RSV4 X ex3ma, conexiunea oferită de Aprilia cu lumea MotoGP

RSV4 X ex3ma este cel mai performant RSV4 creat până acum de Aprilia. Motocicleta este și singura din lume echipată cu un pachet aerodinamic care folosește efectul de sol.

 

Doar 30 de exemplare au fost construite, pentru a sărbători aniversarea primului titlul câștigat de Max Biaggi, cu Aprilia, în 1994. Motocicleta are 230 de cai putere și cântărește 165 de kilograme. Atenția pentru detalii a fost dusă la extrem, iar experiența de pilotaj se apropie de cea din MotoGP.

Forma carenelor de pe flancuri exploatează presiunea aerului dintre sol și motocicletă în viraje, sporind aderența. Întregul pachet aerodinamic, derivat din MotoGP, include aripa față, aripa de sub basculă (cunoscută și drept „lingura”) și aripile „de viraj” din partea inferioară a aripii spate.

Carenajul este realizat în întregime din fibră de carbon, realizată de PAN Compositi folosind aceleași tehnici ca și în MotoGP. În comparație cu modelul X Trenta, presiunea aerului pe verticală crește de cinci ori în linie dreaptă, îmbunătățind stabilitatea și precizia, și reducând în același timp tendința de ridicare pe o roată. În viraje, forța aerodinamică se triplează, îmbunătățindu-se semnificativ aderența.

Schema de culoare Perla Nera se inspiră din moștenirea Aprilia, fiind un tribut adus uneia dintre motocicletele emblematice din istoria sportului: RS 250, model cu care Max Biaggi a câștigat trei campionate mondiale consecutive din 1994 până în 1996, la clasa 250cc.

Propulsorul V4 la 65°, de 1099 cmc, a fost setat de inginerii Aprilia Racing, oferind 230 CP la 13.500 rpm (cu o turație maximă de 13.900 rpm) și 131 Nm de cuplu la 11.000 rpm.

ECU-ul care gestionează toate sistemele electronice active este renumitul APX de la Aprilia Racing, o componentă exclusivă și cea mai recentă evoluție a sistemului utilizat în Campionatele Mondiale WSBK câștigate de Biaggi și RSV4. Acest ECU încorporează aceleași strategii de operare ca și modelele de curse RSV4 și include un sistem integrat de achiziție de date, utilizând senzori specifici esențiali pentru reglarea fină a dinamicii motocicletei, inclusiv în timpul cursei.

Cadrul tip grindă dublă din aluminiu primește suspensii Ohlins, cu o configurație personalizată, inclusiv o furcă sub presiune sofisticată. Sistemul de frânare Brembo include o pompă radială de 19×16 pe față, etriere mașinate GP4 MS, cu plăcuțe Z04 de curse și discuri de frână T Drive de 330 mm, în timp ce discul de frână spate este echipat cu un etrier placat cu nichel.

Aprilia RSV4 X Ex3ma are jante din fibră de carbon, care reduc greutatea și masa nesuspendată, îmbunătățind manevrabilitatea, accelerația și performanțele de frânare. Jantele sunt echipate cu aceleași anvelope slick folosite de Pirelli în Campionatul Mondial de Superbike: SC1 (față, 125/70) și SCX (spate, 200/65).

Detaliile aripilor din fibră de carbon sunt menite să evidențieze măiestria Aprilia Racing. Comutatorul din dreapta ghidonului este o componentă specifică de curse de la Jetprime, în timp ce scărițele reglabile, maneta ambreiajului, placa ce conectează semi-ghidoanele, (gravată cu numărul de serie al modelului), capacul rezervorului, carcasa motorului și apărătoarele manetei de frână sunt toate realizate din aluminiu. Radiatoarele de apă și ulei sunt supradimensionate și realizate conform specificațiilor de curse de Taleo Tecnoracing.Transmisia finală are un pinion de atacde titan, un pinion ușor de PBR și un lanț de curse RK.

Singura problemă reală a acestei motociclete este prețul, 80.000 de euro plus TVA.

 

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account