Mol
Mol
Mol

Made in Kenya: motocicletă electrică sub 1.300 de dolari

Opibus este prima motocicletă electrică produsă în Africa și se va vinde la un preț de sub 1.300 de dolari.

Compania care o construiește se află în Kenya și a plecat la drum în 2017, în urma unui proiect de cercetare al unei universități tehnice din Suedia.

Această țară din Africa Subsahariană a fost aleasă de suedezi nu doar pentru economia în creștere ci și pentru faptul că aici sunt importate în număr mare, vehicule la mâna a doua, alimentate pe motorină sau pe benzină. De altfel, primele proiecte Opibus au fost conversii electrice ale unor Toyota Land Cruiser și Land Rover Defender, întâlnite la tot pasul în Kenya, urmate de conversii electrice pentru autobuze.

Motocicleta de față nu este însă o simplă conversie ci un proiect început de la zero, în care au fost cooptați kenyeni, filosofia Opibus fiind cea potrivit căreia, un produs trebuie să fie proiectat și construit în țara în care va fi folosit. Autonomia poate atinge 200 de kilometri, viteza maximă este de 90 km/h, și, ținând de prețul la care se va vinde, este foarte posibil ca Opibus să devină o prezență foarte întâlnită pe drumurile kenyene.

Deloc surprinzător, designul este unul simplu, fiind maximizată capacitatea de încărcare a motocicletei. Motorul electric este capabil de a produce 8650 wati, adică aproximativ atât cât duc și două atelaje a câte șase cai frumoși. E așezat în centrul cadrului, iar lanțul este ascuns într-o protecție cu ale cărei dimensiuni, africanii nu s-au zgârcit!

Aici kenyenii par să încerce să reediteze faimoasa săritură a lui Steve McQueen din Marea Evadare.

Șaua, scărițele și pedala de frână sunt butucănoase, iar pe spate s-a optat pentru două amortizoare cât se poate de clasice. Există un portbagaj pentru șa, Opibus spunând că motocicleta are o capacitate de încărcare de 150 de kilograme. În acest sens, un compartiment de depozitare se află în ceea ce ar fi în cazul unei motociclete clasice rezervorul, acesta putându-se și încuia.

Surprinzător, există un bord LCD, farul este tip LED și ceea ce este cu adevărat interesant, Opibus vine cu două baterii, acestea putându-se oricând înlocui la o stație de încărcare, atunci când proprietarul nu vrea să aștepte, viața în Africa fiind după cum se știe, destul de palpitantă. Cât despre încărcare propriu-zisă, orice priză obișnuită, aflată la îndemână poate fi folosită pentru a „reumple” bateriile. Livrările vor începe din 2022 și dacă acestă motocicletă chiar va fi pe atât de robustă pe cât o prezintă Opibus, nu credem că va duce lipsă de cumpărători.

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account