Intermot 2018: Noutățile notabile, comentate

Intermot 2018: Noutățile notabile, comentate

Anul acesta am vizitat salonul Intermot de la Koln în ziua de presă. Scara la care se organizează un eveniment de asemenea proporții este, ca de fiecare dată, impresionantă, dar salonul a fost destul de sărac în noutăți, care, pare-se, sunt rezervate mai degrabă pentru EICMA, luna viitoare.

 

BMW R 1250 GS și R 1250 RT

Acestea erau cele mai importante noutăți din enormul stand BMW de la Koln, dar nu se poate spune că erau cine știe ce noutăți, având în vedere că se știa deja totul despre ele. Eu, unul, le-am văzut pentru prima dată pe viu, dar mulți jurnaliști din presa moto mondială apucaseră să facă și câțiva kilometri în șaua noilor modele bavareze, la lansarea pentru presă, în Portugalia.

Câteva detalii tehnice despre noile boxere cu distribuție variabilă găsiți în articolul nostru publicat după anunțul oficial făcut de BMW. Ca impresii de primă întâlnire, pot spune că ambele modele seamănă foarte tare cu predecesoarele de 1.200. Dar arată ceva mai bine, au culori noi și par ceva mai interesante. Și cuplul maxim de 143 Nm promite distracție pe cinste, mai ales în cazul GS-ului.

 

Ducati Scrambler

Producătorul din Borgo Panigale a lansat un nou Scrambler, care pare mai degrabă un facelift al actualului model. Motocicleta are aceeași siluetă, dar diferă la nivel de detalii și arată ceva mai modern, fiind disponibilă în versiunile Icon, Desert Sled, Cafe Racer și Full Throttle. Motocicleta are acum farul față DRL, cu lumină pentru timp de zi, semnalizatoare cu LED cu decuplare automată și noi seturi de comenzi pe blocurile electrice de pe ghidon. Acum există o platformă inerțială, pentru a servi sistemului ABS Cornering. Modelul Cafe Racer are, în premieră, jante cu spițe de 17” și pneuri sportive Pirelli Diablo Rosso de 120 față și 180 spate. Versiunea Desert Sled are jantă de 19” pe față și suspensii KYB reglabile. Suspensiile lui Scrambler sunt acum ceva mai confortabile și există și modurile de pilotaj selectabile de la ghidon.

Motocicleta arată ceva mai interesant, are tehnologie mai avansată, dar parcă aș fi sperat la ceva mai spectaculos, la schimbări mai mari în plan tehnic.

 

Energica Ego Sport Black

Energica a prezentat o variantă rafinată a sportivei electrice Ego. Controlul tracțiunii are șase niveluri, există o comandă a accelerației mai sofisticată, care „simte” rotiri ale manșonului de o sutime de grad și acum există și cruise control și manșoane încălzite. Sistemul fast charge de încărcare rapidă este acum cu 15% mai rapid.

 

Honda CRF450L

Honda a venit cu noua CRF450L, versiunea „civilă” a lui CRF450R, o motocicletă destinată mai degrabă utilizării în regim de plimbare decât de cursă. Cifrele nu sunt foarte impresionante, la 25 CP și 131 kg. CRF450L are starter electric, roată spate de 18” și promite distracție maximă în off-road-ul serios, acolo unde motocicletele adventure mari sunt prea greu de strunit.

Eu, unul, știu să apreciez un dual-sport serios la adevărata lui valoare și CRF450L promite să fie chiar asta. Dar 25 CP mi se par totuși puțini pentru distracție serioasă. Desigur, nu m-aș fi așteptat la 50-60 CP, cât are modelul de motocros, dar măcar un 35-40 CP mi s-ar fi părut nimerit. E foarte probabil ca motocicleta să poată fi delimitată foarte ușor pentru putere mai mare.

 

Kawasaki ZX-10R

Nu este vorba de un model nou, ci de o actualizare a lui ZX-10R și ZX-10R SE, care primesc pentru 2019 noul motor cu 203 CP declarați la arborele cotit. Varianta ZX-10RR, omologată pentru competiții, are biele Pankl din titan, care permit creșterea turației maxime cu 600 rpm.

 

 

Kawasaki Ninja H2

Motocicleta este actualizată tehnologic, cu un motor care atinge acum 231 CP și primește etriere de frână Brembo Stylema și un nou bord TFT. În sfârșit, mi se pare că H2 se ridică la înălțimea așteptărilor, cu o putere cu adevărat impresionantă (210 CP erau prea apropiați de orice sportivă de 1.000 cmc modernă, ba chiar sub unele superbike-uri actuale, vezi Ducati Panigale). Lucru valabil și pentru celelalte elemente tehnologice noi, care aduc modelului Ninja H2 prestanța pe care mi se pare că o merită.

