Producatorul din Iwata a prezentat doua modele noi, XV950 si XV950R, primele reprezentante ale familiei Sport Classic, care va include si versiuni speciale ale lui XJR 1300 si VMax.
Cele doua XV (care existau deja pe piata americana, comercializate sub numele Star, marca sub care Yamaha vinde in America toate modelele custom) folosesc platforma cruiserului Midnight Star si o reinterpreteaza intr-o versiune bobber, stil din ce in ce mai popular, revenind la esenta. O interpretare minimalista si oarecum mai putin custom in sensul european al cuvantului, dar care creste in popularitate pentru simplul motiv ca, cu cat este mai simpla motocicleta, cu atat este mai ieftina si, in aceste vremuri, pretul redus e un lucru important.
Inca nu se stie pretul (desi se stie ca motocicletele vor fi comercializate in Europa incepand cu luna septembrie), dar se stiu multe detalii tehnice. La baza, dupa cum v-am spus, sta cruiserul Midnight Star: un biciclindric in V de 942 cmc racit cu aer, montat intr-un cadru dublu leagan gandit pentru a oferi un pilotaj mai dinamic decat cel asociat in mod normal cu motocicletele custom.
Stilul clasic si retro se opreste astfel la partea estetica, tehnologia fiind in mod evident moderna, dupa cum ne dam seama dupa sistemul ABS si stopul spate cu leduri.
Motorul cu V-ul cilindrilor de 60 de grade are chiulase cu un singur arbore cu came si patru supape pe cilindru, fiind in mod evident dezvoltat pentru a oferi un cuplu cat mai mare la regimuri medii si nu pentru performante la turatii inalte. Puterea nu a fost declarata, dar cuplul maxim este de 80 Nm la 3.000 rpm. Pistoanele sunt din aluminiu forjat, camasile cilindrilor sunt tratate superficial pentru rezistenta si exista si un amortizor de socuri integrat in ambreiaj.
Volumul filtrului de aer a fost sacrificat in proportie de 15% pentru a se potrivi mai bine cu linia estetica redusa la esenta a lui XV, fara a penaliza curba de cuplu. Evacuarea este mai scurta si mai agresiva decat a lui Midnight Star. Si software-ul centralei electronice a motorului a fost modificat.
Ciclistica promite sa ofere mai multa placere pe viraje decat se asteapta in mod normal de la un custom, ampatamentul de 1.570 mm fiind relativ redus pentru acest gen de motocicleta.Cadrul este dublu leagan din otel dintr-o singura bucata (adica subcadrul seii nu este demontabil), iar propulsorul este prins rigid de acesta, fara tampoane de cauciuc, pentru a transmite cateva vibratii la pilot si a accentua personalitatea motocicletei. La capitolul suspensii, avem de-a face cu o furca cu jambe de 41 mm si doua amortizoare pe spate, cu arcuri progresive. XV950R are doua amortizoare cu rezervor separat, cu compresia reglabila si vopsite electrostatic in auriu. Jantele din aliaj cu 12 spite au pneuri de 100/90-19” pe fata si 150/80-16” pe spate, iar franele au cate un disc de 298 mm atat pe fata, cat si pe spate. Sistemul ABS este la serie pe XV950R si optional pe XV950.
Yamaha va oferi o gama foarte variata de accesorii pentru acest model, posibilitatile de personalizare fiind nelimitate. Va exista, spre exemplu, un rezervor de tip „lacrima” de 12 litri, un turometru circular LCD si o sa de doar 690 mm inaltime, cu cea de pasager demontabila.
Culorile disponibile vor fi diferite pentru cele doua variante: XV950 va fi disponibila in Competition White si Midnight Black, iar varianta R va primi Matt Grey sau Camo Green, ambele cu stickere pe rezervor.
Noua familie Sport Classic va include si cvadricilindricele VMax si XJR 1300, in culorile Power Black (VMax), respectiv Yamaha Black sau Metallic Silver (XJR).