Cine s-ar fi așteptat? Iată două concepte electrice care demonstrează că, în continuare, se poate veni cu un suflu proaspăt, atunci când vrei să construieși o motocicletă de la zero. Sau, după cum vom vedea, să o… faci mai bună! Aplauzele noastre pentru designerii Kymco.
E drept, producătorul taiwanez este unul consacrat, doar în România el fiind reprezentat deja de un deceniu. Dar, când spui la Kymco, te gândești la scutere și cam atât. Nu la o motocicletă, fie ea și electrică, cu un cadru tip fagure, „careno-parbriz” translucid și wingleturi care integrează semnalele. La aceasta ne refeream când am menționat suflu nou.
Iar carenajul tip fagure al sportivei SuperNEX nu e acolo doar pentru impresia artistică, el ar funcționa și ca admisie de aer pentru motorul electric și „răcitor” pentru baterie. Din păcate, pentru a echilibra entuziasmul cu care am început materialul, Kymco nu a oferit detalii despre performanțe sau despre eventuale planuri de lansare.
Trebuie spus și că aceste concepte au mai fost odată prezentate la EICMA, SuperNEX în 2018 și RevoNEX un an mai târziu, chit că nu arătau atât de cool. Taiwanezii au însă scuza pandemiei și se speră că dacă tot au pus semnale și suport de număr, o producție de serie nu e ceva atât de îndepărtat. Rămâne desigur de văzut și cât s-ar păstra din acest concept într-o eventuală motocicletă pusă la vânzare în showroom-uri.
Trebuie menționat schimbătorul de viteză, care i-a făcut pe mulți să se întrebe dacă există și o cutie de viteze clasică sau un emulator al acesteia. În rest, merită menționată furca upside-down cu jambe de auriu premium, etierele Brembo radiale care lucrează pe câte un disc de frână generos dimensionat și bordul TFT.
Despre RevoNEX putem îndrăzni să afirmăm că este varianta naked, chit că rămâne carenat. Cu ghidonul clasic, farul mult mai puțin agresiv, acest concept sugerează un caracter mai domestic, dar toate astea sunt desigur, doar speculații.