Adoptarea acestei tehnologii de accelerație ride-by-wire permite pilotului MT-07 să folosească o întreagă suită de asistență electronică. Motocicleta dispune de trei setări YRC (Yamaha Ride Control) care schimbă caracteristicile de putere pentru a se potrivi preferințelor pilotului și condițiilor de drum. YCC-T facilitează, de asemenea, controlul standard comutabil al tracțiunii, transmisia Y-AMT și permite montarea celei de-a treia generații de schimbător rapid de viteze Yamaha ca opțiune suplimentară pe versiunea standard. Exclusiv pentru MT-07 Y-AMT 2025, sistemul cruise control este în dotarea standard.

MT-07 este echipat cu două moduri YRC prestabilite din fabrică, Sport și Street, cu o a treia setare personalizată, definită de utilizator prin intermediul panoului de bord TFT sau prin aplicația gratuită MyRide.

 

Pilotul are posibilitatea de a alege dintre trei moduri de putere și două niveluri de control al tracțiunii, precum și posibilitatea de a dezactiva intervenția sistemului. Modul Sport include cea mai agresivă hartă de putere (PWR1) și un nivel mai scăzut de control al tracțiunii (TCS1). Modul Street utilizează o transmisie mai lejeră (PWR2) a puterii și cel mai înalt nivel de intervenție (TCS2). O a treia setare de putere (PWR3) oferă cea mai lejeră livrare, potrivită pentru vreme umedă și condiții de aderență redusă.

Pentru MT-07 echipate cu Y-AMT, setările YRC suplimentare reflectă în continuare modul de rulare selectat. Când se află în setarea manuală (MT), MT-07 Y-AMT utilizează aceleași moduri ca versiunea manuală. Fiecare dintre cele două setări AT dispune de modul YRC propriu. Atunci când este în poziția D, sistemul oferă o combinație echilibrată de răspuns al accelerației, TCS și schimbare a treptelor de viteză pentru a oferi o setare generală bună pentru orice condiții. În modul D+, YRC oferă un nivel diferit de intervenție TCS și păstrează fiecare treaptă de viteză pentru mai mult timp – încurajând pilotul să se bucure de turația motorului CP2 și să deblocheze performanța oferită de acest mod inovator de schimbare a vitezelor.

 O nouă poziție de pilotaj

Cu o înălțime a șeii de 805 mm, MT-07 2025 este accesibilă pentru o gamă largă de piloți, rămânând în același timp bine proporționată și suficient de spațioasă pentru cei cu un fizic mai mare. Noul MT-07 are ghidonului cu 18 mm mai lat, cu 22 mm mai jos și cu 9,3 mm mai în spate, comparativ cu vechiul motor în timp ce picioarele stau cu 10 mm mai jos pe scărițe.

Pentru a face motocicleta mai accesibilă și pentru a accentua sentimentul de conectare la motocicletă, bușonul  rezervorului este mai îngust, deși găzduiește noul accelerator electronic YCC-T și canalele pentru noul sistem de amplificare acustică. Astfel,  pilotul poate prinde mai ușor rezervorul cu genunchii.

O nouă șa din două piese, cu dimensiuni, formă și căptușeală îmbunătățite atât pentru pilot, cât și pentru pasager, contribuie la confortul pilotului dar și la poziționarea sa, în timp ce se merge în regim sportiv.

Motor CP2 cu sunet îmbunătățit

Noul MT-07 dispune de un sistem inovator de amplificare acustică pentru a spori experiența auditivă în timpul pilotajului, îmbunătățind legătura dintre pilot și mașină. CP2 produce deja un sunet unic grație timpului neregulat de aprindere, iar acum admisia a fost reglată pentru a optimiza nota motorului la deschiderea accelerației, creând un sunet distinctiv, în special la accelerarea în gama medie de turații.

Pentru a obține rezultatele dorite, inginerii au optimizat dimensiunea, forma și dispunerea componentelor de admisie, inclusiv filtrul de aer, conducta de admisie, pâlnia de admisie și capacele de admisie. Amplificatorul de sunet în sine constă din patru deschideri pe noul capac al rezervorului de combustibil, care canalizează undele sonore atent create către pilot. Rezultatul ar trebui să fie observat cel mai vizibil la ieșirea din virajele cu viteză redusă, la o accelerație între 25-50%.

Cum funcționează grila de amplificare acustică a Yamaha MT-09?

Suspensii noi și frâne montate radial

Noua furcă inversată de 41 mm oferă un feedback mai bun dar și un aspect mai modern și mai premium. Jugul triplu din aluminiu turnat sub presiune este o premieră pe o Yamaha de capacitate mare. Noul design este cu aproape o jumătate de kilogram mai ușor, jucând un rol semnificativ în programul general de reducere a greutății și contribuind la direcția ușoară și agilă pentru care acest model a fost mereu apreciat.

Amortizorul și pîrghiile sale au fost optimizate pentru a lucra cu noua furcă, existând reglaje pentru preîncărcăre și revenire. O altă premieră pentru MT-07 este reprezentată de etrierele cu patru pistonașe montate radial.

Ambreiajul A&S face ca schimbările în trepte inferioare să fie mai ușoare și mai line

MT-07 standard este prevăzut acum cu un ambreiaj Assist & Slipper.Utilizând două came, o camă de asistență și o camă de alunecare, ambreiajul schimbă mai lin în trepte inferioare și reduce forța necesară pentru a trage de maneta cu aproximativ 22%. Designul ambreiajului A&S® reduce cuplul de retur și frâna de motor excesivă care poate fi generată la schimbarea în trepte inferioare, permițând o intrare mai constantă și mai precisă în viraje.