 

KTM 1290 Super Duke

Super Duke primește câteva noutăți în plan tehnic, atât pentru versiunea GT, destinată drumurilor lungi, cât și pentru naked-ul agresiv R. Motorul este acum și mai puternic, la 175 CP, echipamentul de serie este mai bogat, iar versiunea GT este mai confortabilă. Motorul LC8 de 1.301 cmc are acum 175 CP și 141 Nm, cu performanțe mai ușor de exploatat, datorită noului Quickshifter+. GT primește un nou bord TFT de 65, inci, amplasat în spatele unui parbriz mai aerodinamic și mai ușor de reglat.

Versiunea R a lui Super Duke poluează mai puțin, dar dezvoltă tot 177 CP, primește etriere Brembo monobloc, sistemul Quickshifter+ bidirecțional (ca opțional), suspensii de top WP și sistemul MSC, care include ABS Cornering. Bordul este TFT multifuncțional și farul este cu LED.

 

Indian FTR 1200

Modelul derivă oarecum din FTR 750, motocicleta de competiție folosită cu succes în campionatul AMA Flat Track. Și de aceea arată bine, este compactă și pare să aibă o ciclistică distractivă. Motorul V2 răcit cu lichid, de 1.200 cmc, dezvoltă 120 CP și 115 Nm, cutia de viteze are șase trepte (a modelului de flat track are patru), iar ambreiajul multidisc în baie de ulei are sistem antihopping. Cadrul este de tip grilă din țeavă de oțel, cu roată de 19” pe față și de 18” pe spate.

Noul Indian arată bine (deși gurile rele spun că seamănă cam mult cu modelele echivalente de la Ducati) și pare foarte distractiv de pilotat. E compact, plăcut de privit și de atins și niciodată n-a existat o motocicletă nereușită cu motor V2 de 1.200 cmc și ciclistică bună. Deci ne așteptăm la lucruri mari de la FTR 1200.

 

Moto Guzzi V85TT

Modelul V85TT se leagă de tradiția serioasă a mărcii din Mandello del Lario în materie de off-road. Motocicleta are un cadru complet nou, suspensiile au cursă lungă, sunt reglabile, iar motorul de 850 cmc (V2, evident) dezvoltă o putere relativ modestă, de 80 CP. Platforma tehnică a acestui model va servi drept bază pentru o serie complet nouă de motociclete Moto Guzzi.

Noul Guzzi arată superb, din punctul meu de vedere. Puterea nu mă dă pe spate, dar motocicleta pare să aibă alte puncte forte decât performanța pură. Dacă va avea o ciclistică echilibrată, o curbă de cuplu plăcută și se va descurca decent în off-road, va fi foarte pe placul meu.

 

Suzuki Katana

Producătorul din Hamamatsu a dezvăluit mult-așteptata Katana, un naked semicarenat care preia mecanica modelului GSX-S 1000. Asta înseamnă că motorul cu 4 cilindri de 999 cmc dezvoltă 150 CP și 108 Nm. Există un sistem de control al tracțiunii reglabil pe trei niveluri și ABS. Motocicleta arată foarte bine, mai ales pentru fanii vechiului model Katana, dezvăluit tot la Intermot, dar cu aproape 40 de ani în urmă, în 1980. Eu, unul, mă declar fermecat. Deși, la partea de tehnică, cred că s-ar fi putut face mai mult pentru a face motocicleta să meargă la fel de spectaculos cum arată.

 

Triumph Street Twin și Street Scrambler

Triumph a venit cu Street Twin și Street Scrambler, două variante ale platformei Bonneville cu motor de 900 cmc, actualizate pentru 2019. Motorul cu doi cilindri paraleli are 10 CP în plus, o turație maximă cu 500 rpm mai mare, iar cuplul maxim ajunge acum la 80 Nm la 3.800 rpm, grație arborelui cotit și arborelui de echilibrare mai ușoare. Acum există sistem ride-by-wire pentru comanda accelerației (necesar mai ales pentru respectarea normelor de poluare).

Puterea în plus nu le strică deloc modelelor „mici” din gama Bonneville, căci acestea nu te dădeau pe spate prin performanțe. Nici acum nu vor face asta, dar se vor mișca ceva mai bine în depășiri și la plecarea de pe loc. Și ar trebui să fie destul de distractive de condus.

 

Yamaha YZF-R125

Cea mai mică dintre sportivele Yamaha a fost singura noutate remarcabilă din standul producătorului din Iwata. Motorul monocilindru de 125 cmc, cu 4 supape pe cilindru, are acum distribuție variabilă VVA. Bordul este LCD, iar ciclistica este ușor schimbată în materie de geometrie și are acum o nouă basculă din aluminiu. Pneul spate are acum dimensiunea 140/70-17.

Pare interesantă și high-tech mica sportivă din Iwata, dar se lovește de un obstacol imposibil de trecut, după părerea mea, pentru a conta cu adevărat ca sportivă: motorul de 125 cmc în patru timpi, care nu are cum să dea performanțe notabile decât dacă i se adaugă un turbocompresor. Vechile 125-uri în doi timpi poluau mult, erau greu de pilotat, dar eheeei, ce mai trăgeau!

 

 

 

BMW

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă IN MOTION MEDIA.

Conectează-te folosind datele de autentificare

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account