Lansat în 1967, Moto Guzzi V7 se apropie de a șaizecea aniversare. Motocicleta rămâne fidelă ADN-ului Moto Guzzi, dar totuși, continuă să evolueze.
De la renașterea sa în 2008, Moto Guzzi V7 a evoluat constant, modelul fiind din ce în ce mai apreciat de un public larg și divers. O actualizare semnificativă s-a petrecut în 2021, an în care a fost introdus motorul de 850 cmc.
2025 va rămâne un alt an de referință pentru istoria modelului, întrucât V7 primește îmbunătățiri notabile în ce privește aspectul și dotările tehnice. Totodată, alături de V7 Stone și V7 Special apare și noul V7 Sport.
Motorul cu doi cilindri în V transversal, răcit cu aer, cu transmisie prin arbore cardanic – o configurație unică la nivel mondial – respectă noile reglementări Euro 5+ și fost îmbunătățit semnificativ. A fost adoptată o accelerație Ride-by-Wire cu mai multe hărți, care permite o livrare mai precisă și personalizabilă a puterii.
Puterea maximă a crescut cu 4%, de la 65 CP la 6.800 rpm la 67,3 CP la 6.900 rpm. Mai important însă pentru senzațiile oferite de această motocicletă, cuplul a crescut de la 73 Nm la 5.000 rpm la 79 Nm la 4.400 rpm, cu 95% din cuplu disponibil la 3.500 rpm.
Modurile de rulare ROAD și RAIN sunt disponibile pe toate modelele, în timp ce V7 Sport beneficiază de un mod propriu, denumit în mod deloc surprinzător tot… SPORT. Sistemul Ride-by-Wire a permis utilizarea unor profile mai agresive pentru ridicarea supapelor, sporind performanța. Volumul cutiei de aer crește cu 27%. Pistoanele au parte de o răcire îmbunătățită, grație unui de jet de ulei reproiectat. Motorul este astfel mai fiabil. Sistemul de evacuare a fost, de asemenea, optimizat pentru o livrare mai lină a cuplului, având un al treilea senzor lambda pentru a îndeplini noile cerințe Euro 5+.
Sistemul de supape cu tachetă cu role, tijele de împingere din aluminiu pentru culbutori și pistoanele ușoare cu știfturi cu diametrul de 20 mm rămân neschimbate. Blocul Moto Guzzi este eficient din punct de vedere al consumului de combustibil, grație componentelor care asigură o pierdere minimă de putere. Sistemul său de distribuție cu tije de împingătoare și culbutori este unul dintre cele mai eficiente în reducerea la minimum a pierderilor de putere. Aceasta pentru că nu are pompă de răcire, lanțuri sau curele de distribuție.
Ambreiajul uscat încorporează un disc ranforsat sub placa de ambreiaj și un disc de ambreiaj de înaltă performanță. Un sistem de sincronizare cu trei sloturi reduce zgomotul de cuplare și jocul transmisiei, în special în prima treaptă de viteză. Transmisia finală dispune de un arbore de transmisie decalat de dimensiuni generoase, dublu articulat, cu o roată conică robustă, asigurând durabilitate și fiabilitate în gestionarea cuplului puternic de ieșire a V-twin-ului.
Pentru V7 Sport, electronica face un salt semnificativ prin adoptarea unei platforme inerțiale cu șase axe.
Astfel, sunt posibile funcțiile Cornering ABS și Cornering Traction Control. Modul SPORT oferă o intervenție minimă pentru sistemul de control al tracțiunii. El include o hartă ce oferă o senzație de accelerație mai dinamică. Toate modelele V7 sunt dotate standard cu Cruise Control.
Un șasiu dedicat plăcerii de a conduce, cu extra-specificații pentru V7 Sport
Expertiza Moto Guzzi în proiectarea de șasiuri este recunoscută. În 1970, LAPD selectat V7 Police ca motocicletă de intervenție.
Cadrul din oțel își păstrează designul clasic de leagăn dublu, cu secțiuni detașabile și distribuție specifică a maselor, un semn distinctiv al acestui model în ultimii ani. Triunghiul șa-ghidon-scărițe rămâne neschimbat, iar V7 Stone și V7 Special păstrează tradiționala furcă telescopică de 40 mm.
În schimb, V7 Sport primește o nouă furcă USD de 41 mm, completată de jantele cu spițe din aliaj ușor, cu 1,8 kg mai ușoare decât cele de pe V7 Stone. V7 Sport primește și un sistem de frânare îmbunătățit, cu două discuri flotante din oțel, de 320 mm asociate cu etriere monobloc Brembo cu 4 pistoane, montate radial. Sistemul de frânare de pe V7 Stone și V7 Special rămâne neschimbat, cu un singur disc față de 320 mm cu un etrier Brembo cu patru pistoane. Toate modelele dispun de un disc spate de 260 mm cu un etrier cu două pistoane.
Cum „recunoaștem” motocicletele Moto Guzzi V7?
Moto Guzzi V7 Stone este versiunea minimalistă, fără detalii cromate, acestea fiind înlocuite cu un negru mat.
V7 Special este modelul cel mai apropiat de motocicleta din 1969, cu multe detalii cromoate, jante cu spițe, vulturul Moto Guzzi ca element decorativ în DRL, șa specială, neagră și aripioare de răcire pentru cilindri. Multe detalii așadar.
V7 Sport este ușor de recunoscut grație furcii USD și discurilor duble de pe față, dar există și alte detalii precum inserții din aluminiu pe carenaje, prindere ghidon custom samd.