Șasiul a fost revizuit pentru a oferi mai multă rigiditate

Utilizând oțel tubular de înaltă rezistență, cadrul are aceeași greutate cu cel de pe generația anterioară de MT-07, aproximativ 14,8 kg. Totuși el oferă o rigiditate torsională, longitudinală și laterală cu 12 – 13% mai mare. Ansamblul pivotului basculei diferă semnificativ de modelul vechi, cu o nouă formă și grosime, ceea ce îl face o componentă critică pentru echilibrul și agilitatea motocicletei.

Roți și pneuri noi

MT-07 2025 utilizează roți fabricat folosind tehnica patentată de Yamaha, de forjare prin rotație. Procesul are ca rezultat o jantă mai subțire și mai ușoară, fără a compromite însă rezistența. Drept urmare, cel mai recent MT-07 are roți cu 480 de grame mai ușoare decât cele de pe versiunea anterioară, creând o motocicletă cu o inerție redusă cu 4% atât în față, cât și în spate. Anvelopele Dunlop Sportmax Q5A sunt renumite pentru senzația de control pe care o oferă, combinată cu durabilitate și capabilități all-rounder, inclusiv pe asfalt umed.

Bord și conectivitate TFT

Afișajul color de 5” oferă patru teme diferite din care pilotul poate alege, care pot fi selectate prin intermediul comutatorului de pe ghidon. În afara vitezometrului și tahometrului, instrumentele includ un indicator pentru nivelul de combustibil, consumul mediu de combustibil, temperatura aerului și indicatorul treptei de viteză.

Fiind un produs al culturii urbane, MT-07 este echipată pentru a ajuta pilotul să navigheze pe străzile orașului. Panoul de bord TFT poate fi conectat la smartphone-ul pilotului prin aplicația gratuită MyRide. Aplicația permite pilotului să răspundă la apeluri în mișcare și să gestioneze muzica în timpul mersului, precum și să poată efectua modificări asupra setărilor modului YRC al motocicletei.

Proprietarii pot să instaleze și aplicația gratuită Garmin StreetCross și să o asocieze la panoul de bord al MT-07 pentru a oferi o hartă completă sau navigație turn by turn cu informații în timp real despre trafic.

Comutatoare și funcții indicatoare noi

Pentru a facilita accesul la numeroasele funcții suplimentare de pe MT-07 2025, noi comutatoare au fost dezvoltate . Ele utilizează circuite imprimate flexibile, o atenție sporită fiind acordată optimizării formei și senzației transmise de butoane. Rezultatul este un sistem de comutare intuitiv care este complet integrat cu funcțiile MT-07, dar care nu ocupă mai mult spațiu decât elementele găsite pe modelul generației anterioare.

Semnalizatoarele au fost actualizate și dispun de trei funcții noi, pe lângă indicatoarele standard și funcțiile de avarii. O nouă funcție „three-flash” poate fi activată printr-o atingere ușoară a butonului. Aceasta oferă o rafală scurtă de trei clipiri, ideală la schimbarea benzii, în timp ce o apăsare mai puternică a butonului activează complet funcția de semnalizare. De asemenea, semnalele luminoase sunt acum cu anulare automată, oprindu-se automat după 15 secunde dacă motocicleta a parcurs mai mult de 150 de metri.

În plus, generația 2025 MT-07 beneficiază de un sistem de semnalizare a opririi de urgență care detectează frânarea bruscă și activează automat ambele semnale luminoase pentru a avertiza ceilalți participanți la trafic de decelerarea rapidă.

Noul MT-07 Y-AMT

Sistemul elimină necesitatea unui ambreiaj acționat manual și oferă motociclistului libertatea de a alege între schimbarea manuală a vitezelor prin intermediul unei manete de tip balansoar acționat cu degetul, montat pe partea stângă a ghidonului, sau să se bucure de o schimbare complet automatizată a treptelor în unul dintre cele două moduri AT.

Când este plasat în setarea AT (transmisie automată), pilotul poate alege între D și D+. Cele două opțiuni oferă modele diferite de schimbare a treptelor de viteză, D oferind o schimbare echilibrată pentru condusul de zi cu zi, în timp ce D+ oferă un condus mai sportiv, cu treceri de trepte mai înalte în gama de turații. Tehnologia Y-AMT funcționează în armonie cu modurile de pilotare MT-07 YRC, adaptând în continuare caracteristicile de putere și setările controlului tracțiunii în funcție de tipul de pilotare solicitat de pilot. MT-07 Y-AMT dispune, de asemenea, de regulator de viteză, oferind o deplasare mai relaxantă pe drumurile lungi de pe autostradă.

Pentru o experiență cât mai sportivă, setarea MT (transmisie manuală) a fost dezvoltată pentru ca pilotul să se afle în totalitate la comandă. Schimbarea treptelor de viteză este activată prin intermediul unui comutator tactil plasat convenabil la vârful degetelor mâinii stângi a pilotului. Având opțiunea de a acționa cu degetul mare și degetul arătător pentru a urca treptele de viteză cu maneta plus și pentru a le coborî cu maneta minus, piloții pot opta și pentru o utilizare mai sportivă, folosind doar degetul arătător pentru a schimba treptele de viteză.

Neavând nevoie să acționeze ambreiajul, pilotul își poate cronometra mai ușor schimbările de viteze în timp ce se concentrează asupra traselor și a altor comenzi. De asemenea, fără pedala de schimb montată în mod tradițional, motociclistul poate să-și poziționeze mai bine partea inferioară a corpului în viraje – beneficiind de o stabilitate excelentă în viraje și creând o conexiune și mai sigură cu motocicleta.

Noile MT-07 și MT-07 Y-AMT, precum și versiunile lor de 35 kW vor fi disponibile în cele trei variante de culoare: Ice Storm, Icon Blue și Tech Black.

 

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account