Acesta este gândul care îţi vine în cap atunci când vezi acest Buell XB9 şi care îţi confirmă că epoca chopperelor a cam apus. În urmă nu cu aşa de mulţi ani, scena custom se confunda în mare parte cu chopperele, iar Goliath-ul acestei scene era răsfăţat pe Discovery şi se numea Orange Country Choppers. Nu spun că amerianii nu erau interesanţi de privit din când în când, dar reţeta era cam aceeaşi: totul supradimensionat, totul cât mai strălucitor, cât scump, jante bling „tăiate” la laser, furci kilometrice, mai adăugăm o sirenă şi facem o motocicletă în cinstea pompierilor… Motocicletele scrambler şi cafe racer erau cenuşărese, dar se pare că lumea s-a cam plictisit de easy riding şi a trecut la let’s do the ton! Expresia se referă la ducerea vitezometrului la 100 de mile pe oră, de preferinţă la ghidonul unui cafe racer.
Clar, acest Buell customizat de către deBolex Engineering ştie să facă asta. Iar cei de la deBolex ştiau şi ei prea bine că un Buell nu e chiar cea mai uşoară motocicletă de customizat, pentru că rezervorul este în acelaşi timp şi cadru, iar ceea ce arată a rezervor este de fapt doar o carcasă care acoperă bateria, filtrul de aer şi o parte din motor. Cei doi artişti care se „ascund” în spatele numelui deBolex, Calum Pryce-Tid şi Des Francis au ales să umble serios la geometria originală a motocicletei, venind cu un jug Fastec Custom Racing şi o furcă Showa, la pachet cu roţi din carbon… Elementele de caroserie sunt din aluminiu, se pare că sunt „ciocănite” de către Calum şi Des Francis care au un principiu declarat – cel de a respecta motocicleta originală, aducându-i modificări care să o facă mai rapidă şi mai manevrabilă şi nu doar mai împopoţonată. Chiar dacă farul şi al său carenaj ne aduc aminte de un telefon fix ce se voia modern în anii ’80 şi poate chiar ăsta e şpilul, putem spune că le-a ieşit la fix!
[wzslider]