Jorge Lorenzo reușește al treilea pole-position consecutiv într-un final spectaculos de sesiune de calificări la Motorland Aragon, suflându-i pentru puțin prima poziție pe grilă coechipierului său, Andrea Dovizioso. Se prevede deja tradițională bătălie între Marquez și piloții Ducati din echipa de uzină.
Un lucru e cert: prototipul Ducati a evoluat până la punctul la care este, probabil, cea mai completă motocicletă de pe grilă. În ultimele curse, atât Andrea Dovizioso, cât și Jorge Lorenzo se numără printre candidații la victorie și bolizii din Borgo Panigale par să fie cel mai puțin sensibili la schimbările de temperatură și de asfalt.
La capătul celălalt al spectrului se află o Yamaha YZR-M1 cu reale probleme. Astfel, la Motorland Aragon, niciun pilot Yamaha nu s-a calificat direct în Q2. După sesiunea Q1, Valentino Rossi va pleca de-abia din poziția a 18-a a grilei în cursa de mâine, în timp ce Maverick Vinales a trecut în Q2, dar a reușit doar al 11-lea timp.
Problemele motocicletei Yamaha nu mai sunt un secret pentru nimeni și se pare că sunt generalizate. Niciunul dintre piloții Yamaha nu reușește să facă mare lucru. Johann Zarco se plânge de probleme la ieșirea din viraj. Francezul spune că motocicleta este rapidă și precisă pe intrare, dar pierde mult la ieșire, nu are niciodată suficientă aderență. Piloții echipei de uzină, dimpotrivă, spun că problema este mai degrabă la intrare. Oricum ar fi, se pare că YZR-M1 este prea sensibilă la condițiile de temperatură și la starea asfaltului. Dar și când acestea sunt ideale (asfalt aderent și fără denivelări, vreme rece), Yamaha tot are un handicap față de Honda și de Ducati, doar că handicapul nu este atât de mare.
Aceste probleme încep să pară oarecum normale, când ne gândim la vechimea proiectului M1. Motocicleta din Iwata arată aproape la fel ca acum 10 ani. Desigur, tehnic vorbind, s-a schimbat, dar niciodată radical. În ultimii ani, responsabilii proiectului MotoGP de la fabrică, Kouchi Tsuji și Kouji Tsuya, par să fi încetinit ritmul de dezvoltare, în timp ce adversarii l-au accelerat.
În calificările de azi, pe final de Q2, mai mulți piloți abordau o strategie (păguboasă, aș spune) de Moto3, mergând încet (câteodată periculos de încet și de aproape de trasa ideală) și așteptând piloți rapizi după care să se țină. Marc Marquez și Andrea Dovizioso s-au jucat de-a șoarecele și pisica unul cu celălalt, până la urmă Dovizioso acceptând să conducă dansul în ultimul tur cronometrat. Italianul a tras tare, Marquez părea să culeagă roadele în urma lui (spaniolul aștepta mai ales aspirația pe lunga linie dreaptă dinainte de ultimul viraj), dar riderul de la Repsol Honda a greșit frânarea în virajul 12 și a ieșit larg, pierzând suficient timp cât să nu mai aibă nicio șansă să îmbunătățească timpul.

Bucurie pentru echipa Ducati în calificările de la Motorland Aragon: primele două poziții pe grilă.
Dovi a mers exemplar, însă, dar, în urma sa, Jorge Lorenzo a tras și el și a venit cu un timp ceva mai bun, furându-o pole-position-ul coechipierului său.
Strategiile piloților în calificări nu au rămas neobservate de conducerea cursei, Vinales și Morbidelli primind penalizări – trei, respectiv șase poziții mai jos pe grilă.
Cursele încep mâine, la ora 12:00 (ora României) și vremea se anunță extrem de caldă pe Motorland Aragon, șansele de ploaie fiind minime.
Poz. | Nr. | Pilot | Moto | Timp | Dif. primul loc | Dif. loc ant. |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 99 | Jorge LORENZO | Ducati | 1’46.881 | ||
2 | 4 | Andrea DOVIZIOSO | Ducati | 1’46.895 | 0.014 | 0.014 |
3 | 93 | Marc MARQUEZ | Honda | 1’46.960 | 0.079 | 0.065 |
4 | 35 | Cal CRUTCHLOW | Honda | 1’47.146 | 0.265 | 0.186 |
5 | 29 | Andrea IANNONE | Suzuki | 1’47.169 | 0.288 | 0.023 |
6 | 26 | Dani PEDROSA | Honda | 1’47.224 | 0.343 | 0.055 |
7 | 9 | Danilo PETRUCCI | Ducati | 1’47.351 | 0.470 | 0.127 |
8 | 19 | Alvaro BAUTISTA | Ducati | 1’47.678 | 0.797 | 0.327 |
9 | 42 | Alex RINS | Suzuki | 1’47.737 | 0.856 | 0.059 |
10 | 43 | Jack MILLER | Ducati | 1’47.792 | 0.911 | 0.055 |
11 | 25 | Maverick VIÑALES | Yamaha | 1’47.810 | 0.929 | 0.018 |
12 | 30 | Takaaki NAKAGAMI | Honda | 1’48.284 | 1.403 | 0.474 |
Q1 Results: | ||||||
Q2 | 25 | Maverick VIÑALES | Yamaha | 1’47.823 | ||
Q2 | 30 | Takaaki NAKAGAMI | Honda | 1’47.946 | 0.123 | 0.123 |
13 | 21 | Franco MORBIDELLI | Honda | 1’48.009 | 0.186 | 0.063 |
14 | 5 | Johann ZARCO | Yamaha | 1’48.052 | 0.229 | 0.043 |
15 | 41 | Aleix ESPARGARO | Aprilia | 1’48.181 | 0.358 | 0.129 |
16 | 38 | Bradley SMITH | KTM | 1’48.216 | 0.393 | 0.035 |
17 | 17 | Karel ABRAHAM | Ducati | 1’48.398 | 0.575 | 0.182 |
18 | 46 | Valentino ROSSI | Yamaha | 1’48.627 | 0.804 | 0.229 |
19 | 55 | Hafizh SYAHRIN | Yamaha | 1’48.975 | 1.152 | 0.348 |
20 | 12 | Thomas LUTHI | Honda | 1’48.988 | 1.165 | 0.013 |
21 | 45 | Scott REDDING | Aprilia | 1’49.303 | 1.480 | 0.315 |
22 | 10 | Xavier SIMEON | Ducati | 1’49.699 | 1.876 | 0.396 |
23 | 81 | Jordi TORRES | Ducati | 1’50.336 | 2.513 | 0.637 |