Jorge Lorenzo în pole-position la Aragon. Dificultăți pentru Yamaha: Rossi se califică pe 18

Jorge Lorenzo în pole-position la Aragon. Dificultăți pentru Yamaha: Rossi se califică pe 18

Jorge Lorenzo reușește al treilea pole-position consecutiv într-un final spectaculos de sesiune de calificări la Motorland Aragon, suflându-i pentru puțin prima poziție pe grilă coechipierului său, Andrea Dovizioso. Se prevede deja tradițională bătălie între Marquez și piloții Ducati din echipa de uzină.

Un lucru e cert: prototipul Ducati a evoluat până la punctul la care este, probabil, cea mai completă motocicletă de pe grilă. În ultimele curse, atât Andrea Dovizioso, cât și Jorge Lorenzo se numără printre candidații la victorie și bolizii din Borgo Panigale par să fie cel mai puțin sensibili la schimbările de temperatură și de asfalt.

La capătul celălalt al spectrului se află o Yamaha YZR-M1 cu reale probleme. Astfel, la Motorland Aragon, niciun pilot Yamaha nu s-a calificat direct în Q2. După sesiunea Q1, Valentino Rossi va pleca de-abia din poziția a 18-a a grilei în cursa de mâine, în timp ce Maverick Vinales a trecut în Q2, dar a reușit doar al 11-lea timp.

Problemele motocicletei Yamaha nu mai sunt un secret pentru nimeni și se pare că sunt generalizate. Niciunul dintre piloții Yamaha nu reușește să facă mare lucru. Johann Zarco se plânge de probleme la ieșirea din viraj. Francezul spune că motocicleta este rapidă și precisă pe intrare, dar pierde mult la ieșire, nu are niciodată suficientă aderență. Piloții echipei de uzină, dimpotrivă, spun că problema este mai degrabă la intrare. Oricum ar fi, se pare că YZR-M1 este prea sensibilă la condițiile de temperatură și la starea asfaltului. Dar și când acestea sunt ideale (asfalt aderent și fără denivelări, vreme rece), Yamaha tot are un handicap față de Honda și de Ducati, doar că handicapul nu este atât de mare.

Aceste probleme încep să pară oarecum normale, când ne gândim la vechimea proiectului M1. Motocicleta din Iwata arată aproape la fel ca acum 10 ani. Desigur, tehnic vorbind, s-a schimbat, dar niciodată radical. În ultimii ani, responsabilii proiectului MotoGP de la fabrică, Kouchi Tsuji și Kouji Tsuya, par să fi încetinit ritmul de dezvoltare, în timp ce adversarii l-au accelerat.

În calificările de azi, pe final de Q2, mai mulți piloți abordau o strategie (păguboasă, aș spune) de Moto3, mergând încet (câteodată periculos de încet și de aproape de trasa ideală) și așteptând piloți rapizi după care să se țină. Marc Marquez și Andrea Dovizioso s-au jucat de-a șoarecele și pisica unul cu celălalt, până la urmă Dovizioso acceptând să conducă dansul în ultimul tur cronometrat. Italianul a tras tare, Marquez părea să culeagă roadele în urma lui (spaniolul aștepta mai ales aspirația pe lunga linie dreaptă dinainte de ultimul viraj), dar riderul de la Repsol Honda a greșit frânarea în virajul 12 și a ieșit larg, pierzând suficient timp cât să nu mai aibă nicio șansă să îmbunătățească timpul.

Bucurie pentru echipa Ducati în calificările de la Motorland Aragon: primele două poziții pe grilă.

Dovi a mers exemplar, însă, dar, în urma sa, Jorge Lorenzo a tras și el și a venit cu un timp ceva mai bun, furându-o pole-position-ul coechipierului său.

Strategiile piloților în calificări nu au rămas neobservate de conducerea cursei, Vinales și Morbidelli primind penalizări – trei, respectiv șase poziții mai jos pe grilă.

Cursele încep mâine, la ora 12:00 (ora României) și vremea se anunță extrem de caldă pe Motorland Aragon, șansele de ploaie fiind minime.

Poz. Nr. Pilot Moto Timp Dif. primul loc Dif. loc ant.
1 99 Jorge LORENZO Ducati 1’46.881
2 4 Andrea DOVIZIOSO Ducati 1’46.895 0.014 0.014
3 93 Marc MARQUEZ Honda 1’46.960 0.079 0.065
4 35 Cal CRUTCHLOW Honda 1’47.146 0.265 0.186
5 29 Andrea IANNONE Suzuki 1’47.169 0.288 0.023
6 26 Dani PEDROSA Honda 1’47.224 0.343 0.055
7 9 Danilo PETRUCCI Ducati 1’47.351 0.470 0.127
8 19 Alvaro BAUTISTA Ducati 1’47.678 0.797 0.327
9 42 Alex RINS Suzuki 1’47.737 0.856 0.059
10 43 Jack MILLER Ducati 1’47.792 0.911 0.055
11 25 Maverick VIÑALES Yamaha 1’47.810 0.929 0.018
12 30 Takaaki NAKAGAMI Honda 1’48.284 1.403 0.474
Q1 Results:
Q2 25 Maverick VIÑALES Yamaha 1’47.823
Q2 30 Takaaki NAKAGAMI Honda 1’47.946 0.123 0.123
13 21 Franco MORBIDELLI Honda 1’48.009 0.186 0.063
14 5 Johann ZARCO Yamaha 1’48.052 0.229 0.043
15 41 Aleix ESPARGARO Aprilia 1’48.181 0.358 0.129
16 38 Bradley SMITH KTM 1’48.216 0.393 0.035
17 17 Karel ABRAHAM Ducati 1’48.398 0.575 0.182
18 46 Valentino ROSSI Yamaha 1’48.627 0.804 0.229
19 55 Hafizh SYAHRIN Yamaha 1’48.975 1.152 0.348
20 12 Thomas LUTHI Honda 1’48.988 1.165 0.013
21 45 Scott REDDING Aprilia 1’49.303 1.480 0.315
22 10 Xavier SIMEON Ducati 1’49.699 1.876 0.396
23 81 Jordi TORRES Ducati 1’50.336 2.513 0.637

 

BMW

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă IN MOTION MEDIA.

Conectează-te folosind datele de autentificare

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account